Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, December 14 - 07:47
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Annicka wrote:

Vad skönt att ni har förberett med hjälp hemma! Det är klokt och ger en alla möjligheter till att läka på bästa sätt❤️

Jag har också all hjälp jag önskar, från mannen mina föräldrar och inte minst dottern på snart 15 år som jag har passat upp i alla år🤣 min största fiende är jag själv som tycker det är så tråkigt att inte kunna göra saker😅

Nästa torsdag är det dags att ta alla stygn. Dag 15

Nu blir det en av de 3 dagskurs promenaderna runt husen🤣 sen kommer mamma så jag kan duscha!

Och bara 10 dagar till jul! Hur har ni alla valt att fira mitt i operationstid/ läkningstider?

Ja det var därför det blev operation så tätt inpå jul. Min man har svårt att vara ledig men runt julen passade bra och så kommer svärföräldrarna på besök också. Så maken och svärföräldrarna får ta hand om barnen så jag kan återhämta mig ifred ☺️

Vi ska fira som vanligt med min släkt + svärföräldrarna. Jag har berättat för alla att jag ska opereras så ingen har några högre förväntningar av mig utan jag kan sitta i soffan utan dåligt samvete när resterande fixar mat 😂

En fråga som dykt upp! Vad hade ni på er efter operationen? Får man på sig en vanlig t-shirt? 🤔 äger knappt några plagg med knäppning fram 🙈

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, December 14 - 08:38
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 6 days 17 hours ago
Silver

Vad fint att läsa om din upplevelse Annicka! Skönt med bra uppbackning hemma och att läkningen går framåt, hoppas att elefanten kliver av snart🥰

För mig går det fortsatt bra, har dock haft känningar i höger bröst sedan i söndags, mailade Marie sent igår ikväll och hon svarade direkt och gav en tid nu kl 10 idag. Är så tacksam för henne som alltid svarar snabbt och tar mina frågor på allvar, så proffsigt!
Har lagt upp en ny bild nu också så ni med silver kan se före och efter

2 barn, 35 år, 170 cm, 60 kg

Hybridbröstförstoring: Motiva Ergonomix2 Demi 325cc + 50g fett
Kirurg: Dr Marie Jaeger, Victoriakliniken
Strl före op: 75B (urammade)
Önskad efter op: 75C/D

2023, December 14 - 08:48
Emma Emma
Emma Emma's picture
Silver

Kläder efter op, oversized t-shirt, skjorta, blus, kofta/tjocktröja med dragkedja eller knappar

Byxor: sköna som kräver lite kraft att dra på sig
Alltså tema minimal armstyrka och armgympa så kommer det gå galant😄

Annons
2023, December 14 - 09:10
Nervöös
Nervöös's picture
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver

Angående kläder skulle jag nog också säga kläder med dragkedja eller något man kan gå i, förra gången gjorde jag det mitt på sommaren så tjocktröja var lite för varmt. Men då körde jag på linnen som jag kunde gå i och sedan dra upp istället för att behöva ha armarna över huvudet 😂

Men tror också att oversized borde kunna gå, så länge man tar det lugnt och inte tvingar sig själv att göra något som känns obekvämt så ska det nog inte vara några problem!

30år, 174cm, 68kg
Strl före op: 75A
Strl efter op: 70E
Konsultation 13/5 2013 Örjan Gribbe, Proforma
Op 27/6 2013 Örjan Gribbe, Proforma
375cc HP, runda, bakom muskeln!

Ny konsultation 3/11 2023 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Ny OP 20/12 2023, Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
590 eller 650 Corsé, Motiva Ergonomix bakom muskeln

2023, December 14 - 10:59
Emma Emma
Emma Emma's picture
Silver

Hej igen☺️ nu har jag varit på återbesök, allt såg jättebra ut, så himla skönt att få en check av kirurgen som vet hur brösten ska bete sig🙏
Höger bröstveck har skavts lite från läkbhn så ska ha kompress i en vecka för att avlasta

Delar fortsättningen på min storleksoro som jag tänker kan vara givande😅 sade till Marie att jag tycker de är alldeles för stora naken, och hennes svar var att det gör henne glad att höra. Den patient som är nöjd med storleken efter en vecka kommer att bli besviken i längden för de är såå svullna. Mina är extra svullna iom fettranslantationen, så de kommer att omformas att se betydligt nättare ut om 3-6 månader. Efter ca 3 veckor börjar svullnaden gå ner enligt henne.

