Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, November 11 - 20:41
Nervöös
Nervöös's picture
Offline
Last seen: 5 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2013-06-05 23:42

Hej hej,

Jag hittade precis till denna tid och tänkte hänga på, har själv bokat in att byta implantat till större den 20/12 hos Örjan som gjorde min första operation för 10.5 år sedan :)
Är så brutalt taggad på att äntligen ha tagit tag i det här med att byta implantaten, nu sitter jag bara och räknar ner dagarna.

Just nu har jag mentor i 375cc HP och kommer nu byta till Motiva, Corsé (runda) i antingen 650 eller 725. Jag har sjukt svårt att bestämma mig, även om det inte är så stor skillnad i storleken i sig mellan dom två :)

30år, 174cm, 68kg
Strl före op: 75A
Strl efter op: 70E
Konsultation 13/5 2013 Örjan Gribbe, Proforma
Op 27/6 2013 Örjan Gribbe, Proforma
375cc HP, runda, bakom muskeln!

Ny konsultation 3/11 2023 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Ny OP 20/12 2023, Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
650 eller 725 Corsé, runda bakom muskeln

2023, November 12 - 17:30
Lovina
Lovina's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-12-06 15:08

Nervöös wrote:

Hej hej,

Jag hittade precis till denna tid och tänkte hänga på, har själv bokat in att byta implantat till större den 20/12 hos Örjan som gjorde min första operation för 10.5 år sedan :)
Är så brutalt taggad på att äntligen ha tagit tag i det här med att byta implantaten, nu sitter jag bara och räknar ner dagarna.

Just nu har jag mentor i 375cc HP och kommer nu byta till Motiva, Corsé (runda) i antingen 650 eller 725. Jag har sjukt svårt att bestämma mig, även om det inte är så stor skillnad i storleken i sig mellan dom två :)

Välkommen till tråden! Kul att få följa dig också 🥰

Kul, då opereras du dagen efter mig ☺️ jag har op inplanerad 19/12 hos Richard Lewin på Elite Clinic.

Hur tyckte du återhämtningen var efter din första operation?

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, November 12 - 17:43
Nervöös
Nervöös's picture
Offline
Last seen: 5 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2013-06-05 23:42

Lovina wrote:

Nervöös wrote:

Hej hej,

Jag hittade precis till denna tid och tänkte hänga på, har själv bokat in att byta implantat till större den 20/12 hos Örjan som gjorde min första operation för 10.5 år sedan :)
Är så brutalt taggad på att äntligen ha tagit tag i det här med att byta implantaten, nu sitter jag bara och räknar ner dagarna.

Just nu har jag mentor i 375cc HP och kommer nu byta till Motiva, Corsé (runda) i antingen 650 eller 725. Jag har sjukt svårt att bestämma mig, även om det inte är så stor skillnad i storleken i sig mellan dom två :)

Välkommen till tråden! Kul att få följa dig också 🥰

Kul, då opereras du dagen efter mig ☺️ jag har op inplanerad 19/12 hos Richard Lewin på Elite Clinic.

Hur tyckte du återhämtningen var efter din första operation?

Gud vad roligt! Är du taggad? :)

Jag var pigg och ändå på fötterna ganska så snabbt efter att operationen var klar, men sen är jag ”van” att bli sövd sedan jag var liten. Så kanske var därför jag tog det ganska bra.
Men annars tyckte jag att själva återhämtningen gick väldigt bra! Det är klart det var lite smärta, men verkligen inte så illa som jag hade föreställt mig. Sen gick jag från typ inga bröst till bröst, så det var lite spänt och ovant i huden såklart. Men jag fick inga komplikationer och dom läkte verkligen superfint :)

Det enda är väl att jag nästan är utan känsel från typ bröstvårtorna och ner på brösten, men det är ändå inget som har stört mig dessa år :)
Så förväntar mig att det kommer fortsätta efter även denna operation!

30år, 174cm, 68kg
Strl före op: 75A
Strl efter op: 70E
Konsultation 13/5 2013 Örjan Gribbe, Proforma
Op 27/6 2013 Örjan Gribbe, Proforma
375cc HP, runda, bakom muskeln!

Ny konsultation 3/11 2023 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Ny OP 20/12 2023, Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
650 eller 725 Corsé, runda bakom muskeln

Annons
2023, November 12 - 22:11
Lovina
Lovina's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-12-06 15:08

Nervöös wrote:

Lovina wrote:

Nervöös wrote:

Hej hej,

Jag hittade precis till denna tid och tänkte hänga på, har själv bokat in att byta implantat till större den 20/12 hos Örjan som gjorde min första operation för 10.5 år sedan :)
Är så brutalt taggad på att äntligen ha tagit tag i det här med att byta implantaten, nu sitter jag bara och räknar ner dagarna.

