Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, November 8 - 14:10
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 5 hours 58 min ago
Silver

Lovina wrote:

Emma Emma wrote:

Jag har op 4 dec, så nära nu.

Åh, starkt av dig att berätta för alla, hur var reaktionerna?

Jag berättade för min mamma idag, hennes reaktion ”om du går upp i vikt kommer de bli stora av sig själv” 😄 men men, hon vill mitt väl, hon respekterar mitt val och kommer hjälpa med förskolehämtningar första veckorna så det är fint och känns bra.
Min sambo stöttar mig fullt ut, han ser att det är något jag vill för mig själv och lägger ingen värdering i det.
Har inte berättat för någon mer 🙂

Åh jättenära 😍 spännande!

Blandade reaktioner, men mestadels positiva och stöttande, är väl dem lite äldre som inte riktigt förstår. Jag berättar enbart då jag opereras 5 dagar innan julafton och därmed inte kommer kunna lyfta mina barn på julafton 😅 och några i familjen kommer hjälpa till med barnen dem första dagarna. Har inte tänkt berätta för fler, iallafall inte just nu.

Åh nej, som du säger hon menar säkert väl 😅

Vad härligt att höra, så skönt med stöttande respons och hjälp med barnen! Ja det är nog den äldre generationen annars är nog de flesta förstående😊

2 barn, 34 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring, planerad op dec-23
Strl före op: 75B (urammade)

2023, November 8 - 14:49
Emma Emma
Emma Emma's picture
Silver

Jaasmine91 wrote:

Therese_S wrote:

Men vad kul Jasmine! Herregud det är ju jättesnart 😍 jag räknar ner varje dag här, 50 dagar kvar tills typ 17 års längtan är över! Känns så overkligt!

Emma du känner dig helt hundra på ergo2 eller? Jag velar lite fortfarande på om jag ska ta den eller ergo, den första som enligt Patrik snart ska va fda-godkänd. 2:an är ju så pass ny och lite orolig blir man ju om de skulle visa sig om några år att den inte är så bra som de uppger, men man tycker ju att den borde vara det då det är en uppgradering av den första.

Ja det är helt sjukt! Fanns tider i december men så skickade hon att de fanns 28/11 med och såklart tar jag första tiden så jag slipper vänta för länge! Haha
Jag är ju mästare på att övertänka och analysera allt så jag tänker ju så det knakar på om jag valt rätt osv men nu har Jörg beställt mina implantat så kan inte riktigt ångra mig nu. Haha
Men är så taggad på detta!! :)

Haha underbart, förstår precis, man börjar ifrågasätta sitt val bara för att det närmar sig och blir definitivt. Om man blir orolig på riktigt kan man alltid be om en extra konsultation bara för säkerhets skull :)

2023, November 8 - 16:25
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 6 months 7 hours ago
Silver

Ja det var en lättnad. Min man jobbar mycket så är skönt att fler i släkten kan hjälpa till i början. Har en ettåring och en treåring så dem är ju fortfarande rätt små 🙈

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

Annons
2023, November 8 - 17:19
Emma Emma
Emma Emma's picture
Silver

Förstår precis, jag är så glad för min 2-åring har precis kommit in i någon självständighetsfas, vill sköta kläder själv, klättra in och ut i bilen själv osv.. väldigt bra tajming på den faser😄🙌

2023, November 8 - 18:28
Jaasmine91
Jaasmine91's picture
Last seen: 1 month 1 day ago
Silver

Emma Emma wrote:

Jaasmine91 wrote:

Therese_S wrote:

Men vad kul Jasmine! Herregud det är ju jättesnart 😍 jag räknar ner varje dag här, 50 dagar kvar tills typ 17 års längtan är över! Känns så overkligt!

Emma du känner dig helt hundra på ergo2 eller? Jag velar lite fortfarande på om jag ska ta den eller ergo, den första som enligt Patrik snart ska va fda-godkänd. 2:an är ju så pass ny och lite orolig blir man ju om de skulle visa sig om några år att den inte är så bra som de uppger, men man tycker ju att den borde vara det då det är en uppgradering av den första.

Ja det är helt sjukt! Fanns tider i december men så skickade hon att de fanns 28/11 med och såklart tar jag första tiden så jag slipper vänta för länge! Haha
Jag är ju mästare på att övertänka och analysera allt så jag tänker ju så det knakar på om jag valt rätt osv men nu har Jörg beställt mina implantat så kan inte riktigt ångra mig nu. Haha
Men är så taggad på detta!! :)

Haha underbart, förstår precis, man börjar ifrågasätta sitt val bara för att det närmar sig och blir definitivt. Om man blir orolig på riktigt kan man alltid be om en extra konsultation bara för säkerhets skull :)

Jag hade egentligen en konsultation till den 14/11 men eftersom jag har 25 mil dit och fick lite svårt att plussa ihop det med jobbet så mailade jag Jörg om mina tankar osv och han tyckte det lät bra så jag litar ändå på honom att han vet vilket resultat jag är ute efter. Skickade med lite inspobilder i mailet. Så jag litar ju på honom egentligen men man kan ju inte sluta överanalysera ändå eftersom det är mycket pengar det handlar om och jag vill ju gärna inte behöva göra op igen för att det blev galet. Haha

31 år, 1 barn, 170 cm, 61 kg.
Bröstförstoring
Konsultation 1; Akademiskt centrum plastikkirurgi Dr. Sayid Zommorodi. 16/1
Konsultation 2; Citadellklinilen, Dr. Jörg Bohn. 7/2

