Annons
1026 posts / 0 new
Last post
2025, April 21 - 15:03
Anna87
Anna87's picture
Last seen: 18 hours 53 min ago
Silver

Mariase wrote:

Anna87 wrote:

Hej på er! Hur mår ni? Tiden går och livet börjar kretsa kring annat ☺️

Men jag har några frågor till er. Hur känns det i era bröst nu, har allt helt läkt eller har ni några känningar än? Jag kan fortfarande känna liiite ömt när jag ligger på sidan. Och så upplever jag det lite obehagligt att klämma på brösten i liggande läge. När jag trycker ihop de från sidorna känner man liksom implantatet röra sig. Eftersom man aldrig haft implantat tidigare så vet jag inte hur det ska kännas, men hoppas att det liksom växer ihop mer med tiden? 😬 Känns lite obehagligt när implantaten rör sig, och känns liksom inge mysigt när sambon rör dom.

Hoppas ni mår bra ❤️

Hej!!
Förlåt för min frånvaro, jag behövde bara försöka släppa brösten för ett tag. Kände att det blev en fixation som inte gagna mig. Men tänkt på er alla och undrat hur ni har det 🫶

Jag tycker sakteligen att det börjar rätta till sig, tror känseln är på väg tillbaka i vänster bröstvårta. Har ilningar till och från i det bröstet men vill tro det är nerverna som är på G. Formen är bättre även om den inte är lika, skulle önska att lite mer hud togs bort på vänstra för att det ska bli symmetriskt. Implantatet där har nog heller inte droppat helt åt sidan. Höger bröst är ett med vävnad och implantat medan vänstra är min akilleshäl, så kan man sammanfatta det haha. Men motion går bättre och bättre, sprang min först 5 km igår. Det va inte brösten som satte stopp om man säger så 😅 tänk va fort kondisen försvinner! Köpt swegmarks ena sport-bh som jag är nöjd med, kommer dock inte ihåg vad den heter såhär nu men den har söm som delar bysten och ger väldigt bra stöd tycker jag, dom rör sig men inte som i kimberley.

Hur mår du Anna?? Har du fått tag på någon bra bh?

Lägger upp nya bilder här så får ni se vart det tagit vägen 😊

Hoppas ni alla mår bra!

Hej!!
Jag fattar verkligen, har liksom insett att jag aldrig tänkte så här mycket på mina bröst innan operationen fastän det var då jag var så otroligt missnöjd med dom. Så det blir ju verkligen en fixering. Hoppas det känns bättre nu!

Har kikat på dina bilder, tycker de är jättefina! Och vad osynliga dina ärr runt vårtgården ser ut! Mina ärr blir bättre och bättre men är fortfarande rätt röda på en del ställen.
Ja, ilningar betyder väl att nerverna hittar tillbaka, vad bra!

Haha, grymt gjort med 5k! 😀 Jag har inte börjat springa än, har ännu ingen bra sport-bh 😅 men tror jag ska beställa Swegmarks Incredible, ska tydligen vara den med bäst stöd. Var ute på en promenad med sonen häromdagen och han ville att vi skulle tävla en bit. Hade bara en vanlig bh på mig så fick springa och hålla i tuttarna, men oj vad det kändes konstig i dom😬 som att implantaten rör sig fritt liksom. Så en bra bh måste det bli ☺️

Hoppas du haft en fin påsk!

37 år, 168 cm, 74 kg
Operation dec 2024, lyft och förstoring.
Implantat Motiva round, 425cc demiprofil
Klinik: Molding, Uppsala

2025, April 21 - 15:08
Anna87
Anna87's picture
Silver

Härligt Liljekonvaljer, och lyxigt med en måttbeställd! 😀 Jag åker till Grekland om 4 veckor och ser så fram emot att kunna ha en triangel-bikini 😍

Har ni bokat in era återbesök? Var väl bara jag som hade mitt vid redan 3 månader. Tänker ni fortsätta tejpa era ärr även efter 6 månader? Jag tänker att jag nog slutar tejpa då men köper silikongel och smörjer på.

