Annons
140 posts / 0 new
Last post
2024, January 23 - 16:19
Whitney
Whitney's picture
Last seen: 7 months 3 weeks ago
Silver

Bytte tejpen idag och det har dragits ihop sig lite🙏. Har ju varit typ strandad i sängen sedan i fredags 😩. Men vilan har nog varit bra!
Har skickat bilder på boobisarna till kirurgen, som ska kolla om jag ska fortsätta med den bruna tejpen.
Är väldigt irriterad och har typ fått sår utav den😏. Så det blir väl att jag får sätta på något annat!
Har ingen direkt smärta längre🙏. Men har fruktansvärda typ sammandragningar i brösten!
Läst att det är vanligt!
Men hoppas verkligen att det går över tills man ska börja jobba🥴

2 barn. 44 år. 162 cm. 66 kg

Konsultation 3/10-23
Reformkliniken Tuve Mårtensson
Op datum 9/1-24
Bröstlyft +bröstimplantat
Motiva ergonomisk demi
380 cc Bakom muskeln
Stl före op 75 c
Stl efter op vet ej

2024, January 24 - 06:59
Emmav93
Emmav93's picture
Last seen: 15 hours 46 min ago
Silver

Whitney wrote:

Bytte tejpen idag och det har dragits ihop sig lite🙏. Har ju varit typ strandad i sängen sedan i fredags 😩. Men vilan har nog varit bra!
Har skickat bilder på boobisarna till kirurgen, som ska kolla om jag ska fortsätta med den bruna tejpen.
Är väldigt irriterad och har typ fått sår utav den😏. Så det blir väl att jag får sätta på något annat!
Har ingen direkt smärta längre🙏. Men har fruktansvärda typ sammandragningar i brösten!
Läst att det är vanligt!
Men hoppas verkligen att det går över tills man ska börja jobba🥴

Åh men segt! Investera en silkontejp istället kanske?
Mina drog också ihop sig en del men nu känner jag inte av det så mycket. Jag börjar jobba kommande natt, är väldigt rastlös över att behöva vara hemma. 😂

3 barn, 30år, 166 cm, 53kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/1: Said Saidian, Nordiska Kliniken
Op 9/1: Said Saidian, Nordiska Kliniken
Strl före op: tomma 70b
1 operation: 825cc motiva round corsé
Strl efter op: vet ej.

2024, January 24 - 10:54
Lovle
Lovle's picture
Last seen: 3 months 3 weeks ago
Silver

Jag opererades igår på morgonen (375+405 Mentor Siltex Moderate Plus Xtra) utan lyft och mår förvånansvärt bra än så länge. Tog en promenad 4 timmar efter op och sovit hela natten trots halvsittande :) Jag fick inte heller antibiotika att ta efteråt, men fick i samband med op iallafall. Fick utskrivet morfin men har klarat mig på Ipren+Alvedon det här dygnet. Räknar med att den rejäla smärtan kommer imorgon eller dagen efter, haha. Hur mår ni nu? 😃

Ålder: 30 Vikt: 59 Längd: 165  Op bokad 23/1, Hans Vintertun

Annons
2024, January 24 - 20:13
Whitney
Whitney's picture
Silver

Får hoppas att det ser bättre ut nästa vecka då jag ska byta tejpen 🙏
Annars får jag byta till silikon tejp!
Grattis till dina ny vänner Lovle😊
Nej ont hade inte jag första dygnet alls! Smärtan kom typ dag 2 för mig🥴
Har inte direkt ont längre, det är bara sammandragningarna och att man är lite öm här och där😬
Längtar tills jag slipper tortyr bh och bröst bandet😊

Konsultation 3/10-23
Op datum 9/1-24
Motiva ergonomisk demi
380 cc Bakom muskeln
Stl före op 75 c
Stl efter op vet ej

2024, January 25 - 16:35
Yohonney
Yohonney's picture
Last seen: 10 months 4 days ago
Silver

Woohoo! Skönt att du mår bra, dag 3 var nog värst för mig men det har ändå varit ok, har fått påminna mig själv om att ta det lugnt! Jag är öm i stygnen, känns som super ömma blåmärken men tar ingen smärtlindring längre 😄 tog morfin de första 3 nätterna men min Sertralin medicin ballade ur (biverkningar), likaså magen så det var skönt att jag kunde sluta så pass tidigt med den 😅

Lovle wrote:

Jag opererades igår på morgonen (375+405 Mentor Siltex Moderate Plus Xtra) utan lyft och mår förvånansvärt bra än så länge. Tog en promenad 4 timmar efter op och sovit hela natten trots halvsittande :) Jag fick inte heller antibiotika att ta efteråt, men fick i samband med op iallafall. Fick utskrivet morfin men har klarat mig på Ipren+Alvedon det här dygnet. Räknar med att den rejäla smärtan kommer imorgon eller dagen efter, haha. Hur mår ni nu? 😃

3 barn, 32 år, 165 cm, 63 kg
Bröstförstoring
Konsultation 28/9 Dr Torbjörn Söderström, Estetikcentrum Malmö.
Op - 17/1-24
Strl före op:75B
Strl efter op: -
Implantat - 300cc, runda

