Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, December 16 - 06:56
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Fridish wrote:

Lovina wrote:

Ni som opererats, hur går det för er?

Jag opererades för 2 veckor sen och allt har gått väldigt bra MEN det var en stor chock att det gör så ont och att man behöver hjälp hemma iaf i två dagar. Jag sa till min familj att jag skulle klara mig själv första natten men var otroligt glad att jag fick hjälp och hade någon hos mig.

Smärtan är absolut hanterbar men var beredd på att det kommer svida/bränna väldigt mycket. Det gjorde det på mig och jag blev typ rädd för att jag inte hade läst om det och ingen sa nåt om det på kliniken, bara känslan av tryck på bröstet. Så var inte orolig för om det svider och bränner väldigt mycket.

Första veckan är jobbig smärtmässigt, plus att man kan bli nedstämd. Jag ifrågasatte mitt val jättemycket. Brösten är hårda, stora och ömma. Nu två veckor senare är det bättre men jag tycker de känns för stora så jag hoppas verkligen att det lägger sig snart.

Vad skönt att det känns bättre för dig ☺️
Och tack för tips!

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, December 16 - 15:01
Maggieyo
Maggieyo's picture
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver

@Lovina hur känns det för dig nu? Bara två dagar kvar för oss nu ju.. 😍 Lite skräckblandad förtjusning här.. 😄

30 år, 170 cm, 58kg
Inbokad bröstförstoring 19/12 på nordiska kliniken.

2023, December 16 - 18:23
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Silver

Emma Emma wrote:

Hej igen☺️ nu har jag varit på återbesök, allt såg jättebra ut, så himla skönt att få en check av kirurgen som vet hur brösten ska bete sig🙏
Höger bröstveck har skavts lite från läkbhn så ska ha kompress i en vecka för att avlasta

Delar fortsättningen på min storleksoro som jag tänker kan vara givande😅 sade till Marie att jag tycker de är alldeles för stora naken, och hennes svar var att det gör henne glad att höra. Den patient som är nöjd med storleken efter en vecka kommer att bli besviken i längden för de är såå svullna. Mina är extra svullna iom fettranslantationen, så de kommer att omformas att se betydligt nättare ut om 3-6 månader. Efter ca 3 veckor börjar svullnaden gå ner enligt henne.

Pjuu såå skönt att höra! Känner mig lugn och glad nu
Så kom-ihåg det ni alla som har op framför er, de ”ska” kännas lite stora första veckorna😄

Men gud vad skönt att läsa detta, tack för du lugnar mig 😍 nu är det 11 dagar kvar och jag känner att jag lägger mina boobs i Patriks händer (hehe) och så får han göra sin magi och förhoppningvis har vi förstår varandra rätt. Ska ändå visa några bilder igen på operationsdagen så han ser vad det är jag är ute efter.

Alltså lyckost er som bara har 2 dagar kvar!!! Så avis! Jag längtar verkligen ihjäl mig nu 🤗

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

Annons
2023, December 16 - 18:26
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Silver

Therese_S wrote:

Emma Emma wrote:

Hej igen☺️ nu har jag varit på återbesök, allt såg jättebra ut, så himla skönt att få en check av kirurgen som vet hur brösten ska bete sig🙏
Höger bröstveck har skavts lite från läkbhn så ska ha kompress i en vecka för att avlasta

Delar fortsättningen på min storleksoro som jag tänker kan vara givande😅 sade till Marie att jag tycker de är alldeles för stora naken, och hennes svar var att det gör henne glad att höra. Den patient som är nöjd med storleken efter en vecka kommer att bli besviken i längden för de är såå svullna. Mina är extra svullna iom fettranslantationen, så de kommer att omformas att se betydligt nättare ut om 3-6 månader. Efter ca 3 veckor börjar svullnaden gå ner enligt henne.

Så kom-ihåg det ni alla som har op framför er, de ”ska” kännas lite stora första veckorna😄

Men gud vad skönt att läsa detta, tack för du lugnar mig 😍
Så konstigt dock att en del säger att de blir större när de ”sätter sig”/sjunker på plats ordentligt. Men kan tänka mig att dina är extra svullna pga fettransplantationen med ja, är säker på att du kommer va supernöjd om ett par veckor. Sa hon förresten något om att just Ergonomix kan se lite lustiga ut första veckorna i jämförelse med andra implantat? Hur mår du nu? Kan du vara mer aktiv osv? Nu är det 11 dagar kvar för mig och jag känner att jag lägger mina boobs i Patriks händer (hehe) och så får han göra sin magi och förhoppningvis har vi förstått varandra rätt. Ska ändå visa några bilder igen på operationsdagen så han ser vad det är jag är ute efter.

Alltså lyckost er som bara har 2 dagar kvar!!! Så avis! Jag längtar verkligen ihjäl mig nu 🤗

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, December 16 - 19:05
Lovina
Lovina's picture
Silver

Maggieyo wrote:

@Lovina hur känns det för dig nu? Bara två dagar kvar för oss nu ju.. 😍 Lite skräckblandad förtjusning här.. 😄

Just nu är jag bara taggad, har inte haft tid att bli nervös än 😂 kommer väl måndag kväll 😅

Hämtade ut mina recept idag, glömde dock köpa descutan 🙈 så måste till apoteket imorgon igen 😅

Vid vilken tvätt tvättade ni håret med det? Har förstått det som att det räcker att jag tar håret en gång bara 🙈

Hur känns det för dig? Har du allt klart inför tisdag? 🥰

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic

2023, December 16 - 20:30
Nervöös
Nervöös's picture
Silver

Måste ni tvätta håret med descutan också? 😱
Jag får tvätta med vanligt schampo och balsam dagen innan och behöver inte duscha håret med descutan över huvudtaget, bara kroppen 🙏

30år, 174cm, 68kg
Strl före op: 75A
Strl efter op: 70E
Konsultation 13/5 2013 Örjan Gribbe, Proforma
Op 27/6 2013 Örjan Gribbe, Proforma
375cc HP, runda, bakom muskeln!

