Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, December 29 - 11:22
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Silver

Maggieyo wrote:

Hur tänker alla med trygghetsgaranti? NK har 1 år som ingår, sen kan man köpa till 3 eller 5 år. Hur tänker alla där? Har nån dag till på mig att teckna men jag vet inte hur jag ska tänka. De komplikationer man kan få, visar de sig redan under första året oftast? Nån som vet? 😊

Tack snälla! Så glad att det är gjort nu och att allt gått så smidigt och bra 😍
Jag valde att köpa till försäkringen igår. Tänker att det är lätt värt 1000:- om året i 5 år. Komplikationer brukar det ju vara störst risk för under de första åren. Så jag känner mig mycket me trygg med ett veta att de kommer fixa till något sådant utan extra kostnad. ☺️

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, December 29 - 21:34
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Hur har era återbesök varit? Fick ni massa information?

Kände att mitt gick lite väl snabbt och jag glömde ställa frågor som jag trodde jag skulle få svar på 😅 har ju fått information på papper men det står ju inte allt där 🤔
Sköterskan igår fokuserade på att ta bort knutarna vid stygnen och kolla så BHn satt rätt 😅

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, December 30 - 09:53
LisaaB
LisaaB's picture
Last seen: 1 hour 2 min ago
Silver

Maggieyo wrote:

Hur tänker alla med trygghetsgaranti? NK har 1 år som ingår, sen kan man köpa till 3 eller 5 år. Hur tänker alla där? Har nån dag till på mig att teckna men jag vet inte hur jag ska tänka. De komplikationer man kan få, visar de sig redan under första året oftast? Nån som vet? 😊

Jag opererade mig på nordiska 14/12 och kommer ta 5 år, känner att man betalat så mkt pengar att man vill veta att man är försäkrad om nått händer. Och tecknar man inte då lär det säkert hända nått.

3 barn, 40 år, 170cm, 70kg

Konsultation 14/12-23 Patrik höijer, Operation 14/12-23 Bröstlyft och bröstförstoring polyteck 480cc extra high

Annons
2023, December 30 - 16:32
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Igår när jag pratade med ssk från NK sa hon att powerwalks kan jag börja med efter 2 veckor, är det de riktlinjerna ni fått också?
Försökte gå runt kvarteret idag men kom typ 50 m innan jag hyperventilerade av smärta och fick vända hem 😅 hur länge gick ni på morfin? Fy vad groggy man blir utav den och muntorr och förstoppad med.. tänkte försöka sluta med den snabbverkande idag och bara ta långtidsverkande på morgonen och kvällen men var tvungen ta en snabbverkande förut efter min lilla ”promenad” haha. Var ni också sjukt trötta första dagarna? Sover ju inte mer än 5-6 timmar på nätterna så är väl inte så konstigt heller. Men så fort jag varit uppe en stund känner jag att jag måste lägga mig ner.

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.

2023, December 30 - 17:55
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Hur sitter eran läk-bh? Alltså den man får på sig direkt efter operationen. Min sitter bra om bröstet men banden är på högsta stället så när jag sitter ner blir de som en glipa, tror ni jag kan flytta bandet några steg ner så det sitter åt mer eller bör jag kanske rådfråga nk? Tänker om någon varit med om samma?

34 år, 3 barn.

2023, December 30 - 20:48
Nervöös
Nervöös's picture
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver

Therese_S wrote:

Hur sitter eran läk-bh? Alltså den man får på sig direkt efter operationen. Min sitter bra om bröstet men banden är på högsta stället så när jag sitter ner blir de som en glipa, tror ni jag kan flytta bandet några steg ner så det sitter åt mer eller bör jag kanske rådfråga nk? Tänker om någon varit med om samma?

Nu vet jag inte om man får, men jag flyttade mina band lite när det kändes som ena satt tightare än andra. Men justerade det så dom ändå satt lika, alltså flyttade 3-4 steg på båda sidorna!

Nu får jag gå utan BHn under dagarna om jag vill, så kanske inte spelar lika stor roll då? 🤔

30år, 174cm, 68kg
Strl före op: 75A
Strl efter op: 70E
Konsultation 13/5 2013 Örjan Gribbe, Proforma
Op 27/6 2013 Örjan Gribbe, Proforma
375cc HP, runda, bakom muskeln!

