Annons
8 posts / 0 new
Last post
2023, January 1 - 21:56
AnnaBs
AnnaBs's picture
Last seen: 1 year 11 months ago
Silver

Hej! Jag har också tänkt lägga in 200cc och vill ha ett naturligt resultat. Jag har dock nästan ingen egen vävnad alls, så är lite orolig att det gör att implantaten kommer synas mer. Hur har det gått för dig?

Bröstförstoring
Op 3/2-2023 Plastikkirurgi i Blekinge
200 cc bakom bröstmuskeln
Strl före op: 65A

2023, January 18 - 19:05
lillaelite
lillaelite's picture
Last seen: 2 years 4 weeks ago
Brons

Hej.

Angående att önska sig större efter den första op;
Vi har nog absolut helt olika preferenser osv men..
Jag la in 250cc under min första OP, midi profil/projektion från Mentor, dvs väldigt modest projektion.
Idag har jag 825cc Motiva corse.
Jag upplevde rätt snart att mina bröst var alldeles för små, om än fina.
Detta är också det som är ständigt återkommande i alla trådar, att folk vill ha större än de valt, så jag förstår din kirurg, men självklart är beslutet ditt och du vet bäst om huruvida du kommer ångra din investering eller ej.

166cm 60kg
Bröst OP 2010 Dr Olle Löfgren på Sophiahemmet, Mentor medium profile 250cc bakom muskeln som nu ger strl 70F-G
Planerar att byta till Motiva Corse 825cc hos Patrik Höijer

2023, January 19 - 11:30
Sun123
Sun123's picture
Last seen: 1 month 2 weeks ago
Silver

Hej, det pratas inte så mycket om dem som ångrar sig eller lägger mindre implantat efter sin första op. Själv är jag en av dem som ångrade mig efter jag la in 425 cc motiva eftersom jag tyckte det blev för stort och det såg oproportionerligt då jag har smal midja. Jag tog större eftersom dem flesta sa att dem ångrade sig efter och ville ha större, så jag ville vara på säkra sidan.
Så jag tycker att du ska göra vad du verkligen vill uppnå i resultat även om det är liten förändring. Sen är det också en smaksak vissa gillar stora bröst andra mindre osv. Lycka till!

Annons
2023, March 8 - 20:54
m4_
m4_'s picture
Last seen: 5 days 12 hours ago
Silver

Sun123 wrote:

Hej, det pratas inte så mycket om dem som ångrar sig eller lägger mindre implantat efter sin första op. Själv är jag en av dem som ångrade mig efter jag la in 425 cc motiva eftersom jag tyckte det blev för stort och det såg oproportionerligt då jag har smal midja. Jag tog större eftersom dem flesta sa att dem ångrade sig efter och ville ha större, så jag ville vara på säkra sidan.
Så jag tycker att du ska göra vad du verkligen vill uppnå i resultat även om det är liten förändring. Sen är det också en smaksak vissa gillar stora bröst andra mindre osv. Lycka till!

Tack! Tror det kan bli ett icke-representativt urval. Många som kanske oroar sig för att det ska bli för stort och som hade varit de som ångrar sig och vill ha mindre landar ju kanske ibland i att inte operera alls. De flesta människor opererar inte brösten och vill inte ha större bröst. Så de som opererar och sedan ångrar sig behöver knappast vara representativa för hur gemene kvinna tänker kring bröststorlek. Är inte så stor i kroppen och har redan en del bröst så vill inte ha några bomber, särskilt inte bomber som ser fejk ut.

24 år, 164 cm, 53 kg.

Idag: Ca. 65G (naturligt) men inte jättemycket vävnad ovanför behån. Lär operera på något vis efter barn. Vill eventuellt göra någonting å formen redan nu. Vill helst undvika ärr så mycket som möjligt och uppnå ett naturligt resultat.

Har gjort fillers i läppar (0,55 ml juvederm), näsa (1 ml stylage) och under ögonen (1 ml juvederm) samt botox för ögonbrynslyft.

2024, June 8 - 18:37
m4_
m4_'s picture
Last seen: 5 days 12 hours ago
Silver

lillaelite wrote:

Hej.

Angående att önska sig större efter den första op;
Vi har nog absolut helt olika preferenser osv men..
Jag la in 250cc under min första OP, midi profil/projektion från Mentor, dvs väldigt modest projektion.
Idag har jag 825cc Motiva corse.
Jag upplevde rätt snart att mina bröst var alldeles för små, om än fina.
Detta är också det som är ständigt återkommande i alla trådar, att folk vill ha större än de valt, så jag förstår din kirurg, men självklart är beslutet ditt och du vet bäst om huruvida du kommer ångra din investering eller ej.

Tror också det är lite olika trender kring hur man ska se ut i olika områden/sammanhang.

24 år, 164 cm, 53 kg.

Idag: Ca. 65G (naturligt) men inte jättemycket vävnad ovanför behån. Lär operera på något vis efter barn. Vill eventuellt göra någonting å formen redan nu. Vill helst undvika ärr så mycket som möjligt och uppnå ett naturligt resultat.

Har gjort fillers i läppar (0,55 ml juvederm), näsa (1 ml stylage) och under ögonen (1 ml juvederm) samt botox för ögonbrynslyft.

2024, June 28 - 10:10
SS88
SS88's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Brons

Hej, jag gjorde en bröstoperation och la in 180 cc den 10/6, så för drygt tre veckor sedan. Är supernöjd med storleken på alla sätt. Vet inte vad folk pratar om när de säger att under 200 knappt är värt att lägga in. Haha. Jag är liten i kroppen och ville ha ett naturligt resultat (därav droppformade också). Är kanske inte heller den som du menar är den "typiska" patienten för en bröstop. Kolla på för- och efterbilder på sidor på nätet. Tycker att det gav en bra bild av vad man kan förvänta sig.

Stort lycka till!

SS

Annons
2025, February 12 - 12:44
Hedda2
Hedda2's picture
Last seen: 13 hours 45 min ago
Brons

Jag vill också ha små bröst men med mer fyllighet då jag inte tror att jag skulle passa i stora. Men efter att ha bestämt mig för att ta tag i det så började jag kolla på större av samma anledning att om man ändå ska göra så kan man lika gärna göra. Och på vissa före och efter bilder syns inte så stor skillnad och andra jag pratat med tycker inte att det är värt om det blir liten visuell förändring. Men efter att ha tänkt mer på vad jag ville ha från början så har jag bestämt att göra under 200 eftersom det var det jag egentligen ville ha. Nu har jag inte gjort något än men bokat så kanske tycker helt tvärtom sen. Vad som är värt att lägga in är upp till en själv.

Har A-kupa idag, 0 barn men vill ha.
162cm lång och 55kg. Älskar att träna