Annons
188 posts / 0 new
Last post
2022, December 5 - 19:27
Lovelie
Lovelie's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2022-09-17 16:49

Jag lekte lite med ristestet idag… 300cc känns bra, så lär ta lite till, haha! För som ni säger, lite försvinner i kroppen så bättre å ta lite till än att ångra sig.

Jag har inte berättat för någon förutom min bästa vän samt sambo såklart. Jag är ganska lättpåverkad så jag vill inte höra folks kommentarer då jag är rädd för att börja tvivla på vad ja själv vill.

34år, 2 barn

Op dec -22
350 cc bakom muskel

2022, December 5 - 19:39
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Ja du kommer inte bli besviken med att ta 300cc :)
I mitt fall så ingår bröstoperation i min medicinska transition , men på landstingets konsultationer hos plasikkirurgen så ville dem inte ens prata om större än 220-250cc på mig.
Var inte alls nöjd med det då jag vet om andra transtjejer som är lika byggda som mig som fått 300-500cc.

Därför valde jag att gå till Art Clinic och få välja själv , tog iaf mindre storlek än vad kirurgen sa att max passar på mig. Blir jättenöjd med 375cc.

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

2022, December 5 - 19:49
soffans
soffans's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2020-09-26 18:21

Tuss123 wrote:

Kul att ni vågar. Det är ju lite kämpigt men bara under en övergående tid. Ångrar verkligen inte min första op utan det var värt mödan även om slutresultatet inte blev exakt så som jag hoppats.. Hur går era tankar kring storlek?

Jag tog sist en storlek som var mindre än vad kirurgen rekommenderade. Det har gnagt i mig då brösten fortfarande känts hängiga. Sen så hinner man reflektera lite på 3 år. Att ha ett naturligt resultat med bröst som fortfarande känns trötta och hängiga går bort, då har jag hellre lite större och förhoppningvis fylligare. Blir jag inte nöjd efter denna op så har jag i alla fall provat allt utom lyft. Då får jag nöja mig helt enkelt :) och kanske göra ett lyft när åldern verkligen börjar ta ut sin rätt ;)

Vad säger era partners om denna förändring ?

Idag vaknade jag upp 2 dagar efter op och det känns mkt bättre än igår. Inte lika ont trots att smärtlindringen hunnit gå ur kroppen. Kunde ligga lite på sidan i natt utan att det kändes obehagligt. Vid första operationen så är ju kroppen ovan vid att ha ett implantat i sig, och det känns inte som ens egna bröst första veckorna. Med tiden så avtar den känslan helt och jag kunde knappt urskilja vad som var mitt bröst och implantat. Jag undrar om kroppen är så van vid implantat att dessa kommer kännas som ”mina” direkt. Man kan ju hoppas :)

hur mkt mindre storlek tog du än vad kirurgen rekommenderade? 😊

27 år
0 barn
155 cm, 55 kg

vill göra bröstförstoring, botox i käkar, ögonlocksplastik och buccal fat removal

BH-storlek: 75c
Önskar: större och mer fasta
konsultation 22/9 Patrik höijer på nordiska kliniken
operation bröstförstoring 16/1
konsultation buccal fat bokad 24/4

Annons
2022, December 5 - 20:19
Lillaprinsessan
Lillaprinsessan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Brons
Joined: 2022-12-05 11:19

Petra1979 wrote:

Du kommer att bli så nöjd heart  Om 2 veckor bara Imorgon vid den här tiden så har jag mina efterlängtade boobisar , som jag längtar!!

Underbart juuu, här är det ca en vecka!! Så sjukt! Äntligen! ❤️

29 år, 167 cm, 66 kg.
Bröstförminskning 2010 via landstinget (var inte nöjd med form etc)
Konsultation 1/12-22.
Opererades 13/12-22 hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Mentor siltex 725 cc, bakom muskeln.
Bröstbredd: 14,5 cm
BH-storlek innan op: 80B

2022, December 5 - 20:22
Lillaprinsessan
Lillaprinsessan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Brons
Joined: 2022-12-05 11:19

Okej till mina nojor då.. 😂 Läst många som säger ”välj inte för stort för du kommer aldrig hitta BH och alla kläder kommer vara för små” , huuur sant är det och blir det verkligen den pinan som många säger tro?!

Och så är jag lite halvnojjig över att sövas.. har blivit sövd många gånger men ändå är jag superängslig över det haha.. får man något slags lugnande innan?

Oooch så är jag orolig över smärtan efter; tål typ inte morfin och sånt men det kanske man inte ens får utskrivet? Spyr rakt ut av det tyvärr haha

29 år, 167 cm, 66 kg.
Bröstförminskning 2010 via landstinget (var inte nöjd med form etc)
Konsultation 1/12-22.
Opererades 13/12-22 hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Mentor siltex 725 cc, bakom muskeln.
Bröstbredd: 14,5 cm
BH-storlek innan op: 80B

2022, December 5 - 21:04
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Lovelie wrote:

Jag lekte lite med ristestet idag… 300cc känns bra, så lär ta lite till, haha! För som ni säger, lite försvinner i kroppen så bättre å ta lite till än att ångra sig.

