Annons
136 posts / 0 new
Last post
2022, February 9 - 18:24
Alex12017
Alex12017's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Brons
Joined: 2021-10-29 10:08

EnglaEmmy wrote:

Men fy så hemskt för dig att ligga och vänta så där länge. Vilken plåga! Men skönt att det i alla fall gick bra sen, spännande att vänta på att få se resultatet.

Skönt att du får vara kvar över natten och bli ordentligt ompysslad! Nu får du läka ordentligt. Ska få en bh på torsdag. Längtar för gördeln kliar så förbaskat. Sen att det är läkande sårskorpor kliar ju också.

Imorgon får du äntligen din bh! Skönt! Hur mår du annars? Hur kände du första dagarna efter op?
Jag tycker det är svårt att sova på rygg. Hade nästan mer ont i ryggen än brösten inatt.Tog en kort promenad idag, det kändes helt ok men känner mig ganska energilös. Känner inte så mycket matlust heller. Nästa vecka ska jag jobba igen, hoppas jag känner mig piggare och gladare då :).

1 barn, 40 år, 165 cm, 62kg

Bröstlyft
Konsultation 26 november Magnus Hober Improva
Op 7/2 Magnus Hober improva
Storlek 75 C

2022, February 9 - 22:56
EnglaEmmy
EnglaEmmy's picture
Offline
Last seen: 1 year 8 months ago
Silver
Joined: 2020-05-28 18:50

Det tar ungefär en vecka att bli hyfsat återställd. Jag tyckte de första dagarna var värst. Och att allmäntillståndet blev så påverkat man kände sig som du säger helt energilös av minsta ansträngning. Orkade gå lite längre promenader igår och idag. Nu kan jag i alla fall ligga lite på sidan och sova så får man litr variation.

Min känsel är har försvunnit på vårtgårdarna men på vårtorna och huden runt så känns det som vanligt. Vi får väl se hur det utvecklar sig.

Planerar Bröstlyft.
30 år, 2 barn, 166 cm lång, 60 kg.
Nuvarande stl: 75D
Konsultation på Victoriakliniken 2020
Konsultation strandliniken 2021
Operation på strandkliniken 2022 19/1

2022, February 16 - 16:28
Alex12017
Alex12017's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Brons
Joined: 2021-10-29 10:08

Håller med, det tog en vecka innan jag kände mig ok igen. Igår tog jag bort stygnen, allt ser fint ut men jag tycker brösten har lite konstig form. Men det kommer tydligen ge med sig sa sköterskan.
Jag upplever exakt samma känsel som dig EnglaEmmy!
Jag tycker att mina bröst spänner sig ibland och nästan ilar. Får lite samma känsla som när mjölken rann till eller när jag inte hade ammat på några timmar. Vet inte om det blir så för att jag gjort mer saker den här veckan, diskat, promenerat, hängt tvätt, lite småfix.

1 barn, 40 år, 165 cm, 62kg

Bröstlyft
Konsultation 26 november Magnus Hober Improva
Op 7/2 Magnus Hober improva
Storlek 75 C

Annons
2022, February 18 - 11:23
Mars2022
Mars2022's picture
Offline
Last seen: 1 year 9 months ago
Silver
Joined: 2022-01-31 21:12

EnglaEmmy, fick du en bh från kliniken? Jag hr också opererats i onsdags på strandkliniken uttag och lyft. Jag trodde man var tvungen att köpa bh-n själv?

3 barn, 37år 168cm 59kg
Op Proforma Michael Olenius 300cc PIP 2009

Op Proforma Örjan Gribbe Mentor text bakom musiken 2011 300cc
Strl innan op 70a-b efter 75 e

Uttag av implantat enbloc 16/2 2022. Dr Oya strandkliniken. Samt ankarlyft.

2022, February 23 - 11:42
Despret
Despret's picture
Offline
Last seen: 9 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2012-10-01 19:53

Hejsan! hoppar in här :D
Har precis bestämmt mig för att göra ett lyft samt byta implantat.
sitter just nu och läser och kollar runt på vilken klinik och kirurg man ska välja.
Bokat konsultation hos Nordiska 5/6 hos Patrik men funderara även på att gå tillbaka på en konsultation hör Öjan på proforma som gjorde mina bröst 2013. Men känns som att Örjan inte är lika aktiv längre eller lika duktig samt att jag ej var 100% nöjd sist men nöjde mig.

