Annons
138 posts / 0 new
Last post
2023, March 27 - 10:12
Körsbäret
Körsbäret's picture
Last seen: 1 year 7 months ago
Silver

Tack Lillsann! Jag har kirurgtejp så då får den sitta tills återbesöket. Tror det också var så sköterskan sa, dvs att den bara skulle torka efter dusch. Jag var lite trött och långsam i huvet tror jag, men kan ringa och fråga för säkerhetsskull… Tog iaf av bandet typ en minut imorse för att kolla hur det såg ut. Det var ingen rolig syn. Väldigt löst och hängigt och det lilla jag har har flyttat ner sig. Men kanske kan bli bättre om huden bara drar ihop sig lite… det är ju bara dag 4 än…
Hade varit lättare med en bh än band tror jag. Det var lite knepigt att få på det bra igen, men jag hade ritat två små streck på det som tur var, så jag visste hur hårt det skulle sitta.

Lisalo, jag förstår precis hur du känner. Det är svårt att råda, men eftersom du är så ung tror jag du har mycket bättre förutsättningar för att få ett fint resultat.

3 Barn, 178 cm/64kg, innan op 75A
2017 Implantat (360/380) av Peter Cosmo, Citadellkliniken, 75E efter op
Mars 2023 uttag implantat

2023, March 27 - 12:07
lisalo
lisalo's picture
Last seen: 3 months 2 weeks ago
Brons

Vad säger de på klinikerna? Tänkte om de tycker man ska göra lyft samtidigt?

2023, March 27 - 15:28
Körsbäret
Körsbäret's picture
Silver

Lisalo, tror de flesta tycker man kan vänta ett halvår minst och se hur pass bra brösten blir av sig själva när huden dragit ihop sig. Men kan såklart tänka att endel skulle rek lyft direkt ändå, ligger ju en hel del pengar i det. Min kirurg sa inget om det alls och jag frågade inte heller eftersom jag tänkt försöka vara nöjd ändå.

Annons
2023, March 27 - 17:03
Norgirl
Norgirl's picture
Last seen: 8 months 1 week ago
Silver

Første dag på jobb….trött!! det var ganska överväldigande att vara tillbaka med möten, många frågor, utmaningar etc efter tre veckor i soffan. Så himla glad att jag fick tre veckor hemma. Samtidigt var det väldigt skönt att vara tillbaka. Jag trivs bra på jobbet. Men det här förfarandet har varit svårare än jag hade trott innan.
Imorgon ska jag jobba hemifrån och det är jo lite lättare på många sätt. Sen ska jag även prova lite nya behåar som jag har köpt!! Väldigt spänd på om de passar och hur mina nya/gamla bröst kommer att se ut i en "riktig" bh.
Jag har ingen aning om vilken storlek jag har. Har köpt både a och b cup, small och xs. Jag är ganska liten i omkrets så jag kan äntligen ha braletter och toppar!! Förr var de antingen för stora i omkrets eller för små i cup’en.
Brösten fortsätter att dra åt - fortfarande lite ojämna men helt okej. Huden är nu helt slät och utan rynkor. Det är svårt att säga om det blir något häng, silikontejpen är bred och stödjer bra. Vi får se😊

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag

2023, March 27 - 20:01
Körsbäret
Körsbäret's picture
Silver

Bra jobbat Norgirl! Skönt att du tog dig igenom första arbetsdagen :) Låter ändå skönt att du kan jobba hemifrån imorgon. Och så kul att du köpt hem bh:ar att prova!!! Hoppas någon känns bra och är fin på. Själv känner jag mig ganska misspeppad idag efter att jag vågade ta av bandet och kolla på brösten en pytteliten stund imorse. De var väääldigt tomma och mycket lös och hängig hud. Blir lite lugnare när jag hör att din hud är helt slät och utan rynkor. Hoppas verkligen det kan bli så för mig med… Dag 4 idag bara så kanske finns hopp ändå. Har inte vågat duscha ännu, men kanske borde försöka ta mig samman och göra det imorgon. Kändes lite som om brösten skulle trilla av när jag öppnade bandet, och sedan råkade jag nog sätta det för hårt för jag fick röda ränder på sidan mot ryggen. Fick lossa det igen efter några timmar och göra om. Hur länge vågar man vara utan kompressionen när man duschar? Måste man skynda sig jättemycket? Sen ska ju kirurgtejpen torka också…
Du måste berätta imorgon hur det gick med bh:arna, Norgirl 🤗

2023, March 29 - 10:44
SmultronJordgubb
SmultronJordgubb's picture
Last seen: 1 year 4 months ago
Silver

Kul att läsa om era förvandlingar och förändringar under er läkningstid. Jag är lite fundersam på det här med om jag ska eller inte ska lämna kvar kapseln, den dagen jag tar ut. Kommer kapseln sen märkas av eller vara obemärkt under huden om man lämnar den? Och kan kapseln hindra att ens bröstmuskler läker eller växer ihop igen (jag har mina implantat bakom muskeln)? Kommer man kunna tex lyfta eller ta i med bröstmusklerna eller är kapseln ivägen och förhindrar att man kan använda bröstmusklerna fullt ut?

