Annons
33 posts / 0 new
Last post
2025, January 15 - 06:24
Texas100
Texas100's picture
Last seen: 2 weeks 1 day ago
Silver

Jag är inte så rädd över narkosen. Har varit sövd en gång tidigare och det gick jättebra. Jag är mer orolig för återhämtningen och komplikationer… Men jag ska ju göra stor buk & brösten samtidigt… Så det är ju en större operation. Ni som redan opererats, var ni nöjda med kliniken och Patrik generellt?

Kvinna 46 år 2 barn 173 cm lång 71 kg.
Gastric Bypass April 2023 Ersta Sjukhus. Viktnedgång ca 55 kg. Viktstabil.
Konsultation:
Stor bukplastik och bröstlyft med förstoring:
14/11 Rikka Veltheim Akademikliniken/The Faculty
15/11 Patrik Höijer Nordiska Kliniken
21/11 Inplanerad konsultation Ulf Samuelsson Akademikliniken.
BH storlek innan op: oklart men det är mest skinn kvar.
BH storlek efter op: ?

2025, January 15 - 09:16
Romina91
Romina91's picture
Last seen: 3 months 4 weeks ago
Brons

Ska ta bort mina implantat efter 7år. Har blivit sjuk av dem läs om BII . Plus att dem känns en främmande föremål . Om jag visste vad jag själv utsatte mig för . Visst det är lätt att operera in men att ut medföljer en större operation då man måste även ta bort kapslar som bildas runt om implantat. Snälla läs mycket innan ni tar ett beslut det gjorde jag inte och kirurg berättar inte allt man kan drabbas av en typ av lymfom cancer en jätte ovanligt cancer. Gå med i grupp på Facebook breast implant IIIlnesd nordic.

2025, January 22 - 08:38
Seasalt
Seasalt's picture
Last seen: 2 hours 30 min ago
Silver

Texas100: Jag gjorde ett bröstlyft (+vårtgårdsförminskning) hos Patrik den 14 januari och är hittills väldigt nöjd! Har inte fått sätt mina bröst än, men vad gäller själva operationen så var både Patrik och kliniken väldigt proffsiga och hjälpsamma! Alla var supertrevliga och tvekade inte på att svara på mina frågor eller bekymmer!

21 år, 171cm, 62 kg

Tubulära bröst
Op 14/1-25 Patrik Höijer, NK
Bröstlyft + vårtgårdsförminskning
Strl före op: 75B
Strl efter op: vet ej än, nog samma

Annons
2025, January 22 - 16:56
Texas100
Texas100's picture
Silver

Seasalt wrote:

Texas100: Jag gjorde ett bröstlyft (+vårtgårdsförminskning) hos Patrik den 14 januari och är hittills väldigt nöjd! Har inte fått sätt mina bröst än, men vad gäller själva operationen så var både Patrik och kliniken väldigt proffsiga och hjälpsamma! Alla var supertrevliga och tvekade inte på att svara på mina frågor eller bekymmer!

Vad skönt att du har bra erfarenhet! Jag mailade Patrik frågor igår men har inte fått svar än… har du ont?

Konsultation:

2025, January 22 - 17:41
Seasalt
Seasalt's picture
Last seen: 2 hours 30 min ago
Silver

Texas100: Nej knappt alls, har haft en väldigt bra upplevelse! Man blir ju väldigt skrämd av allt man läser här ibland - och jag hade därför förberett mig på att ha väldigt ont och vara sängliggandes länge. Men är tacksam för att jag har klarat mig väldigt bra! Mina bröst har absolut varit ömma, men annars är det bara i rygg och axlar jag har haft ont. Man ligger ju i så ovana positioner i början - framförallt om man, som jag, är van att sova på sidan. Känns som att mina axlar nästan är uppe vid öronen haha! Men utöver det (och att jag är sjukt svullen i hela kroppen) så har jag inte märkt av något alls! Har tagit det lugnt för att jag är rädd för överansträngning, men hade egentligen annars kunnat gå tillbaka till skolan redan dagen efter!

21 år, 171cm, 62 kg

Tubulära bröst
Op 14/1-25 Patrik Höijer, NK
Bröstlyft + vårtgårdsförminskning
Strl efter op: vet ej än, nog samma

2025, January 27 - 20:18
Stampe1990
Stampe1990's picture
Last seen: 3 weeks 4 days ago
Silver

Hej allihop! Hur går det för er andra? Tre veckor sen min operation på torsdag och det kliar i en att få röra sig. Jag brukar träna 4-5 gånger i veckan... Märker inte av brösten mer än att jag kommer på mig själv att jag ju inte ska luta mig fram eller bära tungt typ. Jobbigt att sova på rygg också. Hur länge måste man göra det?
Jag upptäckte idag att tejpen börjat lossna lite på ena sidan som jag fick på återbesöket. När jag bytte insåg jag att en tråd hänger ut så kommer behöva ringa kliniken. Hoppas på att man kan klippa den själv om allt annat ser bra ut så jag ska slippa åka hela vägen till Mölndal för att ordna detta... Någon mer som fått så?

