Annons
16 posts / 0 new
Last post
#1 2023, September 13 - 22:41
Bea104
Bea104's picture
Offline
Last seen: 4 days 9 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-30 18:31

Beslutsångest ergonomix 400/425

Har bestämt mig för motiva ergonomix full profil och landade först i 400 cc, kirurgen tyckte även att 425 passade bra då det gav lite sideboob vilket jag tycker är snyggt. Vill egentligen ha lite bredd men är rädd att det blir för stort med både bredd och put och vill inte ha demi. Är 171 och väger 54 men då jag har väldigt liten platt rumpa är jag rädd att det blir oproportionerligt med 425 men så ser man alla snygga bilder här då folk har runt 500 och det ser supersnyggt ut. Är det någon som har dessa storlekar? Är ni nöjda? Så trött på mig själv att jag inte kan bestämma mig haha

Vill återskapa bröst som gick förlorade efter graviditet och amning.

innan barn 75C
Efter barn 70B
Vikt 54kg, längd 171 cm

Funderar på 400cc motiva ergonomix full profil.

Annons
2023, September 14 - 11:35
Hejhejvera
Hejhejvera's picture
Offline
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Brons
Joined: 2023-09-13 20:47

Har lite samma funderingar som dig!
Jag ska operera mig nästa vecka och ska förmodligen ha 425/450 Motiva Ergonomix. Är också orolig att det ska bli för stort.
Dock så är jag 165 och väger ca 75kg så har lite rumpa och höfter. Men vill ej se för rund ut heller.

Det jag har läst runt på olika sidor och forum ör att folk oftast tycker man ska välja de lite större implantaten om man velar mellan två storlekar då det är knappt någon skillnad.

Jag skulle nog rekommendera dig att gå på vad du tycker är snyggt! Jag tror nog att du blir nöjd men vilken du nu väljer!

2023, September 15 - 10:49
Bea104
Bea104's picture
Offline
Last seen: 4 days 9 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-30 18:31

Hejhejvera wrote:

Har lite samma funderingar som dig!
Jag ska operera mig nästa vecka och ska förmodligen ha 425/450 Motiva Ergonomix. Är också orolig att det ska bli för stort.
Dock så är jag 165 och väger ca 75kg så har lite rumpa och höfter. Men vill ej se för rund ut heller.

Det jag har läst runt på olika sidor och forum ör att folk oftast tycker man ska välja de lite större implantaten om man velar mellan två storlekar då det är knappt någon skillnad.

Jag skulle nog rekommendera dig att gå på vad du tycker är snyggt! Jag tror nog att du blir nöjd men vilken du nu väljer!

Det är det som är lite förvirrande att det skiljer så lite bara enstaka millimeter men ändå kändes det som att 425 var mycket större.
Vad har du för utgångsläge? Mätte kirurgen din bröstbredd?

2023, September 15 - 16:09
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Jag är bara 11 dagar efter operation. Jag la in 400cc motiva ergonomix full profil bakom bröstmuskeln.
Valde mellan 360 och 400 men gick på rådet som jag läst mycket om i forumet här att välja den större storleken. Jag är 169 cm och just nu 54 kg (brukar pendla mellan 54-56). Även om mina inte satt sig och mjuknat riktigt än så är jag ändå sjukt nöjd med storleken. Redan nu, trots att jag har operations bh fortfarande, så märker jag hur jag både klä mig för att framhäva brösten och för att ”dölja” dom. Jag har visserligen rumpa så tycker det ser väldigt proportionerligt ut på mig. Du är ju några cm längre än mig och jag tror helt ärligt inte att 25 cc (typ 1/4 dl) gör någon superstor skillnad. Hoppas du landar i storlek, jag gick på en till konsultation när jag velade och efter d blev jag helt säker, det var skönt inför operation! Lycka till!