Operation bokad 28/11, Citadellkliniken Dr. Jörg Bohn. Motiva Round silksurface Plus 550/510cc Corsè.
Utgångsläge: 70 A i bh, 100/150 cc egen vävnad

2023, November 8 - 19:16
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 1 month 3 days ago
Silver

Jag är också en sådan person som överanalyser och särskilt nu när det är något jag velat göra i så många år och så är det helt plötsligt snart dags (49 dagar, 15 timmar, 46 min och 24 sekunder kvar men vem räknar 😂). Livrädd att de ska bli för stora men tänker att jag får lita på Patrik och hans kunskap. Har era kirurger nämnt något om att de tar lite extra cc pga placering delvis bakom muskeln? (För er som ska ha det). 335 eller 360 demi är ju senaste budet från Patrik till mig (när jag skrev att jag var nöjd med 300) och vissa som har 335 har ju gigantiska bröst, tycker jag haha!

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

Annons
2023, November 8 - 19:58
Jaasmine91
Jaasmine91's picture
Last seen: 1 month 1 day ago
Silver

Therese_S wrote:

Jag är också en sådan person som överanalyser och särskilt nu när det är något jag velat göra i så många år och så är det helt plötsligt snart dags (49 dagar, 15 timmar, 46 min och 24 sekunder kvar men vem räknar 😂). Livrädd att de ska bli för stora men tänker att jag får lita på Patrik och hans kunskap. Har era kirurger nämnt något om att de tar lite extra cc pga placering delvis bakom muskeln? (För er som ska ha det). 335 eller 360 demi är ju senaste budet från Patrik till mig (när jag skrev att jag var nöjd med 300) och vissa som har 335 har ju gigantiska bröst, tycker jag haha!

Hahah ja vem räknar liksom?! :’) jag har 19 dagar kvar! Väntar på att få hem kallelsen så jag vet vilken tid också!

Tror inte Jörg nämnde det men jag visste redan det då jag läste om det här i forumet.
Jag ska ju lägga in 550cc corse så de lär väl bli gigantiska för jag kan med tycka att vissa som lägger i typ 300 har rätt stora även om utgångsläget är likt mitt vilket är typ noll bröst. Haha
Men jag tror (och hoppas) att de kommer bli bra på mig! Gjort ristestet och provat den storleken på konsultationen och det kändes inte för stort utan helt rätt!

31 år, 1 barn, 170 cm, 61 kg.
Bröstförstoring
Konsultation 1; Akademiskt centrum plastikkirurgi Dr. Sayid Zommorodi. 16/1
Konsultation 2; Citadellklinilen, Dr. Jörg Bohn. 7/2

Operation bokad 28/11, Citadellkliniken Dr. Jörg Bohn. Motiva Round silksurface Plus 550/510cc Corsè.
Utgångsläge: 70 A i bh, 100/150 cc egen vävnad

2023, November 8 - 21:26
Lovina
Lovina's picture
Silver

Emma Emma wrote:

Förstår precis, jag är så glad för min 2-åring har precis kommit in i någon självständighetsfas, vill sköta kläder själv, klättra in och ut i bilen själv osv.. väldigt bra tajming på den faser😄🙌

Åh vilken timing 😍 min treåring är ju väldigt självständig men lillebror på 14 månader är en riktig mammagris så får se hur detta går 😅 han ska även skolas in 3 veckor efter operationen så hoppas jag kan lösa det.

Oj inte tänkt på att ta större pga bakomplacering, bör man göra det? 🙈 jag har gjort riksteater med och tycker mellan 250 och 300 känns bra på mig. På första konsultationen kändes 250 väldigt stort, men har landat i 285cc nu. Richard sa att skillnaden på 285 och 300 är väldigt liten, så man kanske ska gå upp 🤔

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic

2023, November 11 - 10:47
Linosaur
Linosaur's picture
Last seen: 1 week 17 hours ago
Silver

Lovina wrote:

Hej Linosaur! Kul att du hänger på 🥰

Spännande, vad innebär bionät? 🤔

Kommer säkert gå superbra!

Hej hej..

Igår va jag på en till konsultation med Patrik H just för att fråga mer frågor om nätet,jag va lite väl exalterad på första mötet och glömde fråga mer frågor 🤣

Googlat mycket ang nät och i tex USA är det ganska vanligt (dock kostar det en rätt fin slant ca 30 000 extra)
Nätet som läggs in omvandlas i kroppen till vävnad och stärker.
När jag ammade, för 22 år sedan, gick jag från liten B till stor F så min hud är väldigt tunn och jag ska lägga in ett rätt stort implantat, för att fylla ut mina slappa vänner 😄 675 alt 755cc. Min hud får nu hjälp att hålla upp implantatet och kämpa mot gravitationen med en "inbyggd bh"

Nu efter en till konsultation är stressen över storlek, nät och allt borta..
Patrik är så lugn och tydlig.. längtat till 14e december 🙂 Någon mer som ska till NK 14e? Jag ska vara där 8.30

42 år, 169cm, 78 kg och ett barn

Bröstförstoring
Konsultation 21/4 - 2023. Patrik Höjer. Nordiska kliniken
Konsultation 19/5- 2033 Sayid på Akademiskt Centrum Plastikkirurg

Op bokad 14/12-2023 hos Patrik Höjer.
725cc ergonomix joy corse profil med bionät är planen.
Strl före op:75c

Annons
2023, November 11 - 20:06
Lovina
Lovina's picture
Silver

Spännande! Häftig teknik ändå 😍

Bröstförstoring