34 år 165 cm 55 kg.
Fött två barn.
Storlek innan operation 75AA.
Op januari 2025 Art Clinic 300 cc i varje

Annons
2025, January 28 - 17:28
Texas100
Texas100's picture
Silver

Jag opererade mig igår (”Mommy Makeover”) och har precis kommit hem. Låt mig säga att brösten är det minsta problemet. Men magen- OMG! Men bara fokus på att vila och återhämta sig!

Konsultation:

2025, February 9 - 19:29
Sommardrömm89
Sommardrömm89's picture
Last seen: 2 months 2 days ago
Silver

Stampe1990 wrote:

Hej allihop! Hur går det för er andra? Tre veckor sen min operation på torsdag och det kliar i en att få röra sig. Jag brukar träna 4-5 gånger i veckan... Märker inte av brösten mer än att jag kommer på mig själv att jag ju inte ska luta mig fram eller bära tungt typ. Jobbigt att sova på rygg också. Hur länge måste man göra det?
Jag upptäckte idag att tejpen börjat lossna lite på ena sidan som jag fick på återbesöket. När jag bytte insåg jag att en tråd hänger ut så kommer behöva ringa kliniken. Hoppas på att man kan klippa den själv om allt annat ser bra ut så jag ska slippa åka hela vägen till Mölndal för att ordna detta... Någon mer som fått så?

Jag har äntligen börjat känna mig lite mer som mig själv igen. Jobbade veckan som var men fick ta några dagars extra sjukskrivning innan jag kunde gå tillbaka pg brösten kändes som två betong bollar så fort jag rörde mig pg muskelspänningar. Nu är det inte alls på samma sätt även om jag kan känns muskeln spänna sig ibland runt inplantatet. De har droppat fint och gjorde de rätt snabbt faktiskt när svullnaden väl började lägga sig. Ärren läker också fint. Så det känns bra, längtat bara tills jag kan sova bättre...
Har haft en super bra kudde som jag fick av sambon i julklapp som varit mina nätters räddning dock är den lite för hög nu känner jag och sova utan blir för lågt så har svårt att hitta rn bra ställning vaknar också ofta av att brösten är alldeles hårda och spännda... vad sa din klinik om tråden?

Öppnat upp mitt gammla konto här, var inte möjligt med op tidigare men kanske nu.

2 barn, 35 år, ca 167 cm, 69 kg
Intresserad av bröstförstoring
Strl efter op:

2025, February 10 - 18:15
Texas100
Texas100's picture
Silver

Hej Allesammans! Hur går det för er?

Konsultation:

Annons
2025, February 10 - 18:48
corinnne
corinnne's picture
Last seen: 6 days 1 hour ago
Silver

Halloj! Det går bra här, 2,5 veckor efter op. Jag känner mig typ som vanligt nu men får typ lite spänningar och ömhet i bröstmusklerna om jag använt armarna för mycket. Svårt att ta det lugnt alla dagar med barn och hushållssysslor!

Jag var på återbesök förra veckan, då var mitt ena bröst fortfarande för högt typ för att kunna mäta ut och få nya BHn. Så jag fick order att massera och stretcha och jag tror att det hjälp lite? Ska dit igen imorgon och hoppas det blivit tillräckligt bra.
Jag har ett större implantat där pga olika mkt egen vävnad så det är väl därför det droppar långsammare och pga att jag är högerhänt sa hon.

Jag är såå trött på att sova på rygg! Skulle hålla ut en vecka till sa hon på återbesöket för en vecka sen så inatt testade jag att hitta en skön position på sidan men det är ganska svårt. Men ååh så skönt att inte ligga på rygg haha.

Ser också fram emot att se mer av slutresultatet! Svårt att ha tålamod. Ärren såg iaf fina ut. Först trodde sköterskan på återbesöket att en tråd från de inre stygnen stack ut, precis som du beskriver Stampe1990, men det visade sig bara vara en liten sårskorpa.

Hur har du det och ni andra?:)

170 cm, 60 kg, 3 barn.
Bröstförstoring
Konsultation 4/1 hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken.
Operation 23/1 Patrik Höijer. Mentor Siltex MP+ Xtra 490 hö och 440 vä.

Strl före op: 75A
Strl efter: ?