Jag har lagt ut en 4-månadersbild nu.
Hoppas ni mår bra 🥰

37 år, 168 cm, 74 kg

2025, April 21 - 22:35
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Last seen: 22 hours 23 min ago
Silver

Anna87 wrote:

Härligt Liljekonvaljer, och lyxigt med en måttbeställd! 😀 Jag åker till Grekland om 4 veckor och ser så fram emot att kunna ha en triangel-bikini 😍

Har ni bokat in era återbesök? Var väl bara jag som hade mitt vid redan 3 månader. Tänker ni fortsätta tejpa era ärr även efter 6 månader? Jag tänker att jag nog slutar tejpa då men köper silikongel och smörjer på.

Jag har lagt ut en 4-månadersbild nu.
Hoppas ni mår bra 🥰

Mmm lyxigt🙈. Åååh låter super mysigt, njut mkt.
Mmm triangelbikini är så fint, ser framemot att också kunna bära det😍.
Jag ska boka om typ en månad.
Jag tänker fortsätta tejpa, liksom blivit en vana nu för mig .
Sen upptäckte jag något nytt som är åter igen komplikation under det vänstra bröstet igen 😔.
Duschade ikväll och byte lite tejp efter och såg det, nej nej vad fan, var mina ord.
Kontaktat kirurgen och tejpade genast som innan och på med honungssalva och kompress på det stället. Så ledsen.

Fina bröst du har ❤️💞.
Påsken har varit bra, mkt att göra och skönt med vila nu. Hoppas du/ni också haft det bra 🙏🌼

Väntan med spänning för op är över.
Nu är det i väntans tider för läkningsprocessen och resultat.

Konsultation 29/8-2024, Akademikliniken i Malmö.
Andra konsultation 18/10-2024.
Operationsdag: 9/12-2024.
Återbesök 19/12-2024

Storlek före op: 75C
Storlek efter op: ?
2 barn. Vikt ca 60kg. Längd 171cm.

Annons
2025, April 21 - 22:36
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Upptäckte något nytt, som är åter igen komplikation under det vänstra bröstet 😔.
Duschade ikväll och byte lite tejp efter och såg det, nej nej vad fan, var mina ord.
Kontaktat kirurgen och tejpade genast som innan och på med honungssalva och kompress på det stället. Så ledsen.
Fasen att det bara inte kunde få vara bra.

Återbesök 19/12-2024

2025, April 22 - 09:51
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Fick snabb tid, redan imorgon på fm. Så tittar vi på det tillsammans.
Bara allt blir bra...

Återbesök 19/12-2024

2025, April 22 - 13:19
Anna87
Anna87's picture
Silver

Liljekonvaljer wrote:

Bara allt blir bra...

Åh vad ledsen jag blir för din skull 😔 Det tär så på psyket. Är det ett djupare sår eller bara ytligt? Vad sa de på kliniken?

Jag bytte också tejp igår och hade två små ytliga sår, tror huden är skör efter allt tejpande. Så idag går jag utan tejp överallt för att lufta lite. Är röd på huden runt ärren och på vårtgårdarna så tror det behövs en paus. Men blir livrädd att ärren inte ska bli bättre än såhär, ser inte alls kul ut. Även om jag vet att det tar typ minst ett år innan de bleknat..

Hoppas allt går bra för dig! Skickar en styrkekram!

37 år, 168 cm, 74 kg

Annons
2025, April 22 - 19:36
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Anna87 wrote:

Liljekonvaljer wrote:

Bara allt blir bra...

Åh vad ledsen jag blir för din skull 😔 Det tär så på psyket. Är det ett djupare sår eller bara ytligt? Vad sa de på kliniken?

Jag bytte också tejp igår och hade två små ytliga sår, tror huden är skör efter allt tejpande. Så idag går jag utan tejp överallt för att lufta lite. Är röd på huden runt ärren och på vårtgårdarna så tror det behövs en paus. Men blir livrädd att ärren inte ska bli bättre än såhär, ser inte alls kul ut. Även om jag vet att det tar typ minst ett år innan de bleknat..

Hoppas allt går bra för dig! Skickar en styrkekram!

