Hej. Det du beskriver är väldigt vanligt efter graviditet och amning, särskilt när man tappat lite volym i brösten.
Om bröstvårtan rätar upp sig när du sträcker huden tyder det oftast på att det främst handlar om volymförlust snarare än ett uttalat hudöverskott. I sådana fall kan implantat ibland vara tillräckligt för att återställa form och position.
Om det däremot finns ett visst hudöverskott kan ett lyft behövas, ibland i kombination med implantat.
Det bästa är att göra en individuell bedömning hos en kirurg.
Dr Ali Bagher
Estetisk kirurg
Estetikcentrum
Malmö