Operation augusti 2023 | Sida 17 | Plastikoperationsforum POF
Annons
204 posts / 0 new
Last post
2023, August 27 - 16:40
girlypie01
girlypie01's picture
Last seen: 12 months 3 days ago
Silver

Ni som har operation framför er - lycka till! Det kommer bli så bra! Ha tålamod första tiden, det blir bättre och bättre för varje dag. Jag är på dag 5 efter operationen och känner mig nästan helt som vanligt, det enda jag har problem med är att jag spänner axlar, nacke och rygg konstant så har väldigt ont på de ställena. Annars går det fint!

Har till imorgon på mig att bestämma om jag ska ta tilläggsförsäkringen, för att ha trygghetsförsäkring i totalt 5 år. Ska jag ta den? Har ni andra köpt till fler år i trygghetsförsäkringen? Har ju råd men vet inte om det är värt, sen är jag student också så vill inte spendera "onödiga" pengar.

22 år
68 kg
166 cm
Strl före op: 75B
Telefonkonsultation Patrik Höijer 26/9-22
Konsultation Paolo Montemurro 21/12-22 rekommenderade 350 cc anatomiska polytech framför muskeln
Operation: 22/8 Paolo Montemurro (velar än mellan 350 cc och 400 cc)

2023, August 27 - 19:28
soffans
soffans's picture
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver

kan bara hålla med, det var värst de första dagarna sen släppte det!! :) tycker inte trygghetsförsäkring är onödiga pengar. för mig var det en trygghet att ta det, ifall att liksom. tog 5 år :)

27 år
0 barn
155 cm, 55 kg

vill göra bröstförstoring, botox i käkar, ögonlocksplastik och buccal fat removal

BH-storlek: 75c
Önskar: större och mer fasta
konsultation 22/9 Patrik höijer på nordiska kliniken
operation bröstförstoring 16/1
konsultation buccal fat bokad 24/4

2023, August 27 - 19:36
Biscione
Biscione's picture
Last seen: 8 months 2 weeks ago
Silver

Jag rekommenderar också trygghetsförsäkring då det ganska ofta är så att man behöver avvakta till ett år efter för att se slutresultatet och då är skönt att man har en längre garantitid på behandlingen.

0 barn
Bröstförstoring med lyft
Strl före op: 75E
Strl efter op: ?

Annons
2023, August 28 - 20:54
Rose1984
Rose1984's picture
Last seen: 1 year 4 months ago
Brons

Ok det låter ju underbart. Nu har det ju gått en vecka och jag har kunnat dra ner på morfinet till 10mg morgon och 20 på kvällen. Tidigare fick jag ta 25 på morgon och sen 10 på dagen och 25 på kvällen och jag var ändå inte något yrslig eller påverkad kognitivt av morfinet. Det biter tydligen inte på mig som på andra sa läkaren. Men har upplevt det tidigare med så det var nog därför jag hade så ont för smärtlindring inte fungerade.

2 barn, 39år, 168 cm, 62 kg
Bröstförstoring
Konsultation 29/6-23
Op 21/8-23 Johan Thorfinn plastikakademin.
Motiva demi 380cc
bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80AA

2023, August 29 - 03:17
Shakenda
Shakenda's picture
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver

Rose1984 wrote:

Ok det låter ju underbart. Nu har det ju gått en vecka och jag har kunnat dra ner på morfinet till 10mg morgon och 20 på kvällen. Tidigare fick jag ta 25 på morgon och sen 10 på dagen och 25 på kvällen och jag var ändå inte något yrslig eller påverkad kognitivt av morfinet. Det biter tydligen inte på mig som på andra sa läkaren. Men har upplevt det tidigare med så det var nog därför jag hade så ont för smärtlindring inte fungerade.

Det där med morfinet är ju så olika för alla. Jag slutade helt med alla mediciner förutom Alvedon efter 3 dagar. Slutade pga att jag fick biverkningar:
Ständigt sömnig samtidigt som jag drabbades av problem med att somna.
Jag blev sååå känslig av mig och grät i omgångar (fast inget nytt/dumt hade hänt). I vanliga fall är jag den som sällan gråter och håller tillbaka känslor, så kroppen kanske passade på för att få ut sitt medan jag hade morfinpreparat i mig?
Illamående och kräkningar åkte jag också på.
Efter 3 dagar valde jag att hellre ha ont och det gick ändå ganska bra.

Näsplastik 1 misslyckad, av fejklegitimerad kirurg.
Näsplastik 2 den 10/03-2014, av Sven-Olof Wikström
Näsplastik 3 sept 2019 dr Saman
Bröstförstoring konsultation den 14/6-2023 hos Martin Halle på Art Clinic i Göteborg
Planerad bröstförstoring i augusti 2023

2023, August 29 - 07:00
Rose1984
Rose1984's picture
Brons

Oj ja det är verkligen olika. Men jag vet att jag tidigare aldrig tålt morfinet då jag brukar kräkas men fick nu en annan medicin mot illamående som faktiskt hjälpte så pass att jag inte kräkts en enda gång men behöver hålla mig stilla och se till att äta regelbundet med för att hålla illamående på en nivå jag klarat av. Var aktiv igår och gjorde lite mer än vad jag bordeoch nu kommer jag inte ur sängen igen. Sov i en gungstol 1vecka eftersom jag inte kunnat lägga mig ner eller komma upp igen. Blev du nöjd med ditt resultat då?

