Annons
138 posts / 0 new
Last post
2023, March 4 - 11:31
Norgirl
Norgirl's picture
Offline
Last seen: 2 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-08-02 21:27

Körsbäret wrote:

Hittade artikeln på nrk men fann henne inte på TikTok, men tror som du säger att det går mer åt det hållet. Vet du vad hon heter mer än Vilde på TikTok?

Nei jeg har ikke TikTok med videoen ligger inne i artikkelen. Det er også et intervju med henne der.

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag

2023, March 4 - 15:47
harbe
harbe's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-05 23:22

Norgirl jag tog min första helkroppsdusch efter 10 (!) dagar! Haha fy vad äcklig man var. Dock underkropp + raggardusch under armar osv innan såklart. Var så skraj att ta av bhn, första duschen utan kändes det som om brösten skulle ramla av nästan. Sjukt obehaglig känsla + vågade knappt ta på dom haha. Ha bh dygnet runt så länge du orkar med. Ju mer desto mer drar hud ihop sig och formen blir snyggare ☺️

37 år, 2 barn.
2007 - bröstförstoring
2022 - uttag implantat

2023, March 4 - 16:21
Norgirl
Norgirl's picture
Offline
Last seen: 2 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-08-02 21:27

Ja jeg har tenkt det samme. Har badet opp til navlen om morgenen och tvättat overkroppen med en klut. Det funker :) iaf så lenge jeg er hemma.
Det er jo inte så snyggt med denne kompresjonsbh (Klara från Nordicare) - den presser jo det lille jeg har helt sammen - men det blir vel best til slutt. Har fått beskjed fra klinikken om at den skal sitte dag og natt i minst seks veckor.

En fråga ang läknkning. Har tänkt på det du skriver om at det kan känns som brösten «faller av». Tror du det gjelder spesielt när man har lämnat kapselen? Jeg tenker at det da kanskje tar lengre tid innan fickan gror sammen? När kännde du at det var ok?

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag

Annons
2023, March 5 - 14:01
harbe
harbe's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-05 23:22

Hmm inte tänkt på varför. Men jag tyckte bara det var så kanske 2-3 första gångerna jag duschade och var utan bhn. Sen kändes det bättre. Så det var inget som höll i sig eller så ☺️ Upplevde med att det gick in väldigt mycket över brösten. Buktade inåt liksom. Men det har också blivit bättre och inte alls så som det var i början.

37 år, 2 barn.
2007 - bröstförstoring
2022 - uttag implantat

2023, March 9 - 11:08
Norgirl
Norgirl's picture
Offline
Last seen: 2 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-08-02 21:27

Nu er det en vecka siden min explant så jeg tenkte gi en liten oppdatering.
Det er nog veldig olika hur snabbt man kommer seg. Har lest om kvinnner som gikk på jobb dagen etter och i sällskap nogre dager efter det igjen - det hadde jeg aldri klart. Jeg har varit mer hängig enn jeg hadde trodd.
De første dagene var jeg ganske dizzy etter narkosen. Brystene var heeeelt flate under kompresjonsbh og det gikk nesten innover. Samtidig såg jeg en liten klyfta mellom brystene så jeg hadde et håp om at det var noe der. Och jeg kom i håg kirurgens ord om at «dette nog skal bli bra med tiden».
De første dagene satt jeg i badekaret hver morgen med vann til magen. Hadde lavendel eterisk olje i vannet og det lugnade. Tvättat overkroppen forsiktig, tok inte av bh.
På dag 3 gikk jeg en liten promenad utendørs. Det var fint väder och jeg tenkte at det ville være bra. Det var det inte. Jeg fikk mye mer ond efteråt och det kom litt sekresjon från det ene brystet. Sendte bild til klinikken. De mente det var så lite at det var ok. Berettet da också om at jeg inte hadde lyst til å dusje hele meg den første veckan. Dette var enligt klinikken INTE ok. Du skal dusje hver dag fra dag 3, sa de. (Op dag er dag 0). Okej, så på dagen etter, dag 5, tok jeg min første dusj. Jeg var enormt stresset og nervøs. Visste inte hva jeg kunne forvente meg, har sett så mange bilder, både på bra resultat men också veldig ille….. Mine bryst så helt ok ut. Mindre rynkete enn jeg hadde trodd, ingen folder eller annet som jeg har vært så redd for. Jeg tror de er en liten B cupa men inte säker.

Jeg sov veldig dårlig denne veckan. Det har vorit jobbigt å sove på rygg med hodet høyt, har sovet kanskje 3-4 timer varje natt. I natt sov jeg derimot som vanlig och i nästan 10 timer. Så utrolig skönt!!

Idag er också første dagen jeg känner at jeg kan anvende armene lite uten at det gjør ondt. Det er jo et sår på 4-5 cm som måste lákas de første dagene och da er det viktig å holde armene nede.

Jeg har kännt at det hender greier i brystene, och det er jo bra. Svårt å beskrive men alt fra at känslan kommer tilbake til lite ondt. Jeg tror det skyldes at nerver og muskler forsøker å hitte tilbake och brystvävet skal jo också ta tilbake den plassen som implantatene hadde.