.
Tack för omtanken🙏💞. Jag är rätt nere och var toppen innan och mätte mått och hade mig för den nya bikinin som kommer. Sen detta. Näää säger jag bara. Så ledsen😔. Idag när jag bytte kompress blödde det och var var på kompressen. Torkade och tvättade som råden var innan. Absolut inte gnugga. Man ser något vit igen samt att hud saknas. Men hoppas det är något som läker snabbt och framförallt blir bra.
Får se vad som sägs imorgon...

Låter klokt i att lufta lite och tejpa annan dag. Tror det är bäst så💞, då huden är irriterad. Förstår hur du känner kring ärr och läkning. Mmmm tålamodsprövande och jobbigt ibland. Tur man får känna av ljusglimtar då och då. Samt försöka fokusera framåt.

Tack och detsamma säger jag till dig.
Bamsekram 💞🤗

Återbesök 19/12-2024

2025, April 23 - 11:44
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Varit på kontroll av det som gått upp igen. Samt tagit odling, vilket gjorde mig väldigt nervös. Gjort odling vid tex misstanke om cancer eller HPV, cellprov. Men jag skulle inte bekymra mig om att ta ut implantat och allt såg fint ut, doppat bra samt kändes bra överallt.
Återbesök om en vecka.
Blir antibiotikakur för ev infektion. Ha kompress på till återbesöket och lite restriktioner.
Samt tänka på att det är ny tyngd för brösten, och de läker olika.
Det är den tyngsta platsen, kan ta tid att läka och det är mest spänning där. Det känns ytligt. Hon förstår att jag känner frustration. Blir ev att sy, då det finns hud att ta av till det.

Så nervös och lite ledsen. Vill bara njuta av boobsen och tänka på hur fina det är och se framemot min mått beställda bikini osv.

Ha det bäst och kram
💞🤗

Återbesök 19/12-2024

2025, April 29 - 13:20
Blåbärspaj88
Blåbärspaj88's picture
Last seen: 4 days 17 hours ago
Silver

Liljekonvaljer wrote:

Varit på kontroll av det som gått upp igen. Samt tagit odling, vilket gjorde mig väldigt nervös. Gjort odling vid tex misstanke om cancer eller HPV, cellprov. Men jag skulle inte bekymra mig om att ta ut implantat och allt såg fint ut, doppat bra samt kändes bra överallt.
Återbesök om en vecka.
Blir antibiotikakur för ev infektion. Ha kompress på till återbesöket och lite restriktioner.
Det är den tyngsta platsen, kan ta tid att läka och det är mest spänning där. Det känns ytligt. Hon förstår att jag känner frustration. Blir ev att sy, då det finns hud att ta av till det.

Så nervös och lite ledsen. Vill bara njuta av boobsen och tänka på hur fina det är och se framemot min mått beställda bikini osv.

Ha det bäst och kram
💞🤗

Fy f*n rent utsagt. Ledsamt att höra. Stackars dig. Hoppas att du får ordentlig bra hjälp nu så det blir bra någon gång och du får använda din bikini. Håller tummarna. Styrkekram på dig!

3 barn, 168cm, 60kg
Önskan att fylla ut urammade bröst med naturligt resultat, ev ergonomix 2 250cc mini
Op dec-24 ergonomix 2 285 demi

Konsultation på plastikakademin aug-23
Konsultation Victoriakliniken maj-24 mentor 280 m+
Planerad operation Plastikakademin 16 dec-24 Motiva ergonomix 2

Annons
2025, April 29 - 19:40
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Blåbärspaj88 wrote:

Liljekonvaljer wrote:

Återbesök om en vecka.

Ha det bäst och kram
💞🤗

Fy f*n rent utsagt. Ledsamt att höra. Stackars dig. Hoppas att du får ordentlig bra hjälp nu så det blir bra någon gång och du får använda din bikini. Håller tummarna. Styrkekram på dig!

Kunde inte formulerat den meningen bättre själv.
Tack för omtanken 🙏❤️.
Ska in på kontroll imorgon igen. Har inte fått se under hur det ser ut, skulle vara denna kompress på tills då.
Det hoppas jag med på. Har snart gått 6 månader med boobsen.
Tack återigen för omtanken. Lycka till med allt och ha det super gott.
Kram på dig 🤗❤️

Återbesök 19/12-2024