Oj Lillaprinsessan att det fortfarande gör så ont?! För mig är smärtan duglig så det måste nog ha med storleken och placeringen att göra. Det var bara första dagen det knappt gick att andas för mig, hoppas det blir bättre snart.
Själv sitter jag och längtar tills jag slipper smärtstillande och brösten "droppar", vill så gärna prova kläder jag aldrig kunnat använda tidigare. Försöker trösta mig i tanken av att det när normalt att de ser lite konstiga ut just nu. Har även börjat få riktigt illa huvudvärk i främre delen av huvudet, någon annan som upplevt det? Kanske någon biverkning av smärtstillandet eller så beror det bara på att jag inte är ute så mycket... osäker
Ja har säkert något med storleken att göra, är så sjukt mycket större implantat för bröstmuskeln att anpassa sig efter.. jag går och sitter som en ostkrok jag haha, sover som en handikappad ostkrok också 😂
Har faktiskt också börjat få huvudvärk, idag och igår.. vilket känns konstigt med tanke på hur mycket smärtstillande man proppar i sig..
Längtar också sååå mycket tills man kan prova de ”nya brösten” i kläder man aldrig kunnat haft innan!! Att det ska bli en fröjd att köpa toppar, klänningar, bhar, bikinis.. wiiii!! Innan har jag alltid fått leta ihjäl mig efter det som täcker mest/har minst urringning/sitter där man inte ser konturer på brösten osv.. oj oj har inte varit roligt någonstans att handla innan!
—
29 år, 167 cm, 66 kg.
Bröstförminskning 2010 via landstinget (var inte nöjd med form etc)
Konsultation 1/12-22.
Opererades 13/12-22 hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Mentor siltex 725 cc, bakom muskeln.
Bröstbredd: 14,5 cm
BH-storlek innan op: 80B
Det kommer gå så bra så för dig :) jag är strax bakom dig Lovelie, kl 12 på tisdag rullas jag in :D
Har haft så fullt upp hela helgen med julstök och förberedelser så har inte hunnit känna efter, har ett par timmar till imorgon å stöka innan jag kan tillåta mig att slappna av och känna efter :O
—
Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.
43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)
Självklart skall vi det <3
Tänkte ladda upp lite före bilder imorgon i linne och a natural ;-)
—
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Kämpa på Lovelie! Det är helt normalt, jag hade också ångest när det började närma sig. Även nu några dagar efteråt känns det inte riktigt verkligt än. Det är bara att försöka fokusera på hur skönt det kommer att kännas när man äntligen gått igenom allt.
Tänkte också ladda upp lite bilder genom min återhämtning, tog redan flera förebilder.
—
0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg
December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B
November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström
Ska också lägga upp lite före och efterbilder.
Jejubun, vi verkar ha lite liknande förutsättningar men dock olika implantat och placering :)
Nu är det dag 5 efter operation och jag börjar må lite bättre, kan göra lite småsaker hemma och är inte lika desperat efter smärtstillande, men jag tar de fortfarande och låter det inte gå mer än 6 timmar emellan. Fundrerar på att gå ut för första gången idag, bara en minipromenad runt kvarteret, tror det kan göra gott. Och herregud vad jag ångrar att jag inte åt något mot förstoppning, var ett helvete på toan kan jag säga.... så verkligen tips till er som inte opererats ännu! Drick mycket vatten och ta något laxerande.
—
1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C
Nu är de gjort.. å det gör fan ONT!! Inte för att skrämma er som inte har opererats än, haha! Mest ont i ryggen vid skuldrorna än så länge. Men jag blir väl omhändertagen på kliniken så ska nog överleva :)
Kul nu är vi snart alla förbi första milstolpen. Så är det bara återhämtningen kvar, senast lagom till våren så kommer vi kunna ha fina kläder och underkläder på oss igen :)
För mig är det 2,5 veckor sen op. Det känns svinbra. Bara lite öm i huden men det är allt :)
—
Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.
