Implantatbyte från 400 cc till 295 cc
Hej
Jag gick in här för att söka efter information om implantatbyte av bröst. Jag gjorde koksalt, på Kosmetisk kirurgi i Falköping år 2000, 400 cc. Jag är 177 cm lång och väger 58 kg.
Då det har gått 24 år och jag upplever att jag har mer vävnad och att jag ser för tuttig ut för min ålder (53) Jag gick jag på konsultation hos Akademikliniken.
Jag fick tid hos en Dr Jonas Röjdmark i september 2024. Upplevde honom som realistisk och erfaren. Mitt mål var att gå ner i storlek så mycket som möjligt utan att se ut som den planka jag var efter ammat i två år. Vi kom överens om runda mentor i storlek 295 cc. Han tyckte inte jag skulle gå ner mer. Han förklarade tydligt hur långt utvecklingen har kommit på 24 år och fördelar som de nya preparaten har.
Idag gjorde jag operationen jag kan varm rekommendera både klinik och kirurg. Jag är så nöjd och det är en hel annan känsla och framtoning. Lycka till alla!
Kvinna, 177 cm, 59 kg
Har du haft någon typ av komplikation eller problem med inplantaten under dessa 24 år?
Intressant å veta nu när man går å funderar på och ev göra en operation själv och vad härligt att du är nöjd med det nya resultatet!
Öppnat upp mitt gammla konto här, var inte möjligt med op tidigare men kanske nu.
2 barn, 35 år, ca 167 cm, 69 kg
Intresserad av bröstförstoring
Strl före op: 75B
Strl efter op:
Hej. Nej jag har inte haft några komplikationer. Jag gjorde mina efter mina barn och jag upplevde dem fina i början.
De senaste 10 åren har jag ridit mycket och haft mycket kläder i lycra/tighta toppar osv och då upplevt mig själv som lite "mullig". Jag var väldigt tunn uppe innan och det sitter nog i huvudet. På senare tid har jag uteslutit kläder som är för att jag tycker att det blir obvious. Glömde bort att jag gjort brösten och började anpassa mig som man gör om man är kort, eller bredaxlad osv. Så kom jag på ( korkat men man glömmer efter 24 år) att jag kan byta. Gick på konsultation och gjorde de så mycket mindre som möjligt och som doktorn sa skulle funka. Förra kliniken sa att de lagt in 400 c. Men när de tog ut dem var det 375 cc. Så kosmetisk kirurgi i Falköping hade inte gett mig rätt uppgifter (jag fick klisterlappar av dem som det stod höger och vänster 400 cc på)
Men nu vet jag att jag har 295 cc och de är så fina. Jag kan till och med ha ljusa polotrjöjor utan att det ser tuttigt ut. Jag är 53 och vill bara se sportig ut. Direkt efter operation var jag uppe och kissade och tittade mig i spegeln. Knäppte upp sjukhuspyjamasen och tittade. Min första ärliga tanke jag tänkte när jag såg mitt nya jag var " Vilka breda axlar jag har". Och så log jag. För det är precis DÄR jag vill att fokus ska vara. Inte på mina tuttar. Så 24 år var det så skönt att få mindre och så söta bröst. De är mjukare och jag har inte haft ont efter operationen. Kunde jobba och vara uppe och gå. Finns bara fördelar med andra byta till mindre implantat. Lycka till!
Kvinna 53 år
Implantatbyte från 375 cc till 295 cc (med 24 års mellanrum)
Bakom bröstmuskeln
Akademikliniken
Petra71, är glad att jag hittade den här tråden! Jag opererades 2006 och la då in 350 cc runda bakom muskeln. 2015 tog jag av olika anledningar ut implantaten då jag inte upplevde att varken form eller storlek passade mig. Nu har jag bokat tid för ny bröstförstoring på annan klinik och står i valet och kvalet mellan 305cc eller 350cc anatomiska implantat. Vad upplever du största fördelen med de mindre?
2 barn
171 cm 66 kg
Före: 75A
Efter: 70 E
Op 1: Plastikakademin, mars 2006, Gunnar Kratz
350cc delvis bakom muskeln
Op 2: uttag av implantat 1/6 2015, Akademikliniken, Göteborg, Håkan Hallberg
Op 3: konsultation 2018 Akademikliniken, Göteborg Mette Haga, ev 225 vä 255 höger anatomiska implantat, bakom muskeln. Skall enl kirurg ge mig stor B / liten C