Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, December 5 - 06:45
Maggieyo
Maggieyo's picture
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver

Tack!
Jag var på en konsultation och tänker att nu kör vi. :) Tycker det känns lite jobbigt med träningsuppehållet vid op men nu ska jag ändå vila pga annan skada, så då är det bara att köra tänker jag. Hehe. :D

Precis, mini är det just nu men blir lite osäker ändå. När man läser hit och dit. :) Det kändes dock bra på konsultationen, Mattias var lyhörd och det kändes som att han förstod min målbild. Han ville också få lite fritt spelrum för att komma dit, och sa att man inte ska haka upp sig på cc. Tror det slutar i att jag ber honom komma så nära målbild som möjligt och ger han friheten att göra det. 🙃

@lovina Vad roligt med samma datum. Men inte på Nordiska? :)

Maggieyo

2023, December 5 - 07:49
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Maggieyo wrote:

Tack!
Jag var på en konsultation och tänker att nu kör vi. :) Tycker det känns lite jobbigt med träningsuppehållet vid op men nu ska jag ändå vila pga annan skada, så då är det bara att köra tänker jag. Hehe. :D

Precis, mini är det just nu men blir lite osäker ändå. När man läser hit och dit. :) Det kändes dock bra på konsultationen, Mattias var lyhörd och det kändes som att han förstod min målbild. Han ville också få lite fritt spelrum för att komma dit, och sa att man inte ska haka upp sig på cc. Tror det slutar i att jag ber honom komma så nära målbild som möjligt och ger han friheten att göra det. 🙃

Vad härligt att höra! Jag har varit på tre konsultationer nu (den sista igår) för att prata storlek 😅 jag ska opereras på Elite Clinic i Göteborg av dr Richard Lewin ☺️

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, December 5 - 09:04
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 6 days 8 hours ago
Silver

Lovina härligt! Då kan du bara gå och längta nu🥰

Maggie vad fint! Kirurgerna har sån erfarenhet utifrån olika patienters förutsättningar, mått, utseende på bröstkorgar, önskemål etc, låter som Mattias är bästa bollplanket utifrån det du beskriver🙌

2 barn, 34 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring, planerad op dec-23
Strl före op: 75B (urammade)

Annons
2023, December 5 - 09:09
Emma Emma
Emma Emma's picture
Silver

Just det, kan nämna en till sak angående opertionen som jag själv var orolig över då jag har tunt och ”lättovat” hår. Var livrädd för descutan i håret, men det var inga konstigheter, gick faktiskt lätt att kamma ut sen😅🥳

2023, December 5 - 18:29
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Silver

Maggieyo wrote:

Tack!

Välkommen hit! 😀
Håller med dig om att det är riktigt jobbigt med det långa träningsuppehållet. Nu har jag dessutom varit sjuk ett tag och tränat dåligt senaste veckorna och vetskapen om att det snart inte går att träna alls är inte rolig.. MEN vill man va fin får man lida pin 🤪
Jag ska också opereras på Nordiska, men av Patrik den 28:e december. Längtar ihjäl mig! Hur nära bor du kliniken? Vad har du för målbild? Pratade Mattias om att lägga på lite extra cc pga bakomplacering (om du ens ska ha det då haha)

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, December 5 - 18:33
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Emma Emma wrote:

Just det, kan nämna en till sak angående opertionen som jag själv var orolig över då jag har tunt och ”lättovat” hår. Var livrädd för descutan i håret, men det var inga konstigheter, gick faktiskt lätt att kamma ut sen😅🥳

Vad skönt! 😍 håller med dig, var inte alls så farligt som jag trodde och håret var oväntat lättborstat efter tvätten. (Gjort 2 planerade kejsarsnitt)

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.

Annons
2023, December 5 - 18:51
Lovina
Lovina's picture
Silver

Emma Emma wrote:

Hur många gånger körde du descutan i håret? Man ska ju duscha tre gånger så känns ju sådär att gå med svintohår till jobbet 😅 mitt är extremt lättovat, har långt, tjockt och efter graviditeter nu även lockigt hår 🤦🏻‍♀️

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic

2023, December 5 - 19:22
Emma Emma
Emma Emma's picture
Silver

Förstår precis, jag tyckte också att det kändes så jobbigt, frågade inför om jag verkligen behövde ha i håret och fick instruktionen:
- kvällen innan: tvätta håret med sitt vanliga schampoo och hela kroppen från halsen och nedåt med descutan
- på morgonen: descutan i håret, ansiktet och ner hela kroppen (intima delar sist)
Du behöver inte oroa dig för håret säger jag (till min egen förvåning) 🙏

2023, December 5 - 19:56
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Maggieyo wrote:

Tack!

Välkommen hit 😍 jag ska opereras den 28/12 på nordiska men av Patrik. Nyfiken på, om du vill dela med dig, vad du har för målbild och vad du har för utgångsläge? O kroppsform. Just det där med att släppa cc har varit svårt tycker jag haha! Min målbild var på en tjej som har 245 cc och Patrik sa att jag måste minst ha 285 cc för min bröstbredd osv. Blev livrädd först men sen när jag testade 300 så kändes det lite litet.. testade 355 som kändes bättre. Nu har jag ändå velat klart (tror jag haha) och känner att 300 är bra ändå, livrädd för att de ska bli för stora, så då kommer vi köra på 340 eller 360 sa Patrik för att ca 50cc försvinner bakom muskeln. Det som avgör om det blir 340 eller 360 sa han är mina bröstvårtorna placering. Det blir spännande att se vad det landar på när det väl är dags. Är i princip helt platt idag så det behöver ju fyllas ut 😅

34 år, 3 barn.

Annons
2023, December 5 - 20:39
Lovina
Lovina's picture
Silver

Emma Emma wrote:

Förstår precis, jag tyckte också att det kändes så jobbigt, frågade inför om jag verkligen behövde ha i håret och fick instruktionen:
- kvällen innan: tvätta håret med sitt vanliga schampoo och hela kroppen från halsen och nedåt med descutan
- på morgonen: descutan i håret, ansiktet och ner hela kroppen (intima delar sist)
Du behöver inte oroa dig för håret säger jag (till min egen förvåning) 🙏

Vad skönt! Dem har sagt att jag bara behöver tvätta håret en gång men då vet jag att jag kan göra det sista tvätten 🥰

Hur känns det för dig idag? Har det gått bra att komma hem?

Bröstförstoring