Just nu har jag mentor i 375cc HP och kommer nu byta till Motiva, Corsé (runda) i antingen 650 eller 725. Jag har sjukt svårt att bestämma mig, även om det inte är så stor skillnad i storleken i sig mellan dom två :)

Välkommen till tråden! Kul att få följa dig också 🥰

Kul, då opereras du dagen efter mig ☺️ jag har op inplanerad 19/12 hos Richard Lewin på Elite Clinic.

Hur tyckte du återhämtningen var efter din första operation?

Gud vad roligt! Är du taggad? :)

Jag var pigg och ändå på fötterna ganska så snabbt efter att operationen var klar, men sen är jag ”van” att bli sövd sedan jag var liten. Så kanske var därför jag tog det ganska bra.
Men annars tyckte jag att själva återhämtningen gick väldigt bra! Det är klart det var lite smärta, men verkligen inte så illa som jag hade föreställt mig. Sen gick jag från typ inga bröst till bröst, så det var lite spänt och ovant i huden såklart. Men jag fick inga komplikationer och dom läkte verkligen superfint :)

Det enda är väl att jag nästan är utan känsel från typ bröstvårtorna och ner på brösten, men det är ändå inget som har stört mig dessa år :)
Så förväntar mig att det kommer fortsätta efter även denna operation!

Ja, jag är supertaggad! Har varit skitnervös men nu när det väl är bokat är jag så taggad. Men kommer säkert bli nervös när det närmar sig 😅
Är mest nervös över tiden efter just nu, har två små barn, en 3,5åring och en 15månaders. Föreställer mig också en extrem smärta samtidigt som jag vet att jag har väldigt hög smärttröskel, tyckte liksom att föda barn inte var så smärtsamt som jag trodde 😂🙈

Skönt att höra! Blir ju helt klart en omställning med bröst när man är van att knappt ha några 😂

Hoppas det går lika bra denna gång för dig 🥰

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, November 13 - 17:16
Therese_S
Therese_S's picture
Offline
Last seen: 3 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-03 18:12

Jaasmine91 wrote:

Therese_S wrote:

Jag är också en sådan person som överanalyser och särskilt nu när det är något jag velat göra i så många år och så är det helt plötsligt snart dags (49 dagar, 15 timmar, 46 min och 24 sekunder kvar men vem räknar 😂). Livrädd att de ska bli för stora men tänker att jag får lita på Patrik och hans kunskap. Har era kirurger nämnt något om att de tar lite extra cc pga placering delvis bakom muskeln? (För er som ska ha det). 335 eller 360 demi är ju senaste budet från Patrik till mig (när jag skrev att jag var nöjd med 300) och vissa som har 335 har ju gigantiska bröst, tycker jag haha!

Hahah ja vem räknar liksom?! :’) jag har 19 dagar kvar! Väntar på att få hem kallelsen så jag vet vilken tid också!

Tror inte Jörg nämnde det men jag visste redan det då jag läste om det här i forumet.
Jag ska ju lägga in 550cc corse så de lär väl bli gigantiska för jag kan med tycka att vissa som lägger i typ 300 har rätt stora även om utgångsläget är likt mitt vilket är typ noll bröst. Haha
Men jag tror (och hoppas) att de kommer bli bra på mig! Gjort ristestet och provat den storleken på konsultationen och det kändes inte för stort utan helt rätt!

Jag tror det kommer bli toppen på dig! Min kompis som hade 325 bytte efter något år till 500, typ lika lång och samma vikt som dig. De ser superbra ut på henne, proportionerliga.
Jag är bara 1,58 så tänker och hoppas att 335 ska räcka för mig 😅

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, November 13 - 17:20
Therese_S
Therese_S's picture
Offline
Last seen: 3 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-03 18:12

Lovina wrote:

Emma Emma wrote:

Förstår precis, jag är så glad för min 2-åring har precis kommit in i någon självständighetsfas, vill sköta kläder själv, klättra in och ut i bilen själv osv.. väldigt bra tajming på den faser😄🙌

Åh vilken timing 😍 min treåring är ju väldigt självständig men lillebror på 14 månader är en riktig mammagris så får se hur detta går 😅 han ska även skolas in 3 veckor efter operationen så hoppas jag kan lösa det.

Oj inte tänkt på att ta större pga bakomplacering, bör man göra det? 🙈 jag har gjort riksteater med och tycker mellan 250 och 300 känns bra på mig. På första konsultationen kändes 250 väldigt stort, men har landat i 285cc nu. Richard sa att skillnaden på 285 och 300 är väldigt liten, så man kanske ska gå upp 🤔

Patrik sa att han brukar kompensera för det som försvinner och pratade om att ca 50cc försvinner. Men en del här på forumet hävdar ju att det inte gjort det utan att ristestet stämt för dem. Så himla svårt det där. Men om du velar mellan 285 och 300 kan du lika gärna ta 300 för det är 1 matsked utspritt på hela implantatet det handlar om = inget du kommer märka av.

Hur tänker du/Ni som valt Ergonomix2 med försäkring? På Nordiska har de ju en trygghetsgaranti på 5 år för 5000:-, Patrik sa att han hade hellre tagit Ergonomix2 för då kan jag ha utan försäkring sa han. Är det pga det här Joy-programmet tror ni? Att det ingår lite mer garanti då? Hur tänker ni?