2024, January 25 - 18:06
Lovle
Lovle's picture
Silver

Whitney: Jag kan tänka mig att det är värre när man gör lyft samtidigt, men härligt att det känns okej nu 😃 Jag har undrat många gånger, var är tortyr-bhn? Haha. Har läst bra om mepitac-tejpen, är den den eller någon annan silikontejp du tänkt dig?☺️

Yohonney: Vet inte om det räknas som dag tre när jag opererades i förrgår, men det känns lite mer som du säger men ändå överkomligt 😃 Vad tråkigt att medicinerna krockade! Men nog nyttigt att skippa morfinet, det tackar nog kroppen dig för. Hoppas blåmärkskänslan släpper snart med 🙏

Ålder 30. Vikt 59 Längd 165 Utgångläge 350-400cc egen vävnad 
Operation 22/1-23: Mentor Siltex Moderate Plus Xtra 375+400cc bakom muskel. Plastikakademin, Hans Vintertun 

Annons
2024, January 25 - 20:23
Whitney
Whitney's picture
Silver

Lovle wrote:

Whitney: Jag kan tänka mig att det är värre när man gör lyft samtidigt, men härligt att det känns okej nu 😃 Jag har undrat många gånger, var är tortyr-bhn? Haha. Har läst bra om mepitac-tejpen, är den den eller någon annan silikontejp du tänkt dig?☺️

Yohonney: Vet inte om det räknas som dag tre när jag opererades i förrgår, men det känns lite mer som du säger men ändå överkomligt 😃 Vad tråkigt att medicinerna krockade! Men nog nyttigt att skippa morfinet, det tackar nog kroppen dig för. Hoppas blåmärkskänslan släpper snart med 🙏

silicon tejp ska man börja med när såren är helt läkta, så jag får vänta med det ett tag till.
Om det nu skulle vara så att det blivit värre med såren nästa vecka, får jag köra med enbart kompresser ett tag. Men hoppas verkligen det ser bättre ut nästa vecka🙏
Jaa, det är en lite större utmaning med att göra lyft🥴
Det var jag väl medveten om, men kompisarna var hängiga och ledsna 😂😂
Tortyr bh N är en bygelbh som dom använder på några av klinikerna i Sverige efter operation även när man gjort ett lyft😩
Tror att den även är lite stramare i banden runt om, tror ärligt att mitt ena revben har fått en spricka 🫣😂😂😂
Nej men ärligt den är hemsk🥴. Önskar att jag hade fått en en sådan mjuk och fin som man knäpper framtill utan bygel!
Härligt att ni mår bra tjejer ☺️

Konsultation 3/10-23
Op datum 9/1-24
Motiva ergonomisk demi
380 cc Bakom muskeln
Stl före op 75 c
Stl efter op vet ej

2024, January 27 - 10:41
Lovle
Lovle's picture
Silver

Whitney: Hur gör man då i början, har man kompress alltid? Ska på återbesök på tisdag men har inte tänkt på hur man gör innan man får börja tejpa 🧐

Oj din stackare, det lät inte skönt! När allt redan är ömt och så ska du plågas ännu mer 😩 Jag har en sån mjuk med knäppning fram, men det kanske ändras efter återbesök, haha. Hur mår du nu?😃

Ålder 30. Vikt 59 Längd 165 Utgångläge 350-400cc egen vävnad 
Operation 22/1-23: Mentor Siltex Moderate Plus Xtra 375+400cc bakom muskel. Plastikakademin, Hans Vintertun 

2024, January 28 - 11:05
Whitney
Whitney's picture
Silver

Jag tejpar fortfarande som vanligt! Men får se nu nästa vecka om det blivit värre , så får det bli enbart kompresser🥴
Har du inte tejp nu?
Du kommer säkert få ha din mjuka bh hela tiden☺️ Det är ok🫣. Men har får ont i själva såren🥴Hur mår du?☺️

Lovle wrote:

Whitney: Hur gör man då i början, har man kompress alltid? Ska på återbesök på tisdag men har inte tänkt på hur man gör innan man får börja tejpa 🧐

Oj din stackare, det lät inte skönt! När allt redan är ömt och så ska du plågas ännu mer 😩 Jag har en sån mjuk med knäppning fram, men det kanske ändras efter återbesök, haha. Hur mår du nu?😃

Konsultation 3/10-23
Op datum 9/1-24
Motiva ergonomisk demi
380 cc Bakom muskeln
Stl före op 75 c
Stl efter op vet ej

Annons
2024, January 28 - 16:27
Frida88
Frida88's picture
Last seen: 3 days 4 min ago
Silver

Imorgon 6:45 är det min tur!!! 😬😬 Håll tummarna för mig!! 🙏😂❤️

75 C i nuläget. 70 kg, 178 cm lång. Ammat 2 barn. Vill fylla ut upptill speciellt..och lite större.
Hoppas att undvika göra lyft.
Kirurgen pratade på 400-450 cc. Lyft var på gränsen på mitt högra bröst. Inga problem med mitt vänstra. Får räkna med lite häng och lite osymmetriska om jag inte gör lyft. Svårt att bestämma mig för storlek, rädd det ska bli för stort med 450 cc. Någon som är i liknande situation?