Annons
138 posts / 0 new
Last post
2023, April 4 - 11:13
Körsbäret
Körsbäret's picture
Last seen: 1 year 7 months ago
Silver

Tilda99, jag åkte hem samma eftermiddag, var på kliniken totalt ca 6 timmar. Men hade fått övernatta om jag velat. Jag bor ganska nära och hade inte ont så det kändes självklart att åka hem. (När jag gjorde brösten för 6 år sedan sov jag kvar en natt och hade inte känts bra att åka hem direkt.)

Jag tror att Cosmo kommer tycka det är självklart att endast ta ut implantaten om dina bröst är mjuka och du inte haft problem. För mig var det inte tal om något annat enligt honom. Jag litade på vad han sa, även om jag läst väldigt mycket…

Jag blir också lugnare och hoppfull av Norgirls läkningsprocess :) Du har dessutom haft dina så pass kort tid så jag tror du har väldigt bra förutsättningar. Jag försöker att ha tålamod och tänka att det inte är hela världen, men önskar såklart att de kommer bli helt okej när läkningen är klar. Önskar dig lycka till på din konsultation!

3 Barn, 178 cm/64kg, innan op 75A
2017 Implantat (360/380) av Peter Cosmo, Citadellkliniken, 75E efter op
Mars 2023 uttag implantat

2023, April 7 - 17:06
Norgirl
Norgirl's picture
Last seen: 7 months 3 weeks ago
Silver

The strangest thing…. Idag hadde jeg behov for en sportsbh og ville gjerne anvende noe annet enn kompresjon, så testet en bh jeg har anvendt innan. Abecita Kimberly str 70e. Den passet til meg da jeg hadde 300 cc implantat. Og den passet! Ja brösten har forandret seg og «fluffet» seg litt de siste dagene. Det skal bli spennende å se hur det blir til slutt :)

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag

2023, April 7 - 17:38
Norgirl
Norgirl's picture
Silver

Altså - brösten er inte lika stora som innan - självklart. De er mycke mindre. Derfor ble jag så förvånad… at den passet endå:)

Annons
2023, April 8 - 10:07
Körsbäret
Körsbäret's picture
Silver

Wow vad bra att den passade, Norgirl! Det är sååå skönt att höra att de fluffar till sig och blir bättre och bättre. Jag har också en Abecita Kimberly men minns inte vilken storlek, borde vara ca 75E… får väl se om den passar sedan, men tror nog den blir för stor. Har du slutat med kompression nu? Jag fick instruktioner om att köpa en bygelbh nu efter två veckor. (Cosmo verkar vara ganska ensam om att forma brösten på det sättet efter op.) Jag tycker det känns jättejobbigt att åka och prova nu efter bara två veckor och två dagar, men får kanske försöka ändå. Tänkte åka till Change/Twilfit där man kan få lite hjälp. På natten ska jag ha en mjuk bh sa dem, men jag känner mig inte färdig med kompression ännu. Svårt att veta hur jag ska göra. Tror jag går på min egen känsla faktiskt.

Brösten har stramat till sig lite mer tror jag och det ser lite bättre ut. Ganska likt innan implantaten men bara underpol i stort sätt. Det hade jag inte innan. Tror ändå det kommer bli helt okej så småningom. Jag blir väldigt glad av att höra att dina blir finare och finare, Norgirl❣️ Ger mig hopp!

2023, April 8 - 11:37
Norgirl
Norgirl's picture
Silver

Jeg forstår absolutt at det må være svårt å skulle kjøpe bygel efter två veckor. Da er jo op såret ff inte grodd helt. Tycker faktisk at det er tidlig. Så er jeg helt med på at bygel former brösten. Jeg hadde ganske ujevne bröst etter min forrige op och da ble det bettre när jeg startet med bygel.
Jeg anvender ff kompresjon om natten og ca hälften av tiden på dagen. Det känns best och da gjør jeg det. Tycker det er svårt å hitta en bh som sitter bra och känns komfortabel over tid. Mine nye fra Chantelle er fine och sitter bra men jeg tycker de gir for lite stöd. Så nu har jeg bestilt endel sportsbh jeg skal prøve hemma. Kan jo inte fortsette med kompression for evig och vil helst ha noe annet på jobb. Merker också at kompressionsbh presser den ene bröstvårtan lite inn och er rädd den skal få en fel form.
Du kan jo kontakte din klinikk och beretta at du inte känner deg redomfor bygel än och om det er noe problem å avvakta?

2023, April 9 - 14:43
Körsbäret
Körsbäret's picture
Silver

Jag har frågat kirurgen och två sköterskor, varav en är koordinator för en annan kirurg och alla rekommenderar bygel efter två veckor för att forma… så jag vågar inte riktigt fråga igen haha. Men jag tänker att jag kör på det jag känner är bäst själv, så har fortsatt med kompression nu fast det gått tre dagar ”för mycket”. Jag känner att musklerna ff känns ”lösa” så det är skönast att ha kompressionen lite till. Ni andra har ju också fått att ni ska ha den längre så det är säkert bra tänker jag :)