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

Annons
2023, November 13 - 18:20
Lovina
Lovina's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-12-06 15:08

Therese_S wrote:

Lovina wrote:

Emma Emma wrote:

Förstår precis, jag är så glad för min 2-åring har precis kommit in i någon självständighetsfas, vill sköta kläder själv, klättra in och ut i bilen själv osv.. väldigt bra tajming på den faser😄🙌

Åh vilken timing 😍 min treåring är ju väldigt självständig men lillebror på 14 månader är en riktig mammagris så får se hur detta går 😅 han ska även skolas in 3 veckor efter operationen så hoppas jag kan lösa det.

Oj inte tänkt på att ta större pga bakomplacering, bör man göra det? 🙈 jag har gjort riksteater med och tycker mellan 250 och 300 känns bra på mig. På första konsultationen kändes 250 väldigt stort, men har landat i 285cc nu. Richard sa att skillnaden på 285 och 300 är väldigt liten, så man kanske ska gå upp 🤔

Patrik sa att han brukar kompensera för det som försvinner och pratade om att ca 50cc försvinner. Men en del här på forumet hävdar ju att det inte gjort det utan att ristestet stämt för dem. Så himla svårt det där. Men om du velar mellan 285 och 300 kan du lika gärna ta 300 för det är 1 matsked utspritt på hela implantatet det handlar om = inget du kommer märka av.

Hur tänker du/Ni som valt Ergonomix2 med försäkring? På Nordiska har de ju en trygghetsgaranti på 5 år för 5000:-, Patrik sa att han hade hellre tagit Ergonomix2 för då kan jag ha utan försäkring sa han. Är det pga det här Joy-programmet tror ni? Att det ingår lite mer garanti då? Hur tänker ni?

Jag hade tänkt lägga till en försäkring på 5 år för 5000kr, det är ju så lite pengar o det stora hela, men ger ju en extra säkerhet OM något skulle ske ☺️ ej läst på kring Joy-programmet, får fråga Richard kring det tror jag ☺️

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, November 13 - 19:04
Therese_S
Therese_S's picture
Offline
Last seen: 3 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-03 18:12

Lovina wrote:

Therese_S wrote:

Lovina wrote:

Emma Emma wrote:

Förstår precis, jag är så glad för min 2-åring har precis kommit in i någon självständighetsfas, vill sköta kläder själv, klättra in och ut i bilen själv osv.. väldigt bra tajming på den faser😄🙌

Åh vilken timing 😍 min treåring är ju väldigt självständig men lillebror på 14 månader är en riktig mammagris så får se hur detta går 😅 han ska även skolas in 3 veckor efter operationen så hoppas jag kan lösa det.

Oj inte tänkt på att ta större pga bakomplacering, bör man göra det? 🙈 jag har gjort riksteater med och tycker mellan 250 och 300 känns bra på mig. På första konsultationen kändes 250 väldigt stort, men har landat i 285cc nu. Richard sa att skillnaden på 285 och 300 är väldigt liten, så man kanske ska gå upp 🤔

Patrik sa att han brukar kompensera för det som försvinner och pratade om att ca 50cc försvinner. Men en del här på forumet hävdar ju att det inte gjort det utan att ristestet stämt för dem. Så himla svårt det där. Men om du velar mellan 285 och 300 kan du lika gärna ta 300 för det är 1 matsked utspritt på hela implantatet det handlar om = inget du kommer märka av.

Hur tänker du/Ni som valt Ergonomix2 med försäkring? På Nordiska har de ju en trygghetsgaranti på 5 år för 5000:-, Patrik sa att han hade hellre tagit Ergonomix2 för då kan jag ha utan försäkring sa han. Är det pga det här Joy-programmet tror ni? Att det ingår lite mer garanti då? Hur tänker ni?

Jag hade tänkt lägga till en försäkring på 5 år för 5000kr, det är ju så lite pengar o det stora hela, men ger ju en extra säkerhet OM något skulle ske ☺️ ej läst på kring Joy-programmet, får fråga Richard kring det tror jag ☺️

Ja men så känner jag med, att i det stora hela så är ju 5000:- inte så mycket. Däremot om det ingår samma garanti ändå så känns det ju onödigt. Men får kolla det lite närmre känner jag.

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, November 13 - 20:18
Lovina
Lovina's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-12-06 15:08

Det har du helt rätt i! Får luska lite i det 🤔

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

Annons
2023, November 13 - 20:57
Emma Emma
Emma Emma's picture
Offline
Last seen: 4 hours 48 min ago
Silver
Joined: 2022-12-16 14:07

En liten instickare om Joy, om jag förstår det rätt måste man regga sitt ”implantatnummer” på deras hemsida för att försäkringen från Motiva ska gälla, så kom ihåg det alla med Ergo2 🥰

2 barn, 34 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring, planerad op dec-23
Strl före op: 75B (urammade)