Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Fågelkvitter profilbild

Fågelkvitter

Kvinna ·

27 maj, 2025

Ergonomix2, 200cc, preservé framför muskeln och fascia

Bröstförstoring

Hej! Har på konsultation blivit rekommenderad preservémetoden, ergonomix2, 200cc och är nu inställd på operation. Jag har mycket lite egen bröstvävnad och vill ha naturliga bröst både i utseende och känsla, som inte är för stora. - Är det någon annan som gjort detta med liknande storlek på implantat? - har ni haft narkos? Eller lokalbedövning, och i så fall med eller utan sedering? - om det var utan narkos, hur var operationsupplevelsen? - Är ni nöjda med storlek och utseende? - Kan ni känna kanter på implantatet? Eller haft rippling? Och kanske viktigaste frågan: är det något som ni önskar att någon annan hade berättat om/tipsat er om? Antingen om operationen eller tiden efter operation.

Sortera efter

Amaanda profilbild

Amaanda

Kvinna ·

27 maj, 2025

Hejsan! Har tyvärr ingen erfarenhet ännu men Jag ska också sätta in ergonomix och önskar naturliga bröst. Har operation 1/7. Jag har dock egen vävnad att fylla ut så kommer lägga bakom muskel och lite större. Men viktigast är verkligen en naturlig shape. Jag följer gärna tråden och jag har en tråd om ergonomix sedan innan m du kanske får tips av de som skrivits där.
Gilla
Fågelkvitter profilbild

Fågelkvitter

Kvinna ·

27 maj, 2025

Den ska jag läsa, tack för tips! Är det ergonomix eller ergonomix2 du kör på? Oavsett vilken så har jag fått en bra bild av mjukheten på brösten när jag läst lite trådar på realself och jag gillar att ärren inte kommer vara så stora. Har du och kirurgen pratat något om storleken på ärren när det är bakomliggande? Nyfiken för att förstå alternativen bättre - bakomliggande med något större implantat var nämligen något vi var inne på också.
Gilla
Amaanda profilbild

Amaanda

Kvinna ·

28 maj, 2025

Jag kommer lägga i Ergonomix 2. Och när min kirurg mätte så landade vi på 310-330 som passar min bredd på bysten och så kan jag utan problem gå upp eller ned en stl. Har ej bestämt stl helt än och kommer göra det samma vecka som operation (hon beställer båda stl) Jag kommer även göra mini lyft så mina ärr kommer ju oavsett vara lite större än med bara inlägg av implantat. Vilka stl hade du kollat på? Eller provat ut?
Gilla
Fågelkvitter profilbild

Fågelkvitter

Kvinna ·

30 maj, 2025

Har inte så bred bröstbredd så största implantatet som fungerar när det är framförliggande är 200-220 men när jag tittar på 3d bilder så motsvarar det ungefär 235cc som ligger under muskeln och jag är väldigt nöjd med den storleken. Har knappt några bröst alls idag och är glad över att bara kunna fylla ut en bh :)
Gilla
Fågelkvitter profilbild

Fågelkvitter

Kvinna ·

09 aug, 2025

Tänkte bara uppdatera nu när jag gjort operationen. Det har bara gått 3 dagar men jag är redan väldigt nöjd med allt, framförallt storleken - känns lagom och naturliga för min kropp och självbild. Fortfarande hårda såklart men börjar redan känna att de mjuknar och sjunker lite. Något jag önskar att jag fått kännedom om innan är hur utbuktande magen är efter operation. Beror antagligen på att man är uppblåst från all medicin och får dålig hållning pga operationsbhn som trycker ihop bröstkorgen men både jag och mannen upplever att man ser lite gravid ut :). En annan sak jag inte var beredd på var hur svårt det skulle vara att ta sig upp ur sängen själv. Efter flera egna försök for jag alltid be mannen om hjälp. Kanske att någon har tips på detta?
Gilla
Kinga profilbild

Kinga

Kvinna ·

09 aug, 2025

Hej! Gjorde du preserve och på vilken klinik isåfall? Vilken storlek valde du till slut? Och gjorde du det med lokalbedövning? ☺️
Gilla
Fågelkvitter profilbild

Fågelkvitter

Kvinna ·

09 aug, 2025

Hej! Ja, det blev framför muskeln, 200cc. Landade i att köra på Nordiska kliniken och där har de motsvarande som preservé fast det heter Nk light. Valde att bli sövd och det är jag glad för. Somnade snabbt och när jag vaknade var allt klart, och mådde oförskämt bra tack vare all smärtlindring :).
Gilla
Mrs.Beatrice profilbild

Mrs.Beatrice

Kvinna ·

10 aug, 2025

Hej! Grattis till nya tuttarna! ? Jag vill kommentera ifall att någon annan läser och funderar på att lägga framför muskeln. Även jag har väldigt lite egen vävnad, och lade ergonomiska bakom muskeln. Brösten blev supersnygga och är det fortfarande, men jag kommer ändå att lägga framför muskeln när omoperation blir aktuellt. Någonting jag var ovetande om när jag gjorde brösten för 14 år sedan är att med åldern förkortas oftast fascian. Nu har jag rätt stora problem med den, och går regelbundet till massör. Än så länge håller jag det i schack, men det krävs väldigt mycket stretching och massage. Fascian påverkar även min andning till viss del. Någonting att ta hänsyn till när/om man planerar operation närmre 40 eller över, även om man kanske kan strunta i detta när man är i 20 årsåldern.
Gilla
Goco profilbild

Goco

Kvinna ·

11 aug, 2025

Fågelkvitter Grattis till nya brösten och kul att det känns bra. Tack för infon om att det är svårt att gå upp ur sängen. Inte tänkt på det. Jag bor själv så måste klara det
Gilla
Beasty98 profilbild

Beasty98

Kvinna ·

11 aug, 2025

@fågelkvitter

Vad kul att du känner dig nöjd! Kan du inte lägga ut lite bilder på före och efter? Jag har väldigt lite egen vävnad och blev av den anledningen främst rekommenderad bakomplacering för att implantaten skulle vara så tydligt synliga som implantat så att säga
Gilla
Fågelkvitter profilbild

Fågelkvitter

Kvinna ·

13 aug, 2025

Hej, tack! Har lagt upp bild nu, hoppas att ni också tycker de är fina :) @Mrs.Beatrice visste inte om det där med fascia, nu känns beslutet att placera framför fascia ännu bättre. Gjorde det framförallt för att ärren skulle vara så små som möjligt men funderade ett tag på att ha det mellan muskeln och fascian. @goco betydligt mindre smärtsamt nu när det gått 7 dagar. Något som underlättat det något för mig är att ta tag under knäna och ’dra’ mig upp genom att vagga fram. @beasty98 la upp bilder nu :). Än så länge känner jag inga kanter på implantaten men jag är medveten om att risken för det finns. Jag hade tillräckligt för att det inte borde ske men om det skulle det så kan man tydligen sätta in lite fett från annan del av kroppen. Anledningen till att jag valde ergonomix2 och en storlek som inte var större än bröstbredden var också för att det möjliggör denna placering med mindre risk för rippling, och ändå naturlig form och känsla, som jag förstått det iallafall. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem