Hej.
Att implantaten hamnar i lite olika höjd kan tyvärr hända och beror inte alltid bara på hur de placerats, utan även på kroppens naturliga asymmetri, läkning och hur vävnaden formar sig efter operationen. Även kapselbildning kan i vissa fall påverka positionen.
Eftersom det sett likadant ut från början och nu efter 7 månader är det bra att låta din kirurg titta på det. Då kan man göra en bedömning och se vad som eventuellt kan göras.
Dr Ali Bagher
Estetisk kirurg
Estetikcentrum
Malmö