Nå har jeg drygt en vecka til som sjukskriven och det behøver jeg nog. Hoppas kunne gå noen små promenader utendørs etterhvert, denne første vevkan har jeg holdt meg inne og bare gått litt omkring her. Börjer virkelig känne at jeg behøver å komme litt ut😊

Summa summarum så har jeg behøvd å ta det lungt denne veckan men nu kännes det lite bettre😊

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag

2023, March 9 - 17:29
Körsbäret
Körsbäret's picture
Offline
Last seen: 9 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-02-07 13:10

Norgirl wrote:

Nu er det en vecka siden min explant så jeg tenkte gi en liten oppdatering.
Det er nog veldig olika hur snabbt man kommer seg. Har lest om kvinnner som gikk på jobb dagen etter och i sällskap nogre dager efter det igjen - det hadde jeg aldri klart. Jeg har varit mer hängig enn jeg hadde trodd.
De første dagene var jeg ganske dizzy etter narkosen. Brystene var heeeelt flate under kompresjonsbh og det gikk nesten innover. Samtidig såg jeg en liten klyfta mellom brystene så jeg hadde et håp om at det var noe der. Och jeg kom i håg kirurgens ord om at «dette nog skal bli bra med tiden».
De første dagene satt jeg i badekaret hver morgen med vann til magen. Hadde lavendel eterisk olje i vannet og det lugnade. Tvättat overkroppen forsiktig, tok inte av bh.
På dag 3 gikk jeg en liten promenad utendørs. Det var fint väder och jeg tenkte at det ville være bra. Det var det inte. Jeg fikk mye mer ond efteråt och det kom litt sekresjon från det ene brystet. Sendte bild til klinikken. De mente det var så lite at det var ok. Berettet da också om at jeg inte hadde lyst til å dusje hele meg den første veckan. Dette var enligt klinikken INTE ok. Du skal dusje hver dag fra dag 3, sa de. (Op dag er dag 0). Okej, så på dagen etter, dag 5, tok jeg min første dusj. Jeg var enormt stresset og nervøs. Visste inte hva jeg kunne forvente meg, har sett så mange bilder, både på bra resultat men också veldig ille….. Mine bryst så helt ok ut. Mindre rynkete enn jeg hadde trodd, ingen folder eller annet som jeg har vært så redd for. Jeg tror de er en liten B cupa men inte säker.

Jeg sov veldig dårlig denne veckan. Det har vorit jobbigt å sove på rygg med hodet høyt, har sovet kanskje 3-4 timer varje natt. I natt sov jeg derimot som vanlig och i nästan 10 timer. Så utrolig skönt!!

Idag er också første dagen jeg känner at jeg kan anvende armene lite uten at det gjør ondt. Det er jo et sår på 4-5 cm som måste lákas de første dagene och da er det viktig å holde armene nede.

Jeg har kännt at det hender greier i brystene, och det er jo bra. Svårt å beskrive men alt fra at känslan kommer tilbake til lite ondt. Jeg tror det skyldes at nerver og muskler forsøker å hitte tilbake och brystvävet skal jo också ta tilbake den plassen som implantatene hadde.

Nå har jeg drygt en vecka til som sjukskriven och det behøver jeg nog. Hoppas kunne gå noen små promenader utendørs etterhvert, denne første vevkan har jeg holdt meg inne og bare gått litt omkring her. Börjer virkelig känne at jeg behøver å komme litt ut😊

Summa summarum så har jeg behøvd å ta det lungt denne veckan men nu kännes det lite bettre😊

Åååh, tusen tack Norgirl för din utförliga beskrivning av första veckan!! Det hjälper jättemycket att få höra hur det är efteråt. Har ju tusen funderingar, men det känns mycket bättre när jag hört din berättelse :)

3 Barn, 178 cm/64kg, innan op 75A
2017 Implantat (360/380) av Peter Cosmo, Citadellkliniken, 75E efter op
Mars 2023 uttag implantat

Annons
2023, March 11 - 08:37
lillsann
lillsann's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2018-12-10 11:11

Tack Norgirl! Ja jag förväntar mig att första veckan är jobbig, jag kommer vara helt själv de första dagarna och har en hund som måste ut. Orolig över detta men det får bara gå på något sätt ;(
Jag tänker att jag får vira kopplet runt midjan. Hur jag ska få upp vår tunga port är den största oron!
1,5 vecka kvar för mig…

Det jag funderar på också är det här med tid för dusch! Har för mig att min klinik sa 1 vecka innan dusch av hela kroppen, och har hört 3 dagar från tex dig och andra. Svårt att förstå varför olika kliniker har olika rekommendationer.

1 barn, 40 år 158cm 43kg.
Konsultation för bröstförstoring dec-20 på Nordiska Kliniken.
Rekommenderad H410 V380 Mentor Siltex HP Xtra.
Alt H440 V410. Op februari-21.
Blev Vänster 365cc och Höger 405cc
Strl före op 75a/b Strl efter op stor d skulle jag gissa.