Känns som jag är mer noga denna gång och jag vill bli 100% nöjd då jag hade en ganska stor stoleks skillnad innan första som örjan så skulle lösas om vi la in 325 i vänster och 400 i höger, resultatet är ju inte super bra idag då jag fortfande har 2 olika bröst och bröstvårtor i olika höjd :(

2 barn, 30 år , 168 cm ,58kg
Konsultation: 25/3-13, Örjan Gribbe Proforma
Op 2/4-13:Örjan Gribbe, Proforma
Vänster 325cc / Höger 400cc Mentor

Konsultation Lyft och impantatbyte (500cc eller 550cc)
6/5 Nordiska Kliniken / Patrik Höijer

Op 14/4 Nordiska kliniken / Patrik Höijer
lyft och implantetbyte 570cc Mentor siltex HP xtra

2022, March 5 - 15:45
mräv
mräv's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2011-10-31 20:46

Englaemmy, vilket jättefint resultat!! Jag beställer ett sådant resultat bums! 😉
Hoppas det fortsätter att läka fint ni som hunnit operera er.
Jag har tid bokat för uttag av implantat och lyft i april. Vill ha det gjort nu!

40 år
Opererad den 2012 av Dr Peter Tarnow på Carlanderska,
350 cc HP, framför
Innan: urammad 70C efter op 70 F

Har nu gjort en explant med lyft april-22 hos Richard Lewin på Elite Clinic. Glad att vara plastfri :) storlek nu, liten 70 D tror jag.

Annons
2022, March 9 - 08:25
Belle
Belle's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 days ago
Silver
Joined: 2020-12-05 11:45

På måndag är det äntligen dags för mig att lyfta min trötta byst. Nu håller vi tummarna att jag slipper nekros denna gång och att allt läker precis som det ska för en gångs skull. Mitt sår på ryggen är fortfarande inte helt läkt och jag vet inte om min kirurg tänker göra en ärrkorrigering samtidigt som brösten. Jag skickade in bilder till kliniken så vi får se vad de säger. Två dagar efter min op kommer jag även ha min son ensam, så det kan ju bli intressant. Hoppas verkligen jag mår bra. Jag har preppat med enkel mat i frysen.

Englaemmy, det ser otroligt bra ut. Väldigt naturligt. Jag önskar ett liknande resultat och känner nu att man kanske skulle reducera storleken lite när man ändå är på gång. Som det är nu ska jag "bara" minska vänster bröst då det är markant större än det andra. Men jag vill inte fixa för mycket med risk för komplikationer så låter det nog vara. Bysten kanske känns mindre tung när den lyfts upp en våning?

1 barn, 44 år, 161 cm.
Jag gör research inför en stor bukplastik och eventuellt bröstlyft. Kanske blir en mommy makeover om jag ändå måste under kniven. Har liten kontakt med mina magmuskler och kan inte gå eller stå för länge utan ryggont vilket är mitt största problem om man bortser från de psykiska problem jag har över hur magen ser ut.

2022, March 14 - 16:47
Belle
Belle's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 days ago
Silver
Joined: 2020-12-05 11:45

Ligger nu på uppvaket och mår oförskämt bra. Groggy och trött men bara ont i snittet på buken där ärr har korrigerats. Längtar till att få se resultatet!

1 barn, 44 år, 161 cm.
Jag gör research inför en stor bukplastik och eventuellt bröstlyft. Kanske blir en mommy makeover om jag ändå måste under kniven. Har liten kontakt med mina magmuskler och kan inte gå eller stå för länge utan ryggont vilket är mitt största problem om man bortser från de psykiska problem jag har över hur magen ser ut.

2022, March 17 - 00:46
Hoppetossa89
Hoppetossa89's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2022-03-13 12:48

Hej!
Hoppar in här och suger åt mig all info kring bröstlyft. Har precis bestämt mig för att jag vill fixa till mina bröst efter 2 barn. Har en liten förhoppning om att jag slipper lyfta dom, men vill vara beredd och veta så mycket som möjligt ifall det bli aktuellt med lyft i samband med inplantat!

2 barn, 33år, 163cm, 70kg,
Konsultation nordiska kliniken Said Saidan
Konsultation molding Thomas Jonsson
Konsultation Proforma clinic Örjan gribbe
Ankarlyft + motiva 500cc
Thomas Jonsson, molding juli-22
Storlek före op: 80C
Storlek efter op: 80E

Annons
2022, March 26 - 20:29
Sommarblomma
Sommarblomma's picture
Offline
Last seen: 4 weeks 1 day ago
Brons
Joined: 2020-07-07 09:58

Hej! Hoppar in och följer tråden. Har planer på att göra ett efterlängtat bröstlyft i år. Är i planeringsstadiet än så länge och läser på om olika kliniker/läkare. Ska bli intressant att läsa era erfarenheter/ upplevelser i den här tråden :).

1 barn, 27 år, 163 cm, 64 kg
Planerar bröstlyft efter viktnedgång samt graviditet/amning.