Annons
6 posts / 0 new
Last post
#1 2024, October 16 - 13:18
lasueca22
lasueca22's picture
Last seen: 15 hours 17 min ago
Silver

Bröstoperation November 2024

Hej tjejer!
Nu börjar november närma sig så jag tänkte att de var dags att starta en tråd för oss som opererar oss då!
Jag själv ska göra en bröstförstoring + vårtgårdsförminskning då jag har tubulära bröst den 22 november. Opererar mig i Spanien då jag bor här.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för storlek helt men lutar just nu emot motiva 380cc round demi.
Ni som också ska operera er i november kan väl berätta om er operation så att vi kan dela tankar och funderingar?

172cm, 66kg, 24 år
Operation: Oktober 2024 i Spanien
Storlek: 315-350cc (Osäker på storlek)

Annons
2024, October 16 - 13:45
Linnea98
Linnea98's picture
Last seen: 1 week 20 hours ago
Silver

Hej! Bra initiativ att starta en tråd :) Jag har planerad operation 7/11, dock har jag haft lite hälsoproblem senaste (utmattning) och funderar på att boka om tråkigt nog :(

Tycker också det är svårt att välja storlek!! Väljer mellan 235 mini eller 285 demi, lutar åt 235 då kirurgen rekommenderar det :)

Konsultation Marie Jaeger Victoriakliniken 27/9
Konsultation 2 Marie Jaeger Victoriakliniken 4/10
Operation bokad 7/11 Victoriakliniken
Väljer mellan Ergonomix 2 235 cc mini och 285 cc demi
Har nu: 75A
Önskar fyllig B-kupa tror jag?

2024, October 16 - 21:11
lasueca22
lasueca22's picture
Silver

Linnea98 wrote:

Hej! Bra initiativ att starta en tråd :) Jag har planerad operation 7/11, dock har jag haft lite hälsoproblem senaste (utmattning) och funderar på att boka om tråkigt nog :(

Tycker också det är svårt att välja storlek!! Väljer mellan 235 mini eller 285 demi, lutar åt 235 då kirurgen rekommenderar det :)

Hej! Svarade dig på din andra tråd gällande dina tankar, och hoppas verkligen att du kommer fram till något där du kan känna dig lugnare.

Jag känner mig lite nervös då jag känner att jag var ganska oförberedd inför min senaste konsultation, och då jag varit iväg på jobb under hela sommaren kunde jag inte gå tillbaka till kliniken för en till. Skulle haft nästa konsultation 23/10 men då det strulat lite med mitt blodprov och jag nu inte kommer att göra det förens den 30/10 blev min konsultation ombokad tills den 6/11 och jag måste därför vänta ännu längre innan jag får svar på fler frågor. Inte klinikens fel, utan min vårdcentral som jag ska göra blodprovet hos som strulat till det med datum…

172cm, 66kg, 24 år

2024, October 17 - 09:24
Linnea98
Linnea98's picture
Last seen: 1 week 20 hours ago
Silver

lasueca22 wrote:

Linnea98 wrote:

Hej! Svarade dig på din andra tråd gällande dina tankar, och hoppas verkligen att du kommer fram till något där du kan känna dig lugnare.

Jag känner mig lite nervös då jag känner att jag var ganska oförberedd inför min senaste konsultation, och då jag varit iväg på jobb under hela sommaren kunde jag inte gå tillbaka till kliniken för en till. Skulle haft nästa konsultation 23/10 men då det strulat lite med mitt blodprov och jag nu inte kommer att göra det förens den 30/10 blev min konsultation ombokad tills den 6/11 och jag måste därför vänta ännu längre innan jag får svar på fler frågor. Inte klinikens fel, utan min vårdcentral som jag ska göra blodprovet hos som strulat till det med datum…

Tråkigt att det har strulat lite!! Vet hur jobbigt det är att gå runt med alla frågor i huvudet, man vill ju helst bara ha svar direkt, kan bli galen av alla tankar man har!! Hoppas att det löser sig för det bästa!

Konsultation Marie Jaeger Victoriakliniken 27/9
Konsultation 2 Marie Jaeger Victoriakliniken 4/10
Operation bokad 7/11 Victoriakliniken
Väljer mellan Ergonomix 2 235 cc mini och 285 cc demi
Har nu: 75A
Önskar fyllig B-kupa tror jag?

Annons
2024, December 9 - 18:23
sweeu
sweeu's picture
Last seen: 5 days 12 hours ago
Brons

Hej!

Hur gick det med operationen? nöjd?

Neljus

2024, December 17 - 13:24
lasueca22
lasueca22's picture
Silver

sweeu wrote:

Hej!

Hur gick det med operationen? nöjd?

Hej!
Nu är det drygt en månad sedan min operationsbord allt har gått så sjukt bra!!
Blev så väl behandlad på kliniken, och fick ett helt eget rum där jag fick ha med en anhörig att sova över med mig vilket var super gulligt!
Är också jätteglad att jag lyssnade på kirurgen och tog 355cc då det verkligen passar min kropp helt perfekt.
Mina ärr är nu helt stänga och smörjer endast med ärrkräm, fick ta bort tejpen efter 17 dagar och kommer inte behöva tejpa mer alls enligt kliniken.
Har gått på 3 återbesök redan och har ett till återbesök om 3 veckor så upplever även att de är väldigt noga med att kolla efter så att allt ser och känns bra ut!
Har inte haft ont alls efter operationen, och nu efter en månad är jag nästan som vanligt och kan sträcka upp armarna normalt m.m
Såå glad att jag tog beslutet att operera mig och att jag opererade mig med den kirurgen jag gjorde!
Är det någon här som pratar spanska och skulle känna sig bekväma med att operera sig i Spanien skulle jag därför verkligen rekommendera min klinik!

172cm, 66kg, 24 år