Op korrigering kapselkontraktion efter lång infektion -22

Uttag mars-23

2023, March 11 - 11:42
Norgirl
Norgirl's picture
Offline
Last seen: 2 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-08-02 21:27

Hei lillsann, jag var lite forkylt da jag blev op och det er nok en anledning til at første vecka var så jobbig for meg. Når det er sagt - det låter inte lätt med en stor hund och en tung port de første dagene. Spesielt de tre første dagene skal du være forsiktig. Finnes det noen som kan gå ut med hunden for deg da? Grannar eller noen andre? Om du har möjlighet kunne du kanskje betale en ungdom for å gjøre dette? Jeg tror som sagt det er de tre første dagene du bør forsøke å hitte en løsning. Etter det går det säkert bra med kopplen omkring livet. (Och kanskje funker det fra dag 1, men det er en sjanse å ta). Hadde jeg vorit i nærheten skulle jeg ha hjulpet deg🤗🤗 men det blir litt langt från Oslo….
Ang dusj, så er det jo olike rekommendationer. Kjør på det din ps säger. På min klinik tvätter de huden med en stärk antibakteriell ämne som nog måste av. Jeg tror det er derfor de er så noggran med dusj dag 3. Der er jo viktig å tenke på huden også :)

Jeg har nu kollat ordentlig på mine bryst (det er fordelen med å dusje - man måste och det tar jo iofs bort lite ångest). Det er fortsatt ingen folder eller «adhersions» som jeg var mest redd for. Men de er jo lite konstiga i formen och huden vill forhåpningsvis tighte seg til. Jeg har börjat med å ta på e-vitamin olje når jeg venter på at tapen skal tørke etter dusj. Ingen message, det er jo for tidligst, bare «klapper» det inn. Hoppas det kan hjelpe🙏

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag

2023, March 13 - 12:01
lillsann
lillsann's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2018-12-10 11:11

Norgirl wrote:

Hei lillsann, jag var lite forkylt da jag blev op och det er nok en anledning til at første vecka var så jobbig for meg. Når det er sagt - det låter inte lätt med en stor hund och en tung port de første dagene. Spesielt de tre første dagene skal du være forsiktig. Finnes det noen som kan gå ut med hunden for deg da? Grannar eller noen andre? Om du har möjlighet kunne du kanskje betale en ungdom for å gjøre dette? Jeg tror som sagt det er de tre første dagene du bør forsøke å hitte en løsning. Etter det går det säkert bra med kopplen omkring livet. (Och kanskje funker det fra dag 1, men det er en sjanse å ta). Hadde jeg vorit i nærheten skulle jeg ha hjulpet deg🤗🤗 men det blir litt langt från Oslo….
Ang dusj, så er det jo olike rekommendationer. Kjør på det din ps säger. På min klinik tvätter de huden med en stärk antibakteriell ämne som nog måste av. Jeg tror det er derfor de er så noggran med dusj dag 3. Der er jo viktig å tenke på huden også :)

Jeg har nu kollat ordentlig på mine bryst (det er fordelen med å dusje - man måste och det tar jo iofs bort lite ångest). Det er fortsatt ingen folder eller «adhersions» som jeg var mest redd for. Men de er jo lite konstiga i formen och huden vill forhåpningsvis tighte seg til. Jeg har börjat med å ta på e-vitamin olje når jeg venter på at tapen skal tørke etter dusj. Ingen message, det er jo for tidligst, bare «klapper» det inn. Hoppas det kan hjelpe🙏

Tack Norgirl 🤗🤗 ja det blir en spännande vecka efter operationen, just nu är jag mest rädd för att bli sjuk så det inte blir av 😅 vill få detta gjort nuuuuu.
Körsbäret hur mår du? Inte långt kvar för dig heller ju ☺️

1 barn, 40 år 158cm 43kg.
Konsultation för bröstförstoring dec-20 på Nordiska Kliniken.
Rekommenderad H410 V380 Mentor Siltex HP Xtra.
Alt H440 V410. Op februari-21.
Blev Vänster 365cc och Höger 405cc
Strl före op 75a/b Strl efter op stor d skulle jag gissa.

Op korrigering kapselkontraktion efter lång infektion -22

Uttag mars-23

Annons
2023, March 13 - 15:15
Körsbäret
Körsbäret's picture
Offline
Last seen: 9 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-02-07 13:10

Lillsann, jag är också jättenojig för att bli sjuk nu innan! Tänker hela tiden att jag måste hålla mig frisk så detta kan bli gjort nu. Är också lite nervös för alltihopa, men mest vill jag bara få det avklarat och ta mig igenom första veckan. Jag önskar att jag hade tid redan denna vecka, känns bara som nedräkning…

3 Barn, 178 cm/64kg, innan op 75A
2017 Implantat (360/380) av Peter Cosmo, Citadellkliniken, 75E efter op
Mars 2023 uttag implantat