Annons
2 posts / 0 new
Last post
#1 2022, August 19 - 20:23
m4_
m4_'s picture
Offline
Last seen: 9 hours 35 min ago
Silver
Joined: 2020-01-13 22:39

Är 250 cc när jag har en del egen bröstvävnad inte ganska mycket?

Jag var på en konsultation och fick rekommenderat 250cc hög profil runda implantat.

Jag har bröst som är lite ”tomma” efter att de krympte av viktnedgång och att sluta med p-piller. Det behövdes inget lyft trots att då ena bröstet tekniskt sett hänger lite. Gillar egentligen inte utseendet av silikonbröst utan vill mest bara ”fylla ut” dem.

Vill ha den klassiska 45:55 och skidbacke, och att det ser så naturligt ut som möjligt. Många tycker ju att en del resultat är naturliga men jag är väldigt ”kritisk”. Har jobbat i behåbutik och kan verkligen se om något är silikon eller naturligt. Vill inte ha superstora bröst. Just nu så har jag 65F-G *men* skulle kunna öka i volym och ändå ha samma storlek då det är i övre delen av behån och uppe som jag saknar volym. När jag håller upp dem ser de större ut vilket jag antar är för att volymen trycks ut. Om jag har på mig t.ex. push up behå från Change så ser mina bröst redan ut så som vad jag ser som den absoluta maxgränsen.

För mig är oron alltså att 250 cc är rätt mycket. Inte om man ska ordentligt förstora brösten såklart men det finns många som gör förstoringar i 300 området liksom.
När jag provade de där inläggen på kliniken så såg 250 cc bra ut men de la ju bara till kanske 1 cm utåt och var mer breda, medan ett högprofilsimplantat mest ger put utåt. Min naturliga form på bröstet är typ så, put utåt men inte så högt eller så. Dock så läste jag att man tenderar att ha hög profil om brösten är något tomma eller för att undvika lyft. Jag har också sett många med de implantaten som får väldigt klotrunda bröst men fick då höra och har märkt själv när jag ser på bilder att bröstens egna form samt också förekomsten av egen volym ofta ger ett naturligare resultat. Sett helt urammade bröst t.ex. där resultatet blivit så som jag föredrar, så det är väl positivt. Fick också höra att det skulle kännas lika dant som naturligt på grund av min egna vävnad.

Så det kan jag vara okej med, det som oroar mig är väl framförallt storleken men eventuellt att övre delen av bröstet kommer vara för runt. Vi provade 175 cc också men fick höra att det inte är värt och att det är bättre med lite större om man är osäker. De som jag satte utanpå så var det i princip inte någon skillnad men det var ju för att projektionen var samma…

Någon annan med liknande utgångspunkt? Någon som gjort implantat i den storleken eller liknande?

24 år, 164 cm, 53 kg.

Idag: Ca. 65G (naturligt) men inte jättemycket vävnad ovanför behån. Lär operera på något vis efter barn. Vill eventuellt göra någonting å formen redan nu. Vill helst undvika ärr så mycket som möjligt och uppnå ett naturligt resultat.

Har gjort fillers i läppar (0,55 ml juvederm), näsa (1 ml stylage) och under ögonen (1 ml juvederm) samt botox för ögonbrynslyft.

Annons
2022, August 21 - 23:17
m4_
m4_'s picture
Offline
Last seen: 9 hours 35 min ago
Silver
Joined: 2020-01-13 22:39

Okej så jag la in 250 igen i båda och i en mjuk behå denna gång… och min partner tyckte det var ”jättestort”…

24 år, 164 cm, 53 kg.

Idag: Ca. 65G (naturligt) men inte jättemycket vävnad ovanför behån. Lär operera på något vis efter barn. Vill eventuellt göra någonting å formen redan nu. Vill helst undvika ärr så mycket som möjligt och uppnå ett naturligt resultat.

Har gjort fillers i läppar (0,55 ml juvederm), näsa (1 ml stylage) och under ögonen (1 ml juvederm) samt botox för ögonbrynslyft.