Ny konsultation 3/11 2023 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Ny OP 20/12 2023, Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
590 Corsé, Motiva Ergonomix bakom muskeln

Annons
2023, December 30 - 23:35
Nnil
Nnil's picture
Last seen: 8 months 1 week ago
Silver

Hej! Jag har också opererat mig nu i december, 7/12 så det är ca 3 veckor sedan nu. Har gjort bröstlyft + förstoring med Mentors 330cc, anatomiska.
Jag har börjat uppleva nu att ena bröstvårtan känns sne? Känns som den vänstra bröstvårtan hamnar mer och mer åt vänster medan den andra bröstvårtan pekar rakt fram (svårt att förklara😅).
Är det någon fler som upplever att brösten inte ser helt lika ut? 😬

2024, January 1 - 01:00
LisaaB
LisaaB's picture
Last seen: 1 hour 2 min ago
Silver

Therese_S wrote:

Igår när jag pratade med ssk från NK sa hon att powerwalks kan jag börja med efter 2 veckor, är det de riktlinjerna ni fått också?
Försökte gå runt kvarteret idag men kom typ 50 m innan jag hyperventilerade av smärta och fick vända hem 😅 hur länge gick ni på morfin? Fy vad groggy man blir utav den och muntorr och förstoppad med.. tänkte försöka sluta med den snabbverkande idag och bara ta långtidsverkande på morgonen och kvällen men var tvungen ta en snabbverkande förut efter min lilla ”promenad” haha. Var ni också sjukt trötta första dagarna? Sover ju inte mer än 5-6 timmar på nätterna så är väl inte så konstigt heller. Men så fort jag varit uppe en stund känner jag att jag måste lägga mig ner.

jag var sjukt trött och förstoppad av morfinet. Tog det 5 dagar efter ordinationen men ingen av de snabbverkande. Slutade sen var rätt förskonad av värk haft mer jobbigt nu efter med ont i stygnen efter mitt bröstlyft. Promenad sa de till mig att det var bra om man kunde ta korta redan från början men vanlig promenad efter 14 dagar. Var ute på min första långpromenad häromdagen så skönt.

2 barn, 40 år, 170cm, 70kg

Konsultation 10/12-23 Patrik höijer, Operation 10/12-23 Bröstlyft och bröstförstoring polyteck 480cc extra high

2024, January 1 - 08:37
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

LisaaB wrote:

Therese_S wrote:

jag var sjukt trött och förstoppad av morfinet. Tog det 5 dagar efter ordinationen men ingen av de snabbverkande. Slutade sen var rätt förskonad av värk haft mer jobbigt nu efter med ont i stygnen efter mitt bröstlyft. Promenad sa de till mig att det var bra om man kunde ta korta redan från början men vanlig promenad efter 14 dagar. Var ute på min första långpromenad häromdagen så skönt.

Tack snälla för svar.
Då är det inget konstigt att jag tar det långtidsverkande morfinet i någon dag till då iaf. Det spänner och drar mycket mer i det högra bröstet/ärret men det kanske är för att jag är högerhänt så jag gör mest med den armen. Man får väl tänka att det är 2 olika operationsområden som en kompis sa.
Men va skönt med första långpromenaden 😍 kan säga att jag längtar ihjäl mig. Jag är trött på att va svullen och gå kutryggad och va så stillasittande hela dagarna. Kunde du gå så du blev lite svettig eller hur kändes det?
Hoppas att smärtan i stygnen lättar för dig snart.

34 år, 3 barn.

Annons
2024, January 1 - 08:43
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Nnil wrote:

Hej! Jag har också opererat mig nu i december, 7/12 så det är ca 3 veckor sedan nu. Har gjort bröstlyft + förstoring med Mentors 330cc, anatomiska.
Jag har börjat uppleva nu att ena bröstvårtan känns sne? Känns som den vänstra bröstvårtan hamnar mer och mer åt vänster medan den andra bröstvårtan pekar rakt fram (svårt att förklara😅).
Är det någon fler som upplever att brösten inte ser helt lika ut? 😬

Hej!
Skulle säga att det är väldigt vanligt att brösten inte ser helt lika ut och särskilt inte i början. Såg de väldigt identiska ut innan operationen? Var båda bröstvårtorna ”centralt” placerade då? Mina kikar lite utåt nu och det har de nog alltid gjort, men det kan jag leva med, är redan de snyggaste brösten jag sett 😂 och det har bara gått 4 dagar sen operation haha. Alternativet för bröstvårtornas placering förstod jag hade varit att gå på ett bredare implantat, då skulle det få dem mer centralt placerade, men jag vill inte ha sideboob.
Sen får vi tänka att de fortsätter ju att förbättra sig i flera månader. 🥰

34 år, 3 barn.