Hej.
Det är svårt att säga säkert om den mängd snus du beskriver relativt sent i läkningsfasen påverkar oftast inte resultatet i någon större utsträckning.
Rekommendationen att avstå från nikotin beror på att det kan försämra blodcirkulationen och därmed läkningen, särskilt i den tidiga fasen.
Om läkningen fortsätter som nu och det ser fint ut är det ett gott tecken.
För säkerhets skull är det bra att fortsätta undvika nikotin under den fortsatta läkningstiden.
Hör gärna av dig till din kirurg om du märker någon förändring.
Dr Ali Bagher
Estetisk kirurg
Estetikcentrum
Malmö