Önskar er en god läkning!

Annons
2023, March 30 - 14:18
Körsbäret
Körsbäret's picture
Silver

SmultronJordgubb wrote:

Kul att läsa om era förvandlingar och förändringar under er läkningstid. Jag är lite fundersam på det här med om jag ska eller inte ska lämna kvar kapseln, den dagen jag tar ut. Kommer kapseln sen märkas av eller vara obemärkt under huden om man lämnar den? Och kan kapseln hindra att ens bröstmuskler läker eller växer ihop igen (jag har mina implantat bakom muskeln)? Kommer man kunna tex lyfta eller ta i med bröstmusklerna eller är kapseln ivägen och förhindrar att man kan använda bröstmusklerna fullt ut?

Önskar er en god läkning!

SmultronJordgubb, jag har tyvärr inga svar på dina frågor om kapseln. Det är precis sådant som jag själv funderat över. Min kirurg sa att det var självklart att lämna den eftersom mina bröst var mjuka och den förväntades vara tunn. Fick bara höra att det är kroppens egen ärrvävnad, som tas om hand av kroppen själv. Jag ville heller inte utsätta mig för den väldigt omfattande op som det ändå är att ta bort kapseln. Den kändes väldigt läskig och jag har varit med om väldigt stora operationer tidigare pga sjukdom, så var rädd för hela alltet… Än så länge märker jag inget konstigt alls av att kapseln är kvar, men har inte lyft något ännu heller då det bara gått en vecka sedan min op idag. Lycka till med ditt beslut. För mig var detta helt rätt iallafall :)

2023, March 31 - 19:56
lillsann
lillsann's picture
Last seen: 1 year 9 months ago
Silver

Hur har det gått för er? Hur passade bh:arna Norgirl? 😁
Jag har haft mitt återbesök, allt såg fint ut.
Nu ska jag ha kirurgtejp i tre månader och sedan silikon stift sa hon. Så ingen silicontejp då..

1 barn, 40 år 158cm 43kg.
Konsultation för bröstförstoring dec-20 på Nordiska Kliniken.
Rekommenderad H410 V380 Mentor Siltex HP Xtra.
Alt H440 V410. Op februari-21.
Blev Vänster 365cc och Höger 405cc
Strl före op 75a/b Strl efter op stor d skulle jag gissa.

Op korrigering kapselkontraktion efter lång infektion -22

Uttag mars-23

2023, April 1 - 10:12
Norgirl
Norgirl's picture
Last seen: 8 months 1 week ago
Silver

BH-testning avklarad....intressant.
Med implantat (och en ganska smal bröstkorg) fick jag ganske mycket projektion. Nu har jag en helt annan form - just nu, de forandrer sig for varje dag - det finns fortfarande bröst men de är mycket plattare. Så då passar braletter bäst. Jag har hittat flera modeller från Chantelle som sitter fint och har lite padding, det ger mig lite overpool som jag inte har nu. Jag har en storlek small där. Sen provade jag även några sportbh:ar i storlek small som var för små. Jag ska beställa några sport-bh:ar till eftersom jag behöver en bh med mer stöd när jag går promenader och så småningom ska börja träna igen.

Bröstvecket rör sig uppåt - kom ihåg att du frågade om det, Körsbäret. Ärret var först lite uppe på bröstet, nu ligger det i vecket. Som allt annat utvecklas det från dag till dag. Det du ser på dag 4 är INTE vad du får senare!!! Allt blir bättre, I promise🤗

Musklerna är ett eget ämne. Jag har varit på jobbat den här veckan och har fått lyfta och bära min laptop mellan möten etc. Jag hade otroligt ont efteråt, tog två paracetamol men gjorde fortfarande ont. Mailade kliniken och detta är visst vanligt och beror på att bröstmusklerna blir stela när man rör sig, lyfter och bär. Jag kommer definitivt att gå mer framåt men är försiktig med lyft.

Hur går det for er?

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag

Annons
2023, April 1 - 10:16
Körsbäret
Körsbäret's picture
Silver

Jag är också nyfiken på hur det gick med bh:arna Norgirl 😊 Så skönt att allt var bra på återbesöket Lillsann! Hur drar brösten ihop sig för dig? Det är väl det som jag är mest stressad för, men har ju inte gått mer än en dryg vecka, så får ha tålamod. Det kändes liiite bättre efter min första dusch iaf. Men det är ganska mycket lös hud och tomt upptill. När kompressionen varit av en liten stund ser det ju ändå bättre ut. Det är fyra dagar tills jag ska tillbaka för att ta bort stygnen.