Annons
136 posts / 0 new
Last post
2022, January 12 - 16:09
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

EnglaEmmy wrote:

Kaktusen wrote:

Hej hej!

Jag kommer inte kunna ta tag i något förrän kanske till hösten men hoppas på att det blir i år i alla fall, så jag hänger på här för att samla info. :)

Jag har massa överbliven hud efter viktnedgång och har ledsnat på att krångla med skinnpåsarna hela tiden, så jag tänkte lyfta dem och eventuellt lägga in eget fett också om det ser ut att vara för lite kvar i dem. Vill helst inte ändra kupstorlek allt för mycket och absolut inte uppåt.

Hoppas allt går bra för er. :)

Hej Kaktusen. Kul att du också hakar på!
Haha känner igen det där med skinnpåsar. Det är så jobbigt att behöva gå och rätta till och lägga tillbaka rymmande bröst hela tiden.
Känner också igen det där med när man bestämt sig för något då vill man bara få det gjort. Helst igår. Även om jag har funderat på det här i ca 10 års tid. Så då vill jag verkligen inte vänta längre.

Ja, eller hur! Jag kan nästan inte ha några vanliga behåar alls, antingen väller det ut skinn på sidan av kupan så det ser ut som typ dubbelbröst genom kläderna, eller så är övre halvan helt tom och är behån då lite mjukare så kollapsar den under kläderna så det blir ett stort veck där håligheten är... Jag har två-tre behåar som sitter halvokej nu när jag väger ca 79 kg, men jag ska ju tillbaka ner till 70-72 innan jag opar mig och då vet jag att ingen av dem passar för då är det ju ännu tommare och sladdrigare. Dessutom är de alla tre på väg att gå sönder, bävar för att behöva gå och prova ut nya igen!

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

2022, January 12 - 16:11
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

EnglaEmmy wrote:

Okej. Testade positivt för Corona igår så min operation har blivit framflyttad till 2 feb. Så himla typiskt men nu är det som det är. Är bara lite täppt i näsan så det är ju ingen större fara.

Tråkigt med corona och framflytt! Men man får väl försöka se det positivt, det nya datumet är ju så nära inpå att det vore högst otroligt att du skulle lyckas få det igen innan dess. :)

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

2022, January 12 - 19:01
RoxyAA
RoxyAA's picture
Offline
Last seen: 2 years 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-17 19:09

Exakt precis så är jag också! Snöar in fullständigt på saker i perioder och nu är det bröstlyft som gäller :)

48 år, 58 kg, 2 barn.
Bröstförminskning och bröstlyft år 2000 utfört av Björn Arnljots. Supernöjd med resultatet och ärr.
Är intresserad av att förnya då ålder, amning och gravitation har satt spår.
Kan tänka mig att förminska ytterligare. Ev ta ut mer av egen vävnad och sätta in ett litet inlägg eller bara ett förnyat lyft. Konsultation 20 januari 2022 Citadellkliniken.

Annons
2022, January 12 - 19:03
RoxyAA
RoxyAA's picture
Offline
Last seen: 2 years 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-17 19:09

Attans skit med corona precis nu! Skönt ändå att du inte är sjukare och att det trots allt inte blev framflyttat mer än så. Krya på dig och låt tiden gå fort nu :)

48 år, 58 kg, 2 barn.
Bröstförminskning och bröstlyft år 2000 utfört av Björn Arnljots. Supernöjd med resultatet och ärr.
Är intresserad av att förnya då ålder, amning och gravitation har satt spår.
Kan tänka mig att förminska ytterligare. Ev ta ut mer av egen vävnad och sätta in ett litet inlägg eller bara ett förnyat lyft. Konsultation 20 januari 2022 Citadellkliniken.

2022, January 12 - 19:13
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

RoxyAA wrote:

Exakt precis så är jag också! Snöar in fullständigt på saker i perioder och nu är det bröstlyft som gäller :)

Jag tycker visserligen att det är ganska kul att snöa in så här och sambon förstår mig eftersom han är likadan. Men det jobba är ju när man snöar in för tidigt! Jag kommer ju inte opa mig på minst ett halvår, hur ska det här gå... 😂 Nej men, jag får väl helt enkelt använda tiden till att läsa på. Har ju lite att gå ner också eftersom de tydligen vill att man är så nära sin "vanliga" vikt som möjligt!

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

2022, January 12 - 19:15
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

Fast det där med vikten kanske hade mer att göra med eventuell fettransplantation, nu när jag tänker efter...

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

Annons
2022, January 16 - 21:36
EnglaEmmy
EnglaEmmy's picture
Offline
Last seen: 1 year 9 months ago
Silver
Joined: 2020-05-28 18:50

Tack tjejer. Har piggat på mig och känner att det säkert hade funkat med op på onsdag men nu får jag vänta lite till. Den som väntar på nåt gott. Tittar på kirurgens tidigare verk och längtar tills jag får så fina bröst. Även om man kanske inte ska ha så höga förväntningar.

Planerar Bröstlyft.
30 år, 2 barn, 166 cm lång, 60 kg.
Nuvarande stl: 75D
Konsultation på Victoriakliniken 2020
Konsultation strandliniken 2021
Operation på strandkliniken 2022 19/1

2022, January 17 - 12:53
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

EnglaEmmy wrote:

Tack tjejer. Har piggat på mig och känner att det säkert hade funkat med op på onsdag men nu får jag vänta lite till. Den som väntar på nåt gott. Tittar på kirurgens tidigare verk och längtar tills jag får så fina bröst. Även om man kanske inte ska ha så höga förväntningar.

Skönt att du mår bättre! Men då kan du tänka att kroppen kommer vara ordentligt utvilad och redo när det är dags. 🥰

Som du säger är det nog viktigt att inte ha för höga förväntningar. Tänk på att titta på förebilderna, har de samma förutsättningar som du? Vad har kirurgen sagt om dina förväntningar kontra förutsättningar?

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

2022, January 17 - 20:47
Alex12017
Alex12017's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 months ago
Brons
Joined: 2021-10-29 10:08

Hej! Hakar på jag också :)! Har bröstlyft bokat den 7:e februari. Bara tre veckor kvar, börjar bli lite pirrig nu. Var i valet och kvalet mellan implantat eller utan. Men landade i utan då jag gillar små bröst. Men vill ha dem lite mer på plats, plus skönt att känna sig bekväm i att få utan bh nån gång ibland. Längtar efter att kunna ha vilken bikini jag vill också!

1 barn, 40 år, 165 cm, 62kg

Bröstlyft
Konsultation 26 november Magnus Hober Improva
Op 7/2 Magnus Hober improva
Storlek 75 C

Annons
2022, January 17 - 20:55
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

Alex12017 wrote:

Hej! Hakar på jag också :)! Har bröstlyft bokat den 7:e februari. Bara tre veckor kvar, börjar bli lite pirrig nu. Var i valet och kvalet mellan implantat eller utan. Men landade i utan då jag gillar små bröst. Men vill ha dem lite mer på plats, plus skönt att känna sig bekväm i att få utan bh nån gång ibland. Längtar efter att kunna ha vilken bikini jag vill också!

Hej! Välkommen. :) Jag vet inte om jag kommer minska så mycket att jag kan gå utan bh, men axelbandslöst utan att de ramlar ner till knäna vore ju fantastiskt! Bikinis är något jag också längtar till däremot, fasen vad svårt det är att hitta något snyggt som fungerar...

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17