Hej.
Det du beskriver är ganska vanligt när man råkar belasta bröstmuskulaturen lite för tidigt. Att det gjorde ont direkt och nu känns som träningsvärk talar oftast för en tillfällig överbelastning snarare än att något har gått sönder.
De inre stygnen är generellt starka, särskilt efter nästan två veckor, så det är mindre sannolikt att de har spruckit av en sådan rörelse.
Var uppmärksam på om du skulle få ökande smärta, tydlig svullnad, förändrad form eller andra avvikelser – då bör du höra av dig igen. Annars låter det som att det räcker att ta det lite lugnare några dagar.
Dr Ali Bagher
Estetisk kirurg
Estetikcentrum
Malmö