Annons
188 posts / 0 new
Last post
2022, December 25 - 18:47
Grynet9
Grynet9's picture
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons

Vad skönt att det känns bättre. Jag är 4 dagar post op idag och har inte tagit morfin sedan igår morse. Har haft huvudvärk och känt mig mörbultad men smärtan har varit hanterbar. Anledningen till att jag slutade med morfintabletterna var att jag kände mig otroligt svullen och förstoppad, det är bättre nu :)

2022, December 26 - 09:29
Bubba
Bubba's picture
Last seen: 10 months 2 weeks ago
Silver

Hej! Jag opererade mig för snart 2 veckor sedan och känner mig så nöjd! Brösten är så snygga, haha. Det jag oroar mig för är ärren i armhålan, särskilt på ena sidan. Det är bulligt. När jag står rakt med armarna ner längs sidorna så ser det bulligt ut vid båda armhålorna, som 2 minisnippor, haha. Hur ser det ut för er? Jag hoppas verkligen bara att det är svullet och kommer lägga sig.

35 år, 2 barn, 174 cm, 70 kg

Bröstförstoring december 2022 Citadellkliniken antagligen motiva 450 full ergonomix

2022, December 26 - 10:22
Bubba
Bubba's picture
Last seen: 10 months 2 weeks ago
Silver

Vill bara skriva att återhämtningen var faktiskt lättare än jag trodde, såklart är det individuellt. Det jobbigaste för mig var illamåendet efter narkosen. Jag tog aldrig något morfin då jag var rädd att det skulle göra att jag mådde ännu mer illa. På 4e dagen mådde jag så pass bra att jag lyckades ha föräldrarna hemma på middag utan att de märkte att jag opererat mig (har inte sagt nåt till dem).
Jag har gått promenader från dag 1 men väldigt långsamt då det första dagarna gjorde ont att ha jackan på brösten. Nu snart 2 veckor efter operationen så går det hur bra som helst :) Jobbigast nu är tortyren som skaver.

35 år, 2 barn, 174 cm, 70 kg

Bröstförstoring december 2022 Citadellkliniken antagligen motiva 450 full ergonomix

Annons
2022, December 26 - 11:49
Petra1979
Petra1979's picture
Last seen: 3 weeks 5 days ago
Silver

Vad skönt att det går frammåt för er alla tjejer :)

Jag är nu 6 dagar post-op och har inte tagit något morfin på 2 dygn nu och det känns bättre( tarmarna uppskattar det :D ) Har egentligen aldrig haft jätteont någonstans förutom 1 dygnet efter operationen.
Men trycket mot revben och bröstmusklerna har varit jobbigt, så av den anledningen så tog jag halva dosen av långtidsverkande morfinet.

Märker oxå nu att magen är mindre upplåst och har mycket mindre gaser då morfinet inte längre finns i kroppen.

En annan sak som inte ger mig smärta men obheag är att det känns som implantatet i vänster bröst sliter lite i bröstvävnad , drar,sliter och trycker åt olika håll under dygnets timme, rättar man till op-Bh´n så blir det bättre en stund på ett ställe och sämre på ett annat :D haha man får aldrig vara nöjd ;-)

Men överlag så blir det bara bättre för var dag som går, blåmärken försvinner och allt i hemmet blir lättare att göra. Skall på återbesök på torsdag och byta kirurgtejpen vid stygnen så är förväntansfull över det.

Går jättebra att ta promenader för mig, går c:a 1-2km varje dag förutom dygnet efter operationen.

