2023, April 17 - 09:32
BH för 650cc framför muskel
Hej!
Inför min operation har jag börjat kika runt lite lätt efter bra BH:ar både under läkningsperioden men även när brösten är läkta. Eftersom jag ska lägga implantaten framför bröstmuskeln och de har en lite större volym har kirurgen rekommenderat mig att i princip alltid ha BH på mig för att brösten ska hålla sin position så länge som möjligt. Har någon tips på sidor/butiker där man kan hitta passande BH:ar? Tänker både till vardags men också om man vill ha lite sexigare varianter eller till träning/sport. Man lär ju byta ut hela sin BH-garderob!
—
Bröstförstoring.
30 år, 173 cm lång, 60 kg.
Innan op: 75C
Efter op: 75H
Konsultation den 30/3 -23, Reformkliniken, Kirurg Tuve Mårtensson.
Op-datum 16/5 -23, 650cc, Motiva rsc, framför muskel.
Annons
Jag har inte så stora implantat men köpte BH-ar på Cubus. Sover gör jag i toppar. Allt för att behålla formen så länge som möjligt! =) Utan BH går jag aldrig.
1 barn, 37 år, 158 cm lång, 58 kg
Bröstförstoring
Konsultation 9/2-21 Katia Gomes, Novokliniken
Opererades 19 maj -21
Framför bröstmuskeln
Strl före op:75C
Storlek 75D efter operation
Hej!
Ska op för andra gången av Tuve på onsdag, kan inte gå snabbt nog nu... 😍
Bara lite nyfiken.... Varför valde du att lägga implantaten framför bröstmuskeln?
Bröstlyft och byte av implantat
47 år 1 barn
OP 2009 650cc bakom muskel, Ciradellkliniken, Tuve Mårtensson
Önskar nu bröstlyft och byte till ca 800cc
Har nu bokat konsultation 3 mars 2023 med Tuve Mårtensson Reformkliniken!
OP planerad 24 maj 2023, bröstlyft och nya implantat. 925cc
Jag förstår din känsla!
Jag och Tuve kom överens om det gemensamt under konsultationen och han tyckte att det kunde bli bra av flera skäl - dels hade jag lite högre bröstveck på höger sida och lite häng på bägge brösten, dock symmetriska bröst och bröstvårtor. Om jag skulle lägga bakom tyckte han att det var på gränsen till att jag behövde göra lyft också. En framförplacering kunde fylla ut bröstvävnaden och minska hänget lite. Dels är jag ganska fysiskt aktiv och var väl själv inte jättesugen på risken för kvarstående muskelpåverkan och att implantaten rör sig med muskeln vid träning. Jag sa även att mitt primära fokus inte var att resultatet tvunget skulle se naturligt ut - jag har ingenting emot att man kan se att det är implantat.
När jag kom till konsultationen hade jag egentligen inga egna åsikter om specifika implantat eller placeringar. Jag berättade vad jag tänkte mig utseendemässigt för resultat och han pratade om för- och nackdelar med bägge metoder. Tillsammans landade vi i att framförplacering kunde bli bra på mig trots att han oftast inte gör sådana. Han trodde själv att han skulle kunna få resultatet att bli bra och jag kände mig nöjd med valet efter avvägning av för- och nackdelar.
Bröstförstoring.
30 år, 173 cm lång, 60 kg.
Innan op: 75C
Efter op: 70G
Konsultation den 30/3 -23, Reformkliniken, Kirurg Tuve Mårtensson.
Op-datum 16/5 -23, 650cc, Motiva rsc, framför muskel.
Låter bra!
Har fullt förtroende för Tuve.
Angående BH så tycker jag Change har många bra bh. Mitt nya favorit märke är Pour Moi som finns i stora storlekar, har även fina bikinis. Finns att hitta på Zalando.
Bröstlyft och byte av implantat
47 år 1 barn
OP 2009 650cc bakom muskel, Ciradellkliniken, Tuve Mårtensson
Önskar nu bröstlyft och byte till ca 800cc
Har nu bokat konsultation 3 mars 2023 med Tuve Mårtensson Reformkliniken!
OP planerad 24 maj 2023, bröstlyft och nya implantat. 925cc