Lyckades iallafall köpa två bh:ar igår på twilfit/change. Det var jobbigt mentalt men fick bra hjälp så är glad att jag tog mig iväg. Nu har jag dom iaf! Tänker att jag nog tar en på tisdag när jag börjar jobba och ev sätter kompressionsbandet lite lösare utanpå ändå. Ingen som sagt att man kan göra så men kör nog på det som känns bäst. Tror inte att detta är så vetenskapligt eftersom alla säger olika 😂

Annons
2023, April 10 - 00:00
Norgirl
Norgirl's picture
Silver

Da har du nog frågat så mycke du kan :) och det er nog inte så vitenskapelig dette. Håller helt med om at man får lyssne lite på hva som känns rätt for en selv.
Etter hva jeg har forstått, er kompresjon viktig av hälsemessige skäl, det hjelper musklene å hitte tilbake og det hindrer serom och blödninger. Sen presser det jo också brösten tilsammen så de blir mer perky och mindre platte. Mine har också blir mer jamne nu. Så ser jeg jo at en softere bh har sine fordeler med å hjelpe brösten å «fluff».
Tror inte så mange gjorde uttag før? Min klinik hadde fått ihop papper til «explant» pasienter, men skilde inte mellom enkel explant och enbloc. Och det er jo två veldig olike ops. Her kan det bli bettre.

Jeg anvender nå presis den bh jeg vil. Kompresjon på natten, mjuk/sportsbh på dagen. Hittat en yoga bra som jeg har anvendt innan, den er jätteskön och gir också bra stöd. På jobb tirsdag skal jeg kanskje ha en av mine nye bralettes med padding. Da ser brösten inte så helt olika ut (med kläder haha)

Mår bettre. I forrige vecke gikk jeg Max 3000 steg pr dag, idag 10000. Det er jo inte verdensrekord men fremgang for meg. Fantastisk väder hjelper jo alltid :)

Er det din første dag på jobb etter op på tirsdag?

2023, April 11 - 17:21
lillsann
lillsann's picture
Last seen: 1 year 8 months ago
Silver

På mig händer inget mer haha, hade gärna fått ändra sig lite på höger som är mer uttöjt åt sidorna så de ser väldigt olika ut framifrån men men.
Haft lite ont ibland som kommit snabbt, kanske är nerver som hittar tillbaka. Annars går det bra, ärren ser bättre o bättre ut :)

1 barn, 40 år 158cm 43kg.
Konsultation för bröstförstoring dec-20 på Nordiska Kliniken.
Rekommenderad H410 V380 Mentor Siltex HP Xtra.
Alt H440 V410. Op februari-21.
Blev Vänster 365cc och Höger 405cc
Strl före op 75a/b Strl efter op stor d skulle jag gissa.

Op korrigering kapselkontraktion efter lång infektion -22

Uttag mars-23

2023, April 11 - 17:57
Körsbäret
Körsbäret's picture
Silver

Ja, det var min första dag på jobbet idag. Är helt slut efter den! Är inte van att gå runt så mycket och bära omkring dator mm, men det gick! Jag har annars bara varit på några kortare promenader ute, men absolut inte gått fort. Härligt att du kom upp i 10000 steg nu, Norgirl :)

Jag tog min nyköpta bh med bygel idag och satte kompressionsbandet lite lösare än vanligt utanpå. Det kändes bra. Musklerna är inte alls som vanligt ännu så jag känner att jag behöver kompressionen. På natten gjorde jag likadant fast med en mjuk bh under (fick en av kliniken). Men bh under sitter bandet MYCKET bättre. Jag tänker nog ha det så tills musklerna känns okej. Satte det ganska löst nertill vid bygeln så den inte skulle trycka. Jag hoppas att huden fortsätter att dra ihop sig också.

Jag tror inte heller att klinikerna är vana vid uttag, jag fick inte ens ett papper med instruktioner med mig hem förrän på återbesöket. De hade nog inte ansträngt ihjäl sig för vissa ord var glömda osv. Lite som att ingen ens läst igenom det haha.

Glömde nog också skriva innan att när jag skulle på återbesöket för att ta stygnen så gjorde sköterskan inget mer än att sätta på ny tejp. Hon sa att tråden skulle lösa upp sig själv. När jag kom hem hade jag två långa trådar hängande. Jag fick skriva till min kirurg och fråga om det verkligen skulle vara så?! Nej, jag fick klippa av dem själv haha! Jag steriliserade nagelsaxen först för säkerhetsskull 😂 Jag borde väl kollat innan jag fick ny tejp där på kliniken, men eftersom hon sa att det var så tänkte jag inte mer på det. Tyckte mest det var lite konstigt att jag skulle dit enbart för att byta tejpen…
Ärren ser fina ut iaf :)

Annons
2023, April 13 - 09:44
Norgirl
Norgirl's picture
Silver

Grattis til avklaret første dag på jobb!! Jeg var också enormt sliten / trött efter min, bettre nu. Var på kontoret igår och det gikk helt fint. Forsøker ff undvike å bære dator om jeg ikke må. Får ff lite ondt av å lyfte, alt annet går bra.
Byttet tape idag, og arrene ser fine ut. De er lange men inte røde als. Så jeg har begynt å tenke på om jeg skulle teste bygel snart…er jo nu 6 v po. Har mailet klinikken og frågat. Tycker det låter logisk at det former brösten og det behøver jeg :) ff ujevne. Hvilken modell kjøpte du, @Körsbäret? Och ble det samme storlek som du hadde innan?