Jag har inte berättat för någon förutom min bästa vän samt sambo såklart. Jag är ganska lättpåverkad så jag vill inte höra folks kommentarer då jag är rädd för att börja tvivla på vad ja själv vill.

Klokt att inte prata med för många. Jag borde gjort samma då det var nog trycket att inte välja för stort som påverkade mig mkt första gången :)

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

Annons
2022, December 5 - 21:15
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

soffans wrote:

Tuss123 wrote:

Kul att ni vågar. Det är ju lite kämpigt men bara under en övergående tid. Ångrar verkligen inte min första op utan det var värt mödan även om slutresultatet inte blev exakt så som jag hoppats.. Hur går era tankar kring storlek?

Jag tog sist en storlek som var mindre än vad kirurgen rekommenderade. Det har gnagt i mig då brösten fortfarande känts hängiga. Sen så hinner man reflektera lite på 3 år. Att ha ett naturligt resultat med bröst som fortfarande känns trötta och hängiga går bort, då har jag hellre lite större och förhoppningvis fylligare. Blir jag inte nöjd efter denna op så har jag i alla fall provat allt utom lyft. Då får jag nöja mig helt enkelt :) och kanske göra ett lyft när åldern verkligen börjar ta ut sin rätt ;)

Vad säger era partners om denna förändring ?

Idag vaknade jag upp 2 dagar efter op och det känns mkt bättre än igår. Inte lika ont trots att smärtlindringen hunnit gå ur kroppen. Kunde ligga lite på sidan i natt utan att det kändes obehagligt. Vid första operationen så är ju kroppen ovan vid att ha ett implantat i sig, och det känns inte som ens egna bröst första veckorna. Med tiden så avtar den känslan helt och jag kunde knappt urskilja vad som var mitt bröst och implantat. Jag undrar om kroppen är så van vid implantat att dessa kommer kännas som ”mina” direkt. Man kan ju hoppas :)

hur mkt mindre storlek tog du än vad kirurgen rekommenderade? 😊

Vid första op sa kirurgen först spontant när jag provade implantat att jag kunde ha 450 utan problem. Jag sa att det lät stort och då rekommenderade han mig 375. Jag valde 330… Hade väldigt mkt lös hud så förstod inte riktigt varför ett större implantat kanske var att rekommendera.. Nu när jag opererade mig så gick jag till en ny kirurg och han rekommenderade 490 för att vara säker på att fylla ut brösten. Hans rekommendation var dock främst lyft för bästa resultat men jag vill undvika det som sagt.

Just nu är brösten svullna och jag har noll lös hud. Ska bli väldigt spännande att se hur det känns om en månad… De känns inte förstora utan de känns redan mer rätt faktiskt :)

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

2022, December 8 - 21:35
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Nu börjar det närma sig operationsdagen för flera av oss här :D är så exalterad nu och förväntansfull. Tjejer glöm inte att uppdatera hur det går för er heart

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

2022, December 8 - 23:39
jejubun
jejubun's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2022-10-18 23:26

Hej allihopa! Läste igenom tråden, kul att så många är taggade. Jag har bokat in mig den 15 December hos Victoriaklinken så det är bara en vecka kvar. Super nervös men ser fram emot att äntligen ha det gjort. Är rätt petit så blir bara 220-265cc, ska välja storlek på operationsdagen för jag är så osäker.

0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg

December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B

November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström

Annons
2022, December 9 - 17:01
NellanBellan
NellanBellan's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 3 days ago
Silver
Joined: 2022-07-11 21:15

Jag opererades igår på Novokliniken. Det var min andra bröstoperation. Vid första op kändes det som att det satt en elefant på min bröstkorg när jag vaknade upp på uppvaket. Kunde inte få luft. Denna gång vaknade jag upp under en härlig värmelampa, men låg ändå o skakade. Fick lugnande och kunde slappna av.
Jag har varit rädd för smärtan, men måste säga att det är hanterbart just nu. Gör ont i ärren och är svullen, men kan ändå röra mig ok. Vid första op hade jag svårt att röra armarna och jag hade ett program med stretchövningar. Det behövdes inte nu.
Första op 350/375 cc runda mentor bakom muskel. Efter att jag fött två barn blev brösten hängiga och fula. 16 år efter första op, sitter jag nu här med 240 cc och ett bröstlyft. Svårt att se något resultat då det är mycket tejp o sånt över ärren. Var väldigt trött på mina stora tuttar. Har alltid tyckt att de blev lite för stora första gången. Men lyssnade på kirurgen som sa att de flesta ångrar att de tog för små implantat.
Stor eloge till hela teamet på Novokliniken. Så nöjd med valet av kirurg, Katia Gomes.

Op1: Bröstförstoring 2006 på KKAB av Ivan Letterfors
Före: 75 A
Efter: 75D
375 cc mentor bakom muskel

Op 2: Konsultation i oktober på Novokliniken, Kàtia Gomes. Byte av implantat och lyft.
Operation 8/12. 240 cc och lyft.
Storlek efter op 2: 80C

Op 3: Den 31/5 blir det uttag av implantat då storleken blev mycket större än mitt önskemål efter operation 2. Jag vill nu vara naturell igen.