Annons
17 posts / 0 new
Last post
#1 2025, February 21 - 08:15
IsoldeR
IsoldeR's picture
Last seen: 1 month 1 week ago
Brons

Operation mars 2025

Är ni fler som ska opereras er i mars?
Jag har bokad operation 17 mars och jag ska göra rump implantat. Känns inte som jag hittar så många som gjort det här? Sett superfina resultat så jag är jättetaggad!!
Ska göra det på Molding i Uppsala hos Thomas.
Någon mer som varit eller ska till honom?

Annons
2025, February 21 - 21:00
Zuperzebran
Zuperzebran's picture
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver

Jag ska opereras 18 mars! ☺️ men för mig blir det en bröstförstoring av Martin Halle på Nordiska kliniken. Längtar sååå mycket

2025, February 22 - 14:55
IsoldeR
IsoldeR's picture
Brons

Vad spännande!
Jag va på konsultation på nordiska , inte hos Martin dock!
Det va den sämsta konsultationen jag hade av alla jag gick på tyvärr .. kändes lite löpande band principen och han va helt ointresserad typ ..
men har hört många som tycker nordiska är bra så det är nog beroende på kirurg helt klart! :)

2025, February 22 - 23:04
Zuperzebran
Zuperzebran's picture
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver

Ja verkligen, vill nu nu nu. har du gjort operation tidigare?
Jag var på en annan konsultation innan och det var på Proforma, hos Calle, och där fick jag den känslan på löpande band och ”inte så noga”

2 barn, 29år, 162 cm, 59 kg
Bröstförstoring
Konsultation 20/2-25 Martin Halle, Nordiska kliniken
Bokad operations datum 18/3 Martin Halle, Nordiska kliniken
Motiva round demi 340cc
Strl före op: 75B (mindre efter amning)

Annons
2025, February 24 - 22:03
Anna87
Anna87's picture
Last seen: 1 hour 36 min ago
Silver

Jag opade mig hos Thomas på Molding för 10 veckor sedan ungefär. Bröstlyft + förstoring. Är sååå glad att jag valde honom, och har hört från andra att han är känd för att göra fina bröst 😄 Så han kommer säkert vara grym på din op också!

37 år, 168 cm, 74 kg
Operation dec 2024, lyft och förstoring.
Implantat Motiva round, 425cc demiprofil
Klinik: Molding, Uppsala

2025, February 25 - 08:02
IsoldeR
IsoldeR's picture
Brons

Jag har opererat brösten 2 ggr hos Calle på proforma. Han har ju en viss jargong helt klart! Dock är jag nöjd med resultatet och det jag giller är att man får sova kvar .. det är rätt tufft att ta sig hem så kort efter men men detalj i stora hela :)

Ååh Anna vad skönt att höra!! Gick på flera konsultationer men Thomas kändes verkligen bäst!
Hur länge efter att du vaknade upp fick du åka hem ? Jag ska va där 7:30. Hur lång tid tog det innan du kom in som man startade operationen?
Fick du hämta ut mediciner innan operationen eller efter? Vad fick du för smärtstillande?

Många frågor :D

2025, February 25 - 11:12
Anna87
Anna87's picture
Silver

IsoldeR wrote:

Jag har opererat brösten 2 ggr hos Calle på proforma. Han har ju en viss jargong helt klart! Dock är jag nöjd med resultatet och det jag giller är att man får sova kvar .. det är rätt tufft att ta sig hem så kort efter men men detalj i stora hela :)

Ååh Anna vad skönt att höra!! Gick på flera konsultationer men Thomas kändes verkligen bäst!
Hur länge efter att du vaknade upp fick du åka hem ? Jag ska va där 7:30. Hur lång tid tog det innan du kom in som man startade operationen?
Fick du hämta ut mediciner innan operationen eller efter? Vad fick du för smärtstillande?

Många frågor :D

Bara att fråga på! 😄

Jag skulle vara där kl 10. Men kände direkt när jag kom att det var en stressig dag och de sa att min op skulle dröja lite. Så klockan var inte förrän efter 15 som jag startade. Men det var precis innan jul och hon sa att det var många som ville opa sig inför julledigt så det var därför. Kom från uppvaket vid kanske runt fem och sen åkte jag hem vid 19.30.

Jag fick alla mina mediciner utskrivna i god tid innan op som jag hämtade ut. Fick Alvedon, Etoricoxib (antiinflammatoriskt), Paraflex (muskelavslappnande), och Tarqiniq (Oxikodon). Fick även Fragminsprutor (blodförtunnande) men som jag valde att inte ta.

När har du din op?
Vad spännande med rumpimplantat, inte hört om någon som gjort! Skulle jag behöva 😅 Jag är lite sugen på att fettsuga mina höfter hos Thomas.. Ska prata med honom när jag har mitt återbesök för brösten. Men är lite rädd, haha 😅 Vill inte va vaken!

