Annons
1 post / 0 new
#1 2025, March 28 - 09:10
Tovalisa
Tovalisa's picture
Last seen: 23 hours 44 min ago
Silver

Följer ni kirurgens rekomendation till 100%?

Hej,

Ska opereras om 2 veckor.

Bytar ut implantat på ny klinik och ska lägga Motiva Ergomix 550CC bakom. Har idag Motiva Ergomix 360 Demi, bakom. Har ännu inte beslutat mig om vilken profil dock.

Förra gången fick jag höra att jag kunde gå upp i storlek, men vågade inte då jag inte vill ha för stora bröst.

Nu lyssnar jag på kirurgen gällande storlek då jag förstår att jag behover detta pga mitt häng. Implantatet jag har idag fyller inte ut mitt egna bröst.

Dock så otroligt osäker på detta med Profil. Fått rekomendera Corsé, dels pga mitt häng ( uramtat B-kupa med väldigt liten egen vävnad) men också för att Full i samma storlek har en bröstbredd på 13,5 cm och enligt min kirug kan detta bli ganska brett. Implantaten jag har idag har 12,25 i bredd och upplever att dessa inte är tillräckligt breda. Dels för att jag har en ganska stor glipa mellan brösten, men önskar även lite sideboob då jag är ganska rak i kroppen och har breda axlar.

Så velar nu och har rejäl beslutsångest. Följa rekomendationen och välja Corse, och således få samma bredd men mera put, eller välja 550 Full för ett bredare bröst än det jag har idag? Gud så svårt detta är. Så rådvill. Det som jag är lite rädd för med Corse är att det kan bli för mycket överpol. jag önskar mer underpol och vill inte ha för bolligt/ runt utseende. Någon som nyligen lagt in Motiva Ergomix i Corse Eller FUll i liknande storlek ( 500-600)som vill dela med sig av hur de upplever dessa? Vill gärna få skidbacke, och inte runt bröst? Tacksam för alla input :)

170 cm, 62 kg. 1 barn.
Operation Akademikliniken 01.05.24
Motiva Ergomix Demi profil. H:360 v:340
Bakom muskel.
BH innan op: 75B
BH efter op: 75C/D

Ny operation bokad, Jörgen Bohn Reforma Klinik Malmö 14.04.25. Kommer lägga samma implantat bakom muskeln även denna gång men 550cc. Hoppas på bättre resultat.
Sitter idag för högt, är hårda och lite DB på ena bröstet. Bröstvårtorna sitter även olika högt, vilket de ej gjorde innan OP.

Annons