Ja har säkert något med storleken att göra, är så sjukt mycket större implantat för bröstmuskeln att anpassa sig efter.. jag går och sitter som en ostkrok jag haha, sover som en handikappad ostkrok också 😂
Har faktiskt också börjat få huvudvärk, idag och igår.. vilket känns konstigt med tanke på hur mycket smärtstillande man proppar i sig..
Längtar också sååå mycket tills man kan prova de ”nya brösten” i kläder man aldrig kunnat haft innan!! Att det ska bli en fröjd att köpa toppar, klänningar, bhar, bikinis.. wiiii!! Innan har jag alltid fått leta ihjäl mig efter det som täcker mest/har minst urringning/sitter där man inte ser konturer på brösten osv.. oj oj har inte varit roligt någonstans att handla innan!
29 år, 167 cm, 66 kg.
Bröstförminskning 2010 via landstinget (var inte nöjd med form etc)
Konsultation 1/12-22.
Opererades 13/12-22 hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Mentor siltex 725 cc, bakom muskeln.
Bröstbredd: 14,5 cm
BH-storlek innan op: 80B
Imorrn ska jag opereras och har fan ångest nu….
34år, 2 barn
Op dec -22
350 cc bakom muskel
Det kommer gå så bra så för dig :) jag är strax bakom dig Lovelie, kl 12 på tisdag rullas jag in :D
Har haft så fullt upp hela helgen med julstök och förberedelser så har inte hunnit känna efter, har ett par timmar till imorgon å stöka innan jag kan tillåta mig att slappna av och känna efter :O
Jag hoppas de! Vi får hålla varandra uppdaterade :)
34år, 2 barn
Op dec -22
350 cc bakom muskel
Självklart skall vi det <3
Tänkte ladda upp lite före bilder imorgon i linne och a natural ;-)
Kämpa på Lovelie! Det är helt normalt, jag hade också ångest när det började närma sig. Även nu några dagar efteråt känns det inte riktigt verkligt än. Det är bara att försöka fokusera på hur skönt det kommer att kännas när man äntligen gått igenom allt.
Tänkte också ladda upp lite bilder genom min återhämtning, tog redan flera förebilder.
0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg
December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B
November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström
Ska också lägga upp lite före och efterbilder.
Jejubun, vi verkar ha lite liknande förutsättningar men dock olika implantat och placering :)
Nu är det dag 5 efter operation och jag börjar må lite bättre, kan göra lite småsaker hemma och är inte lika desperat efter smärtstillande, men jag tar de fortfarande och låter det inte gå mer än 6 timmar emellan. Fundrerar på att gå ut för första gången idag, bara en minipromenad runt kvarteret, tror det kan göra gott. Och herregud vad jag ångrar att jag inte åt något mot förstoppning, var ett helvete på toan kan jag säga.... så verkligen tips till er som inte opererats ännu! Drick mycket vatten och ta något laxerande.
1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C
Nu är de gjort.. å det gör fan ONT!! Inte för att skrämma er som inte har opererats än, haha! Mest ont i ryggen vid skuldrorna än så länge. Men jag blir väl omhändertagen på kliniken så ska nog överleva :)
34år, 2 barn
Op dec -22
350 cc bakom muskel
Lovelie
Åh, skönt att det är gjort nu i alla fall. Välkommen till gänget :)
Stort lycka till imorgon Petra!
Op1: Bröstförstoring 2006 på KKAB av Ivan Letterfors
Före: 75 A
Efter: 75D
375 cc mentor bakom muskel
Op 2: Konsultation i oktober på Novokliniken, Kàtia Gomes. Byte av implantat och lyft.
Operation 8/12. 240 cc och lyft.
Storlek efter op 2: 80C
Op 3: Den 31/5 blir det uttag av implantat då storleken blev mycket större än mitt önskemål efter operation 2. Jag vill nu vara naturell igen.
Kul nu är vi snart alla förbi första milstolpen. Så är det bara återhämtningen kvar, senast lagom till våren så kommer vi kunna ha fina kläder och underkläder på oss igen :)
För mig är det 2,5 veckor sen op. Det känns svinbra. Bara lite öm i huden men det är allt :)
Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.