Mentor siltex HP xtra 515/570 ?
Hej tjejer
Jag är ny här och har en planerad operation den 7/3 på NK hos Patrik Höijer, Så förväntansfull, nervös och lite fundersam på hur mycket jag ska lägga in, Patrik rek mig Mentor siltex HP Xtra med strl 515 eller 570 , Jag har idag ett implantat sedan många år tillbaka och tror dessa är på 375 som ska tas ut . Men han kommer behöva ta bort skinn ( lyfta ) så för att få en fylligare byst som jag önskar så var detta hans rekommendation. Spontant känns de stort ,, men jag har en bred byst så detta kanske behövs för att det skall bli bra . Min lilla fundering är , Finns de ngn här som lagt in dessa implantat med denna vikt ? Upplever ni dem ”för stora” eller känns de bra ?
Jätte tacksam om någon ville svara mig på detta , Tack !!
2 barn, 46 år, 168 cm, 58 kg
Bröstförstoring , uttag av implantat samt lyft
Konsultation 17/2 - 23 Hos Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Planerad operation Mars - 23 hos Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Strl före op: 75 C
Strl efter op: ?
Har idag implantat som ska tas ut som jag haft dem sedan 2006. Kommer behöva göra ett lyft samt fylla ut , mitt önskemål är att få en fylligare byst. Har blivit rek Mentor Siltex HP Xtra 515 alt 517.
Har idag opererats och tog beslutet att ta ett mindre implantat, Valde 470 av ovan modell och HOPPAS jag kommer bli nöjd i slutändan :)
Hej, jag opererades av Patrik på Nordiska i fredags. Jag är 171cm och väger 61kg. Hade 305cc innan. Blev rekommenderad 455cc Mentor Xtra Silitex Round HP. Ville ha rundare, fastare och lite större men inte för stora. Har bred bröstkorg, smal midja och kurviga höfter. Känner att storleken blev perfekt för mig. Är såklart svullet nu och kan såklart inte uttala mig om hur jag känner om några månader.
Bolla dina tankar med Patrik och kolla så dina önskemål om resultat -form och storlek, känns så det överensstämmer. Lycka till :)
42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra
Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.
Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.
Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.
Hej, stort varmt TACK för din information - Mycket uppskattat och underbart att du känner dig nöjd ( än så länge ) Jag kommer bolla med honom , kändes bara som att min konsultation gick såå fort , man hade vissa frågor / funderingar som man missade att ställa . Men har fått bra återkoppling då jag mailade med honom efter och jag känner mig trygg med honom , han känns mycket professionell. Hur mår du idag ? Jätte ont ? Önskar dig all lycka till med läkningen av dina nya bröst :)
Har idag implantat som ska tas ut som jag haft dem sedan 2006. Kommer behöva göra ett lyft samt fylla ut , mitt önskemål är att få en fylligare byst. Har blivit rek Mentor Siltex HP Xtra 515 alt 517.
Har idag opererats och tog beslutet att ta ett mindre implantat, Valde 470 av ovan modell och HOPPAS jag kommer bli nöjd i slutändan :)
Självklart, är så härligt att vi kan hjälpa varandra här med frågor och funderingar :)
Jag tycker också konsultationen gick ganska fort, men fick fram det viktiga och det bästa med Patrik var att han kunde ge råd och vägledning utifrån mina önskemål, vilket ingav trygghet. Jag mejlade också fram och tillbaka några gånger. Känner dock att det inte fanns utrymme på operationsdagen för några längre diskussioner om jag hade varit velig då, för allt gick väldigt snabbt. Så mitt tips är att försöka reda ut så mycket som möjlig med frågor innan. Men ska nog tillägga att jag tror Patrik hanterade mig rätt innan operationen då jag var väldigt nervös, så han var nog ganska effektiv för min egen skull, hade nog annars kunnat sväva iväg med alla funderingar fastän jag bestämt mig att ha 455.
Till frågorna; Jag har ont och äter maxdos av värktabletterna, men är ju bara på dag 2. Ligger och myser rätt mycket och ser till att sambon passar upp på mig :) Kan inte resa mig/lägga mig ner själv men är väldigt pigg måste jag säga och sover gott på nätterna.
42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra
Tidigare operationer:
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.
Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.
Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.