Ny konsultation 3/11 2023 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Ny OP 20/12 2023, Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
590 eller 650 Corsé, Motiva Ergonomix bakom muskeln

Annons
2023, December 16 - 20:49
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 6 days 17 hours ago
Silver

Therese_S wrote:

Emma Emma wrote:

Men gud vad skönt att läsa detta, tack för du lugnar mig 😍 nu är det 11 dagar kvar och jag känner att jag lägger mina boobs i Patriks händer (hehe) och så får han göra sin magi och förhoppningvis har vi förstår varandra rätt. Ska ändå visa några bilder igen på operationsdagen så han ser vad det är jag är ute efter.

Vad skönt att höra! Verkligen så, kirurgen har ju såå mycket erfarenhet, om man förstår varandra rätt så är det bara att lita på processen😍 tror att brösten kan bete sig lite olika i början också beroende på implantattyp och framför/bakom muskeln, så alltid tryggast att fråga kirurgen om man känner oro över något första tiden🙏 jag har hört av mig till Victoriakliniken fyra gånger de här två veckorna, bästa stödet, tar min oro på allvar och möter mig där jag är🥰 (ingen av gångarna har det varit någon fara, bara förändrad smärtupplevelse)

Åh, så nära för många av er nu, så kul, hoppas att allt känns tryggt och bra! 😍🤗

2 barn, 35 år, 170 cm, 60 kg

Hybridbröstförstoring: Motiva Ergonomix2 Demi 325cc + 50g fett
Kirurg: Dr Marie Jaeger, Victoriakliniken
Strl före op: 75B (urammade)
Önskad efter op: 75C/D

2023, December 17 - 09:14
Maggieyo
Maggieyo's picture
Silver

Lovina wrote:

Maggieyo wrote:

Just nu är jag bara taggad, har inte haft tid att bli nervös än 😂 kommer väl måndag kväll 😅

Hämtade ut mina recept idag, glömde dock köpa descutan 🙈 så måste till apoteket imorgon igen 😅

Vid vilken tvätt tvättade ni håret med det? Har förstått det som att det räcker att jag tar håret en gång bara 🙈

Exakt samma för mig, glömde också descutan.. 😅 Hoppas du klarar dig från nervositet. Jag brukar inte bli det men nu helt plötsligt. 😊 Pjuh, det blir bra..

Det mesta är på banan inför tisdag, tror jag.. 😅 för dig med?

Jag har börjat vela fram och tillbaka ang. Storlek och om jag ska ha mini eller demi. Orkar ej med en beslutsångest nu.. 🫣 Men jag tänker att jag ska vara fokuserad och ta alla frågorna innan op så jag känner mig lugn. Tror ändå det kommer sluta med mini, som tänkt från början. 😊 Någon här som vet hur lång tid man har med sin läkare innan op på nordiska kliniken?

30 år, 170 cm, 58kg
Inbokad bröstförstoring 19/12 på nordiska kliniken.

2023, December 17 - 09:36
Lovina
Lovina's picture
Silver

Maggieyo wrote:

Lovina wrote:

Maggieyo wrote:

Exakt samma för mig, glömde också descutan.. 😅 Hoppas du klarar dig från nervositet. Jag brukar inte bli det men nu helt plötsligt. 😊 Pjuh, det blir bra..

Det mesta är på banan inför tisdag, tror jag.. 😅 för dig med?

Jag har börjat vela fram och tillbaka ang. Storlek och om jag ska ha mini eller demi. Orkar ej med en beslutsångest nu.. 🫣 Men jag tänker att jag ska vara fokuserad och ta alla frågorna innan op så jag känner mig lugn. Tror ändå det kommer sluta med mini, som tänkt från början. 😊 Någon här som vet hur lång tid man har med sin läkare innan op på nordiska kliniken?

Haha så typiskt 😅

Inte riktigt än, tänkte packa en liten väska ikväll, men är väl inte så mycket man ska ha med sig 🙈

Vilken storlek hade du tänkt dig?

Bröstförstoring

Annons
2023, December 17 - 12:27
Linosaur
Linosaur's picture
Last seen: 2 weeks 22 hours ago
Silver

Jag opererade mig i torsdags på Nordiska och pratade med Patrik innan operationen och innan han ritade.. kändes inte stressad så tror du får den tid du behöver för att ställa de frågor du vill ❤️ Dom va alla så himla gulliga och omhändertagande

43 år, 169cm, 81 kg och ett barn

Bröstförstoring
Konsultation 21/4 - 2023. Patrik Höjer. Nordiska kliniken.
Konsultation 19/5- 2033 Sayid på Akademiskt Centrum Plastikkirurg.
Konsultation 30/5-2023 Örjan Gribbe på Plastikkirurgen- Stockholm.

Op bokad 14/12-2023 hos Patrik Höjer.
755cc ergonomix joy corse profil med bionät är planen.
Strl före op:75c