Pjuu såå skönt att höra! Känner mig lugn och glad nu
Så kom-ihåg det ni alla som har op framför er, de ”ska” kännas lite stora första veckorna😄

2023, December 14 - 19:50
Blandiloquent
Blandiloquent's picture
Last seen: 10 months 3 weeks ago
Brons

Hej!

Hoppar in här också om det är ok. Opererade mig i tisdags 12/12 på aps-kliniken.

Har haft rätt rejält ont direkt men nu ikväll redan börjar det kännas riktigt skapligt. 😁 kul att följa andra både före och efter era operationer!!

Jag har mentor 375cc bakom muskeln. 😇 inte sett mina bröst än. Ska duscha imorgon och då kommer jag också få se dem för första gången. Hur ska man reagera. Vågar man ?

Vad gäller kläder har jag haft stora och väldigt stretchiga stickade koftor. Har funkat kanon att ta på sig med hjälp av min man😌

Annons
2023, December 14 - 20:04
Nervöös
Nervöös's picture
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver

Blandiloquent wrote:

Hej!

Hoppar in här också om det är ok. Opererade mig i tisdags 12/12 på aps-kliniken.

Har haft rätt rejält ont direkt men nu ikväll redan börjar det kännas riktigt skapligt. 😁 kul att följa andra både före och efter era operationer!!

Jag har mentor 375cc bakom muskeln. 😇 inte sett mina bröst än. Ska duscha imorgon och då kommer jag också få se dem för första gången. Hur ska man reagera. Vågar man ?

Vad gäller kläder har jag haft stora och väldigt stretchiga stickade koftor. Har funkat kanon att ta på sig med hjälp av min man😌

Men gud vad kul! Längtar tills jag får se mina nya boobs i spegeln nästa vecka 😍

Jag minns att jag var sjukt nöjd förra gången, jag har bara blivit storleksblind med åren och kände att det nu var dags att byta från Mentor 375 HP, till Motiva 590 eller 650 i Corsé (UHP).

Hoppa du är sjukt nöjd med storleken och utseendet och grattis till dom nya tuttarna 😍

30år, 174cm, 68kg
Strl före op: 75A
Strl efter op: 70E
Konsultation 13/5 2013 Örjan Gribbe, Proforma
Op 27/6 2013 Örjan Gribbe, Proforma
375cc HP, runda, bakom muskeln!

Ny konsultation 3/11 2023 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Ny OP 20/12 2023, Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
590 eller 650 Corsé, Motiva Ergonomix bakom muskeln

2023, December 14 - 20:46
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Blandiloquent wrote:

Hej!

Hej! Kul att du hittat hit, välkommen 😍

Härligt att höra att det gått bra! Hoppas smärtan försvinner mer för dig nu ☺️

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, December 14 - 20:58
Blandiloquent
Blandiloquent's picture
Last seen: 10 months 3 weeks ago
Brons

Ja det ska bli så spännande. Har försökt tjuvkika lite lätt utan att ta av bh eller något. Det lilla jag sett är jag nöjd med. Men kommer va en helt annan sak när man väl står där naken i spegeln.

Jag kan helt klart tänka mig man vänjer sig med storleken och vid ett senare tillfälle kan tänka sig gå upp i storlek. Men det är ju några år bort innan det ens är på kartan. Men nu ska jag försöka sova skapligt på rygg inatt igen. Jag är verkligen ingen ryggsovare och känner mig så stel 😅

Annons
2023, December 15 - 12:58
Decida
Decida's picture
Last seen: 1 month 2 weeks ago
Silver

Lovina wrote:

Ni som opererats, hur går det för er?

Jag opererades för 2 veckor sen och allt har gått väldigt bra MEN det var en stor chock att det gör så ont och att man behöver hjälp hemma iaf i två dagar. Jag sa till min familj att jag skulle klara mig själv första natten men var otroligt glad att jag fick hjälp och hade någon hos mig.

Smärtan är absolut hanterbar men var beredd på att det kommer svida/bränna väldigt mycket. Det gjorde det på mig och jag blev typ rädd för att jag inte hade läst om det och ingen sa nåt om det på kliniken, bara känslan av tryck på bröstet. Så var inte orolig för om det svider och bränner väldigt mycket.

Första veckan är jobbig smärtmässigt, plus att man kan bli nedstämd. Jag ifrågasatte mitt val jättemycket. Brösten är hårda, stora och ömma. Nu två veckor senare är det bättre men jag tycker de känns för stora så jag hoppas verkligen att det lägger sig snart.

Inga barn. 164cm och 51 kg.
Op Dec 2023: Armin Assareh, Akademikliniken Gbg.
325cc, Mentor siltex round moderate plus