Stort TACK igen för dina råd. Kände mig som dig trygg med Patrik då det känns som han vet vad han pratar om, han sa direkt denna ( någon av dessa ) strl samt att de skulle vara runda för att få upp volymen / fylligheten :) Hoppas och tror de kommer gå bra , Lite mer än 1 vecka kvar - HJÄÄLP :) Men så spännande :) Hur länge på ett ungefär var du kvar på kliniken efter det att du vakande upp efter operationen?
NJUT av soffan och för att du nu blir lite extra ompysslad :)
Jamen jättespännande verkligen :) Det kommer gå så bra! Kommer du göra ett ”stort lyft” alltså med ankarärr och flytta vårtgårdarna? Hur skulle du beskriva att dina bröst ser ut idag och vad sa du till Patrik att du vill ha?
Jag stannade kvar ca 3 timmar efter operationen. Opererades kl 13, och vid 17 bad jag sambon komma och hämta mig.
Tack för omtanken :)
42år, 171cm, 61kg
Tidigare operationer:
Tack - vi hoppas de kommer gå bra, Jag kommer behöva göra ett ” stort lyft ” ( Ajjjajj ) Har alltid haft en stor byst , gjorde enbart ett lyft 2000 ( inte med bra resultat ) Sedan födde jag mitt första barn 2004 , så 2006 kände jag att de var dags för inlägg samt lyft , resultatet blev jag aldrig riktigt nöjd med :( Sedan har jag i många år varit på G att justera detta , och fick nu i början på detta år en ” feeling ” och kände att NU är det dags att tänka på mig , byta ut mina implantat då mina bröst idag efter en till graviditet inte blivit bättre än vad det var efter operationen , så jag förklarade för Patrik att jag inte vill ha mindre byst , kan tänka mig ngn kupa större och att de ska sitta på plats och vara fylliga, Han förstod direkt och förklara att han kommer behöva ta bort skinn och strama upp bysten, sedan då ta ut mina implantat och lägga i då 515 alt 570 ( tror han sa att den större kommer fylla ut lite mer på sidorna ,,, och jag tror nog då att de på 515 kommer passa min kropp bättre , men ska dubbelkolla detta på op dagen , sedan kommer lita på Patrik vad han tror blir bäst , Jag har visat honom en bild på hur jag ungefär önskar :) Såååå spännande !!
Må så gott och åter tack för att du tog dig tiden att svara mig :)
Hej hur ser ärren ut efter operationerna? kommer behöva göra korr på mina men är nervös för hur ärren kommer se ut?
0 barn, 30år, 163 cm, 50 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/9 Carl-Johan Gustafson, Proforma
Op 24/10 Carl-Johan Gustafson, Proforma
400 cc hp framför bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: 65H
Jag opererades av Patrik i onsdags. Kan bara instämma om att han är jätteprofessionell och det kändes direkt som ett tryggt val.
Vi la in 320cc som jag bestämde mig för på operationsdagen (det skulle bli 280) och de är verkligen inte för stora även nu, trots svullnaden. Jag tycker rent av att det fortfarande finns utrymme för lite större (menar inte att jag inte är nöjd med storleken, utan att de verkligen inte ens är på gränsen till för stora).
Patrik är en av de absolut bästa kirurgerna man kan välja, så om han tycker att en storlek skulle passa, så är det säkert så :)
2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg
Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Hej Mimmz
Jag gjorde mitt senaste lyft 2006 och det syns idag på mig då jag har ett ankarlyft samt att de då justerade min vårtgård , MEN med dagens teknik så TROR jag att kirurgerna gör de mer snyggt än vad jag idag har , så min förhoppning är att Patrik tar bort lite skinn på mina bröst för att strama upp dem och sedan kommer få finare snitt efter :) Väntar med spänning. Men jag har alltid haft mina bröst dolda med bikini på sommaren och då har iallafall aldrig stygnen synts :) Det är bara när man är avklädd som man ser snitten,, Men som sagt ,,, tror dagens teknik gör resultatet snyggare :) Lycka till !!!
Hej DrömBrösten !
Underbart att du är nöjd :) Känner nu mig ännu tryggare med val av kirurg :) TACK !
Hur mår du nu efter ? Ont ? Jag tror som du skriver att Patrik har full koll med val av strl på implantaten :) Ska prata mer med honom nästa Tisdag när det är dags för mig :) Sååå nervös och förväntansfull :)
Lycka till med dina nya BRÖMBRÖST :)