Längtar till sommaren ^^

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

2022, December 26 - 13:04
Fanny35
Fanny35's picture
Last seen: 1 year 10 months ago
Silver

God jul! Jag lyckades få influensa på julafton och har haft väldigt ont överallt :( börjar bli bättre nu men det värker i bröstkorgen trots att jag bara har en mjuk sport-bh som inte sitter särskilt hårt. Hittade även ett par trådar som stack ut ur ena bröstet på juldagen och blev instruerad att klippa bort dem vilket var lite läskigt. Det har varit en väldigt märklig jul.. Men nu är mina nya kompisar två veckor och svullnaden har jämnat till sig så de är ungefär lika nu :)

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 26 - 15:52
D_ekom
D_ekom's picture
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver

Åh vad kul för er att det känns bättre, det ger mig iaf lite hopp att det vänder snart för mig. :D
Det är en vecka sen jag opererades och jag är fortfarande begränsad i rörelsen samt har ont. Det spänner, drar, svider, brinner i ärren/såren och inte att tala om ryggen. Har dock slutat med morfintabletterna sen igår kväll alltså 6 dagar efter op pga svullen mage som inte pallar. Det är kanske därför det känns lite värre då smärtan lindras inte lika mycket som med morfinet?
Att promenera går inte än, gick imorse till mataffären och var helt slut därefter, det gjorde så ont. Har en vecka kvar till ÅB, är nyfiken hur ärren ser ut :D

Bröstlyft (Ankarlyft) och -förstoring
  Konsultation: 10/11 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
  Planerat OP: 19/12 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
  285/325 Mentor bakom muskeln
  Strl före op:70D
  Strl efter op:  ?
OP 19/12 Patrik Höijer, det blev samma implantat dock större (405/425cc) och lite borttagning av egen vävnad samt ankarlyft.

Annons
2022, December 26 - 15:57
D_ekom
D_ekom's picture
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver

Fanny35 wrote:

God jul! Jag lyckades få influensa på julafton och har haft väldigt ont överallt :( börjar bli bättre nu men det värker i bröstkorgen trots att jag bara har en mjuk sport-bh som inte sitter särskilt hårt. Hittade även ett par trådar som stack ut ur ena bröstet på juldagen och blev instruerad att klippa bort dem vilket var lite läskigt. Det har varit en väldigt märklig jul.. Men nu är mina nya kompisar två veckor och svullnaden har jämnat till sig så de är ungefär lika nu :)

Ajdå, det låter jobbigt med influensan :( Har du varit på ÅB och frågat efter en annan BH? Jag undrar också om inte min är för liten då den skaver på sidan.
Krya på dig!

Bröstlyft (Ankarlyft) och -förstoring
  Konsultation: 10/11 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
  Planerat OP: 19/12 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
  285/325 Mentor bakom muskeln
  Strl före op:70D
  Strl efter op:  ?
OP 19/12 Patrik Höijer, det blev samma implantat dock större (405/425cc) och lite borttagning av egen vävnad samt ankarlyft.

2022, December 27 - 13:50
Fanny35
Fanny35's picture
Last seen: 1 year 10 months ago
Silver

Jag har varit på återbesök och bhn sitter som den ska. Värken gav med sig när min feber gick ner :) jobbigt med obekväm bh, är ju tillräckligt obekvämt att vara nyopererad.
Tack! :)

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 27 - 19:21
Lovelie
Lovelie's picture
Last seen: 1 year 5 months ago
Silver

En vecka sedan op nu och vilken skillnad det blivit bara dom två sista dagarna! Mycket mindre ont så tar bara tabletter till natten.. å då är de ryggen man får ont i. Och den här jäkla bh’n.. den trycker och skaver.. ska bli skönt den dagen man slipper den!

34år, 2 barn

Op dec -22
350 cc bakom muskel

Annons
2022, December 27 - 20:55
jejubun
jejubun's picture
Last seen: 1 year 8 months ago
Silver

1.5vecka sedan op för mig nu. Märkt att höger bröst inte droppat lika mycker som vänster men läst att de är vanligt att brösten läker olika snabbt. Känner även mer obehag i höger bröst. Rätt jobbigt faktiskt börjar bli lite orolig men nu har jag återbesök om 2 dagar. Inte gjort mer än att sitta vid datorn och gå på små promenader, ska försöka ta det ännu lugnade antar jag.

0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg

December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B

November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström