Någon som gjort små implantat (200 och under)?
Nu har jag gjort massa trådar här, men eftersom att jag går på en medicin som påverkar sårläkning så har jag mycket tid att bestämma mig.
Jag var på konsultation och fick rekommenderat 200 cc. Det såg bra ut på "fileerna" man lägger på behån, men de ger inte så mycket extra projektion. När jag provade ut det som ristest blev det för stort.
Min situation är att jag har inte små bröst alls, men det är lite för mycket hud i förhållande till vävnad kanske framförallt i överpoolen, samtidigt som de inte hänger. Eller, det är ju subjektivt då vissa kanske anser att ett bröstveck är häng, men mindre häng än så ser inte naturligt ut. Poängen är att jag vill "fylla ut", men inte lyfta upp, då skulle bröstvårtan också hamna lite väl högt upp. Huden har hållit sig bra egentligen men vävnaden har tappats så den har inte dragit sig tillbaka. Detta efter viktnedgång och avbrott av p-piller.
Min partner är negativ i allmänhet. Han menar att kirurgerna vill sälja på oss operationer vi inte behöver och att de antagligen har en förvrängd syn av storlek men också form. Han föredrar verkligen den naturliga looken och anser inte att jag har några skäl till att operera mig, men han kan ändå bedöma vad han anser vara bra eller mindre bra resultat.
Jag opererar mig ju för min egen skull, men eftersom att jag vill ha en naturlig look och inte förstora mycket så är hans synpunkter relevanta. Dessutom vill jag ju gärna att han ska tycka det är fint.
Kirurgen när jag pratade om form sa att min form är tacksam för att få ett naturligt resultat och ofta är egen vävnad och faktiskt lite extra hud eller egen form (till och med urammade bröst) bra för att få en bra form. Jag oroar mig inte så mycket för formen (är dock lite kritisk till profilvalet då jag tycker att mina bröst absolut inte saknar profil, om något så är de för putiga i förhållande till volymen) men framför allt för storleken. Jag vill inte ha så mycket implantat som möjligt för huden, det är egentligen någonting positivt att mina bröst kan expandera under graviditet utan att huden kanske påverkas för mycket.
När jag har sett vissa göra 200 cc så har det blivit en stor skillnad, och när jag visade på ristestet och fyllde även i vatten så sa han "detta är redan ett par bröst som kanske inte är stora men definitivt existerande". På mig såg ristestet gigantiskt ut! Men... enligt kirurgen så 1) brukar de flesta ångra sig och vill ha större 2) det är inte "värt" att operera sig om man ska ha mindre än 200cc.
Gällande ettan så förstår jag det, men det kanske också är en annan målgrupp. Jag är nog en rätt otypisk person (personlighet, samhällsgrupp m.m.) för att operera mig och det finns nog andra estetiska ideal. Hade inte haft någonting emot mindre bröst än mina egna i teorin, så för mig är en förstoring inte nödvändigtvis för att "få större bröst" utan för att få de finaste brösten med de förutsättningar jag har. Men gällande tvåan är jag lite osäker på vad som menas? Att man bara borde operera sig för stora förändringar? Att det inte är värt risken eller att det inte kommer att synas? Jag förstår att det kanske inte är värt risken, men har absolut ingenting emot att skillnaden blir liten - det är vad jag vill egentligen. Inte ändra utan "refine" mitt egna utseende. Däremot om det inte blir någon skillnad alls såklart...
Tror min egna vävnad ligger på kanske 500 eller strax under. Mina bröst ser mycket mindre ut när de "faller naturligt" än när jag håller upp dem då vävnaden när jag står upp är i underpoolen väldigt mycket och de plattar till sig lite. De putar kanske 7 cm när jag låter dem vara fritt och 8.5 om jag håller handen under (men då blir det inte så mycket bröst i höjden.
Tycker silikonbröst ser mycket större ut än naturliga, vilket jag tror kan bero på formen. Det kan vara anledningen till att en så liten skillnad blir så visuellt stor på mig, då det verkligen framhäver visuellt den volym jag har.
Så för er som funderat på eller gjort o.s.v. små implantat? Särskilt med egen vävnad? Vad är er erfarenhet?
24 år, 164 cm, 53 kg.
Idag: Ca. 65G (naturligt) men inte jättemycket vävnad ovanför behån. Lär operera på något vis efter barn. Vill eventuellt göra någonting å formen redan nu. Vill helst undvika ärr så mycket som möjligt och uppnå ett naturligt resultat.
