2022beach
Kvinna ·
02 mar, 2022
Fler som har / eller ska göra bukplastik 2022?
BukplastikHej, Är ny på forumet och hamnade här efter att ha googlat sönder internet efter information & bilder på bukplastiker :-) Jag har velat göra den här operationen i nästan 15 år, men har föst nu kommit till skott och har en inbokad tid på Reformkliniken nästa vecka. Sååå nervös. En minuten är jag superpeppad, nästa vill jag bara avboka tiden. ( För att jag är rädd för ev. komplikationer ) Fast nu ska den äntligen bli av, och jag ska göra den stora bukplastiken samt fettsuga ryggen. Är det fler här som nyligen har eller ska operera sig? Vad bör man förbereda hemma innan operationen? Hur och när kan man duscha igen? Får man med sig dubbla gördlar hem eller kan man beställa en extra någonstans på nätet, tänker att man vill kunna tvätta dessa regelbundet ? Vilken klinik ska ni operera er på och varför valde ni denna? Hur länge är ni sjukskrivna ? Massa frågor, hade varit kul att följas åt om det är fler som opererar sig ungefär samtidigt.
Sortera efter
Marina
Kvinna ·
03 mar, 2022
Lch
Kvinna ·
11 mar, 2022
Jennny
Kvinna ·
16 mar, 2022
Katten22
Kvinna ·
15 apr, 2022
Tinge_ling
Kvinna ·
27 apr, 2022
Emiman
Kvinna ·
20 jun, 2022
Mysansvardag
Kvinna ·
04 jul, 2022
Sky
Kvinna ·
16 aug, 2022
Soka
Kvinna ·
16 aug, 2022
I väntan på svar, kan du ha glädje av operationsberättelserna som du hittar under menyn POF-sidor. Jag kollade och det fanns tyvärr ingen berättelse från Reformkliniken som handlade om just bukplastik (du kanske ger oss den första sen?😉 ) , men du kan läsa flera som handlar om andra ingrepp än bukplastik, för att få en känsla för kliniken och du kan läsa om bukplastik på andra kliniker, så får du ändå en ganska bra uppfattning om vad som väntar.
Gällande gördlar så brukar man nog bara få en, så det kan vara bra att köpa en extra. Gör inte misstaget att köpa en som bara är en "tub", man vill gärna ha en med gren för att slippa en eländig kant som skär in och "stasar" och kanske inte trycker överallt där det behövs... och på samma sätt kan det vara sköt med axelband upptill, men det kan ju fler POF-systrar få ha synpunkter på.
Ett vanligt märke efter op är Veronique, men det finns annat också. Det måste inte vara fancy, men det måste sitta åt.
Tänk på att tvätta och städa undan och laga lite mat att värma, så du kan ta det lugnt och har kläder rena som är enkla att ta på sig och inte sitter åt. Se till och sätta allt du behöver på en höjd som du lätt når; det kan ibland vara svårt att ens stå spikrak, än värre att sträcka sig.
Hur ser familjesituationen ut, kan du få hjälp, har du småbarn..?
Jag överlåter åt dem med egen erfarenhet av just detta ingrepp att dela med sig, men berätta gärna om du ska sy ihop muskler också (dvs om du har s k diastas), eller ingreppet "bara" omfattar hud och fett, det kan bli lite olika svar beroende på...