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

Annons
2023, September 15 - 21:24
Bea104
Bea104's picture
Offline
Last seen: 4 days 9 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-30 18:31

Madriana wrote:

Jag är bara 11 dagar efter operation. Jag la in 400cc motiva ergonomix full profil bakom bröstmuskeln.
Valde mellan 360 och 400 men gick på rådet som jag läst mycket om i forumet här att välja den större storleken. Jag är 169 cm och just nu 54 kg (brukar pendla mellan 54-56). Även om mina inte satt sig och mjuknat riktigt än så är jag ändå sjukt nöjd med storleken. Redan nu, trots att jag har operations bh fortfarande, så märker jag hur jag både klä mig för att framhäva brösten och för att ”dölja” dom. Jag har visserligen rumpa så tycker det ser väldigt proportionerligt ut på mig. Du är ju några cm längre än mig och jag tror helt ärligt inte att 25 cc (typ 1/4 dl) gör någon superstor skillnad. Hoppas du landar i storlek, jag gick på en till konsultation när jag velade och efter d blev jag helt säker, det var skönt inför operation! Lycka till!

åh låter lovande! Vill också ha ett resultat där jag kan välja att framhäva eller vara diskret.
Tyckte du att 400 kändes lagom eller snäppet för stort vid konsultationen? Kände mig säker på 400 när jag var där men har en bild med en av varje där tycker jag att det större är snyggare haha så tröttsamt, hade egentligen tänkt boka en op-tid nästa vecka men blev så velig. Får ringa kirurgen och rådfråga på måndag, som du säger borde det ju inte göra någon stor skillnad på 25 cc!

2023, September 16 - 22:06
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Bea104 wrote:

Madriana wrote:

Jag är bara 11 dagar efter operation. Jag la in 400cc motiva ergonomix full profil bakom bröstmuskeln.
Valde mellan 360 och 400 men gick på rådet som jag läst mycket om i forumet här att välja den större storleken. Jag är 169 cm och just nu 54 kg (brukar pendla mellan 54-56). Även om mina inte satt sig och mjuknat riktigt än så är jag ändå sjukt nöjd med storleken. Redan nu, trots att jag har operations bh fortfarande, så märker jag hur jag både klä mig för att framhäva brösten och för att ”dölja” dom. Jag har visserligen rumpa så tycker det ser väldigt proportionerligt ut på mig. Du är ju några cm längre än mig och jag tror helt ärligt inte att 25 cc (typ 1/4 dl) gör någon superstor skillnad. Hoppas du landar i storlek, jag gick på en till konsultation när jag velade och efter d blev jag helt säker, det var skönt inför operation! Lycka till!

åh låter lovande! Vill också ha ett resultat där jag kan välja att framhäva eller vara diskret.
Tyckte du att 400 kändes lagom eller snäppet för stort vid konsultationen? Kände mig säker på 400 när jag var där men har en bild med en av varje där tycker jag att det större är snyggare haha så tröttsamt, hade egentligen tänkt boka en op-tid nästa vecka men blev så velig. Får ringa kirurgen och rådfråga på måndag, som du säger borde det ju inte göra någon stor skillnad på 25 cc!

Jag tyckte 400 kändes bra på konsultationen. 360 kändes också bra men tyckte det var svårt att se eftersom det blir lite typ knöligt när man testar inläggen. Sen frågade kirurgen vad jag är mest rädd för, att dom ska bli för stora eller för små. För mig var det att dom skulle bli för små så därför beslutade jag mig för 400. Hopps du landar i det som känns rätt!

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

2023, September 17 - 12:34
Hejhejvera
Hejhejvera's picture
Offline
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Brons
Joined: 2023-09-13 20:47

Nej han mätte inte bröstbredd, utan bara avstånd från nyckelbenen till bröstvårta.
Men jag har rätt breda axlar. När jag provade implantaten på konsultationen tyckte jag det var väldigt fint och smickrade min kropp även fast jag nog tyckte det lutade åt det större hållet i storlek.