37 år, 168 cm, 74 kg

Annons
2025, February 25 - 13:28
Anna87
Anna87's picture
Silver

Såg nu att det stod 17 mars ☺️

37 år, 168 cm, 74 kg

2025, February 25 - 13:53
IsoldeR
IsoldeR's picture
Brons

Oj så sent då fick du vänta en bra stund, kändes det som du fick en bra behandling av narkos och sköterskor? Tänker om dom ändå tog sig tid att förklara ordentligt :)
Hur kändes det att åka hem så kort inpå ? De är de jag är lite orolig för ..
hur fick du veta att du kunde hämta ut medicinerna? Kan ju va skönt att slippa göra det direkt efter op så man vill ju ha det klart innan. Jag fick information om operationen på mejl igår så 3 veckor innan.

Ja Thomas hade gjort några Rump implantat och han hade varit med på flera i andra länder för att se teknik osv så det kändes tryggt! Jag har verkligen noll rumpa och jag är ute efter ett resultat som passar min kropp så inge ”kardashian look” hahah ..
fotade ni något på konsultationen eller bara på operations dagen ?
Verkade som man skulle va säker på storlek av implantat innan för tydligen hade dom inte så många hemma utan beställde hem veckan innan operation.
Hur blev storleken för dig med hur du tänkte ?

2025, February 25 - 17:36
Sommarställe
Sommarställe's picture
Last seen: 1 day 31 min ago
Silver

Dags för byta ut mina drygt 20år gamla implantat, göra ett lyft + övre ögonlocksplastik hos Patrik Höijer på NK den 25 mars. Tanken är att åka hem samma dag vilket betyder 5h tågresa ensam. Det känns jobbigt med den där tågresan men dagen efter kommer jag antagligen ha ännu mer ont och dessutom behöver jag då packning med mig. Tyvärr har jag ingen som kan resa med mig så behöver resa riktigt lätt.

54år, 178cm, 69kg, 0 barn

Bröstförstoring Op 1997 Runda 380cc (flytande silicon ej gele) bakom bröstmuskel, Dr Jan Wieslander

Byte av implantat + ankarlyft samt övre ögonlocksplastik, Flera konsultationer:
Reformkliniken/Malmö - Tuve Mårtensson & Peter Cosmo, Akademikliniken/Malmö - Tyge Tindholdt,
Nordiska Kliniken/Stockholm - Patrik Höjer, Örjan Gribbe
Planerad op Mars 2025 på NK - Patrik Höijer
Väljer mellan Mentor Siltex HP xtra 700cc eller Motiva round full 700cc
Strlk före: 80E
Strlk efter: ?

Annons
2025, February 25 - 17:42
Anna87
Anna87's picture
Silver

IsoldeR wrote:

Oj så sent då fick du vänta en bra stund, kändes det som du fick en bra behandling av narkos och sköterskor? Tänker om dom ändå tog sig tid att förklara ordentligt :)
Hur kändes det att åka hem så kort inpå ? De är de jag är lite orolig för ..
hur fick du veta att du kunde hämta ut medicinerna? Kan ju va skönt att slippa göra det direkt efter op så man vill ju ha det klart innan. Jag fick information om operationen på mejl igår så 3 veckor innan.

Ja Thomas hade gjort några Rump implantat och han hade varit med på flera i andra länder för att se teknik osv så det kändes tryggt! Jag har verkligen noll rumpa och jag är ute efter ett resultat som passar min kropp så inge ”kardashian look” hahah ..
fotade ni något på konsultationen eller bara på operations dagen ?
Verkade som man skulle va säker på storlek av implantat innan för tydligen hade dom inte så många hemma utan beställde hem veckan innan operation.
Hur blev storleken för dig med hur du tänkte ?

Absolut, de var jättetrevliga och narkosen kom och pratade med en innan operation. Det kändes som sagt lite stressigt den dagen, men kände mig helt trygg! Det kändes helt OK att åka hem. Man hade ju fått mycket smärtstillande så jag hade inte ont alls, mer stel och lite "hög" 😅 Har du långt ifrån kliniken? Blir du hämtad? Jag blev hämtad och skulle aldrig kunnat ta mig därifrån med kollektivtrafik. Jag kräktes i bilen, förmodligen efter narkosen. Men om du hsr tid så tidigt så är du nog först ut och då har du ju gott om tid på dig att piggna till 🥰

Jag jobbar på apotek så jag gick in lite då och då och kollade om jag fått recepten ☺️ De kanske har kommit in för dig redan! Se till att ha de hemma innan, för det kommer nog behövas på kvällen sen 😊

Vi fotade inget på konsultationen, då bara mätte han bröstkorgen m.m. Blev fotad och ritad på precis innan op.
Ja i mina papper stod det att om man vill byta implantat mot det man kom fram till på konsultationen skulle man höra av sig två veckor innan.

Jag önskar jag hade tagit större implantat såhär i efterhand! Men är jättenöjd med form och utseende så känner inte att det är värt varken pengar eller risker att opereras igen bara för att göra de lite större. De är ju inte små, men man blir väl lite storleksblind ☺️

Har du gjort brösten också? Är du nöjd?

37 år, 168 cm, 74 kg