Har gjort fillers i läppar (0,55 ml juvederm), näsa (1 ml stylage) och under ögonen (1 ml juvederm) samt botox för ögonbrynslyft.
Hej! Jag har också tänkt lägga in 200cc och vill ha ett naturligt resultat. Jag har dock nästan ingen egen vävnad alls, så är lite orolig att det gör att implantaten kommer synas mer. Hur har det gått för dig?
Bröstförstoring
Op 3/2-2023 Plastikkirurgi i Blekinge
200 cc bakom bröstmuskeln
Strl före op: 65A
Hej.
Angående att önska sig större efter den första op;
Vi har nog absolut helt olika preferenser osv men..
Jag la in 250cc under min första OP, midi profil/projektion från Mentor, dvs väldigt modest projektion.
Idag har jag 825cc Motiva corse.
Jag upplevde rätt snart att mina bröst var alldeles för små, om än fina.
Detta är också det som är ständigt återkommande i alla trådar, att folk vill ha större än de valt, så jag förstår din kirurg, men självklart är beslutet ditt och du vet bäst om huruvida du kommer ångra din investering eller ej.
166cm 60kg
Bröst OP 2010 Dr Olle Löfgren på Sophiahemmet, Mentor medium profile 250cc bakom muskeln som nu ger strl 70F-G
Planerar att byta till Motiva Corse 825cc hos Patrik Höijer
Hej, det pratas inte så mycket om dem som ångrar sig eller lägger mindre implantat efter sin första op. Själv är jag en av dem som ångrade mig efter jag la in 425 cc motiva eftersom jag tyckte det blev för stort och det såg oproportionerligt då jag har smal midja. Jag tog större eftersom dem flesta sa att dem ångrade sig efter och ville ha större, så jag ville vara på säkra sidan.
Så jag tycker att du ska göra vad du verkligen vill uppnå i resultat även om det är liten förändring. Sen är det också en smaksak vissa gillar stora bröst andra mindre osv. Lycka till!
Tack! Tror det kan bli ett icke-representativt urval. Många som kanske oroar sig för att det ska bli för stort och som hade varit de som ångrar sig och vill ha mindre landar ju kanske ibland i att inte operera alls. De flesta människor opererar inte brösten och vill inte ha större bröst. Så de som opererar och sedan ångrar sig behöver knappast vara representativa för hur gemene kvinna tänker kring bröststorlek. Är inte så stor i kroppen och har redan en del bröst så vill inte ha några bomber, särskilt inte bomber som ser fejk ut.
24 år, 164 cm, 53 kg.
Idag: Ca. 65G (naturligt) men inte jättemycket vävnad ovanför behån. Lär operera på något vis efter barn. Vill eventuellt göra någonting å formen redan nu. Vill helst undvika ärr så mycket som möjligt och uppnå ett naturligt resultat.
Har gjort fillers i läppar (0,55 ml juvederm), näsa (1 ml stylage) och under ögonen (1 ml juvederm) samt botox för ögonbrynslyft.
Tror också det är lite olika trender kring hur man ska se ut i olika områden/sammanhang.
24 år, 164 cm, 53 kg.
Hej, jag gjorde en bröstoperation och la in 180 cc den 10/6, så för drygt tre veckor sedan. Är supernöjd med storleken på alla sätt. Vet inte vad folk pratar om när de säger att under 200 knappt är värt att lägga in. Haha. Jag är liten i kroppen och ville ha ett naturligt resultat (därav droppformade också). Är kanske inte heller den som du menar är den "typiska" patienten för en bröstop. Kolla på för- och efterbilder på sidor på nätet. Tycker att det gav en bra bild av vad man kan förvänta sig.
Stort lycka till!
SS
Jag vill också ha små bröst men med mer fyllighet då jag inte tror att jag skulle passa i stora. Men efter att ha bestämt mig för att ta tag i det så började jag kolla på större av samma anledning att om man ändå ska göra så kan man lika gärna göra. Och på vissa före och efter bilder syns inte så stor skillnad och andra jag pratat med tycker inte att det är värt om det blir liten visuell förändring. Men efter att ha tänkt mer på vad jag ville ha från början så har jag bestämt att göra under 200 eftersom det var det jag egentligen ville ha. Nu har jag inte gjort något än men bokat så kanske tycker helt tvärtom sen. Vad som är värt att lägga in är upp till en själv.
Har A-kupa idag, 0 barn men vill ha.
162cm lång och 55kg. Älskar att träna