Sen blir jag även förvirrad efter allas före och efterbilder, tycker mindre implantat ser stort ut på vissa och på andra ser större implantat inte stort ut alls. Jag vet att man ej ska jämföra sig då det är så mycket som spelar in i vilket implantat och storlek man skulle passa i.
Och jag är nog mer rädd att det blir för stort än för litet.

Jag löste här i forumet om något som kallas för ”ristestet” dvs man fyller någon strumpa med den mängd ris som motsvarar implantatet. Jag ska prova det ikväll och se hur de känns och hur det ser ut med kläder. Inte helt tillförlitligt men ändå haha

Sen kommer jag nog be få prova ett par mindre innan op så jag kan jämföra!

LC

Annons
2023, September 20 - 09:45
Bea104
Bea104's picture
Offline
Last seen: 4 days 9 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-30 18:31

Blir också så förvirrad av alla bilder så det skiljer sig så mycket trots snarlika mått. Jag har iallafall bestämt mig för 400 cc och hoppas att det inte blir för stort..! Är nog mer rädd att det blir för stort än för litet även om det skulle kännas snopet om jag tycker dom känns små.

Vill återskapa bröst som gick förlorade efter graviditet och amning.

innan barn 75C
Efter barn 70B
Vikt 54kg, längd 171 cm

Funderar på 400cc motiva ergonomix full profil.

2023, September 20 - 12:20
Emma Emma
Emma Emma's picture
Offline
Last seen: 6 hours 52 min ago
Silver
Joined: 2022-12-16 14:07

Åh förstår precis, så svårt det här med storleken.
Be om att få boka in en till konsultation och prova storleken igen, kanske har du någon speciell tröja/t-short/blus som du ofta använder så kan du se hur skillnaden blir i den på konsultationen.
Och ett till tips, 3D-simulering, du kanske redan fått det, annars kan det ge en fingervisning.

När du jämför med andra, se om du hittar någon annan med samma profil, alltså ergonomix full. CC kan skilja så mycket beroende på ens längd och mått, så tittar på full och jämför med någon som valt demi eller corse så tycker i alla fall jag att det blir lite lättare att förstå.
Lycka till, kram :-)

2 barn, 34 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring, planerad op dec-23
Strl före op: 75B (urammade)

2023, September 20 - 12:34
Bea104
Bea104's picture
Offline
Last seen: 4 days 9 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-30 18:31

Emma Emma wrote:

Åh förstår precis, så svårt det här med storleken.
Be om att få boka in en till konsultation och prova storleken igen, kanske har du någon speciell tröja/t-short/blus som du ofta använder så kan du se hur skillnaden blir i den på konsultationen.
Och ett till tips, 3D-simulering, du kanske redan fått det, annars kan det ge en fingervisning.

När du jämför med andra, se om du hittar någon annan med samma profil, alltså ergonomix full. CC kan skilja så mycket beroende på ens längd och mått, så tittar på full och jämför med någon som valt demi eller corse så tycker i alla fall jag att det blir lite lättare att förstå.
Lycka till, kram :-)

Jag har bestämt mig för full då det enligt min smak ser snyggast ut (på bilder iaf) och att jag har helt platt överpool efter amning. Valde 400 tillslut då jag behöver minst den bredden för att det ska bli snyggt. Har ju haft stora bröst vid amning och tyckte det klädde min kropp, så jag hoppas detta bli bra nu!

Vill återskapa bröst som gick förlorade efter graviditet och amning.

innan barn 75C
Efter barn 70B
Vikt 54kg, längd 171 cm

Funderar på 400cc motiva ergonomix full profil.

Annons
2023, September 20 - 16:34
Emma Emma
Emma Emma's picture
Offline
Last seen: 6 hours 52 min ago
Silver
Joined: 2022-12-16 14:07

Vad skönt att höra, då skulle jag våga lita på magkänslan, kommer bli jättefint. Är i samma sits att också vilja fylla ut allt som försvann med amningen, kul att följa så många här i samma situation ☺️
All lycka!

2 barn, 34 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring, planerad op dec-23
Strl före op: 75B (urammade)