2 barn, 39år, 168 cm, 62 kg
Bröstförstoring
Konsultation 29/6-23
Op 21/8-23 Johan Thorfinn plastikakademin.
Motiva demi 380cc
bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80AA

Annons
2023, August 29 - 08:41
Lorelai
Lorelai's picture
Silver

Shakenda wrote:

Lorelai wrote:

@shakenda, jag fick också bröstband (ser att vi har samma kirurg), jag opererades för 2,5 vecka sedan och ska ta bort på måndag. Har också tyckt att det var sjukt jobbigt. Speciellt första veckorna. Sen hade jag så ont så jag bestämde mig för att sova utan en natt, och efter det har jag inte alls känt mig lika besvärad. Men varje gång jag tar av det eller spänner upp är det typ ”åh fan är det såhär det känns att kunna ta ordentliga andetag”. Men jag försöker lita på processen och hoppas brösten blir fina! Men grattis till att du får ta av ditt band snart?

Min sista bröstbandsdag är på tisdag ) Håller med om att det är skönt att ta av den och ANDAS 😅 Men nu tredje veckan har det ändå varit lite lättare, tror det är för att svullnaden gått ner lite.

Avseende ömmande bröstvårtor: jag tycker att mina har blivit mycket mer känsliga för beröring och gillar det haha. Det är nog inte så sannolikt att denna känsligheten kommer att bestå (tyvärr för min del 😂). Jag var liite orolig för att tappa känsel inför operationen, men verkar inte vara några problem.

Igår var det tre veckor sedan min op och det blir verkligen mindre och mindre ”besvärande” för varje dag som går. Brösten blir också finare och finare!

Jag kör första dagen utan bandet idag, känns friare men det känns också som att det verkligen hjälpte att forma brösten. Mina bröstvårtor är också väldigt känsliga, men inte riktigt på det bra sättet. Men jag tycker även det har lättat lite så det kommer säkert ordna till sig! Hoppas det håller i sig för dig ;)

2 barn, tränar mycket
7/8 Bröstförstoring mentor CPG 322 255cc
Önskade jämt och naturligt resultat
Att clinic Göteborg
171 cm, 47 kg
Före op: 70A
Efter op: oklart vad det landat på men just nu 70D

Behandlas med botox mot migrän

2023, August 29 - 22:33
ZeeZee
ZeeZee's picture
Novis

Hej tjejer!

Vad roligt att så många varit hos Örjan på Plastikkirurgen!
Jag opererade mig, (för första gången) den 21/8-23 hos Örjan. Så mina nya bröst är idag 8 dagar gamla och har precis slutat ömma och värka. Jag är SÅÅÅ nöjd!! 🙏🏼🥰

Jag är 1,80 och smal, varit en planka hela mitt liv. Sen efter 2 barn blev det liksom 2 tunna tomma påsar med bröstvårta längst ner.. (jag hade väldigt mycket mjölk och mina bröst svällde upp 200%!!) så tänk själva.. 🙈

Efter konsultationen hos Örjan kände jag att jag inte behövde träffa fler kirurger, det vart liksom en ”perfect match” direkt! Och jag ångrar verkligen ingenting! Så lycklig för mina ”nya flickor”!

Jag fyllde 400 i vä. och 425 i hö. Pga storleksskillnaden innan. Motiva, bakom muskeln. Livrädd för att dom skulle bli förstora och se ut som en uppblåst bimbo, men dom passar perfekt! 😍
Dom är fortfarande stenhårda och ”högt uppe” men oj så fina dom är! Och så kul det är att prova kläder!! 🤩
Kan inte vänta på slutresultatet, är dom såhär fina redan nu, så kan jag inte ens tänka mig hur fina dom blir när dom lagt sig tillrätta. 🥰

2 barn, 36år, 180cm, 60kg
Bröstförstoring
Konsultation 22/6-23
Op 21/8-23 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm.
Motiva ERFS 400cc vä. och 425cc hö. Bakom bröstmuskeln.
Strl före op: 75AA
Strl efter op: 75C/80B

2023, August 30 - 07:20
Lorelai
Lorelai's picture
Silver

ZeeZee wrote:

Hej tjejer!

Vad roligt att så många varit hos Örjan på Plastikkirurgen!
Jag opererade mig, (för första gången) den 21/8-23 hos Örjan. Så mina nya bröst är idag 8 dagar gamla och har precis slutat ömma och värka. Jag är SÅÅÅ nöjd!! 🙏🏼🥰

Jag är 1,80 och smal, varit en planka hela mitt liv. Sen efter 2 barn blev det liksom 2 tunna tomma påsar med bröstvårta längst ner.. (jag hade väldigt mycket mjölk och mina bröst svällde upp 200%!!) så tänk själva.. 🙈

Efter konsultationen hos Örjan kände jag att jag inte behövde träffa fler kirurger, det vart liksom en ”perfect match” direkt! Och jag ångrar verkligen ingenting! Så lycklig för mina ”nya flickor”!

Jag fyllde 400 i vä. och 425 i hö. Pga storleksskillnaden innan. Motiva, bakom muskeln. Livrädd för att dom skulle bli förstora och se ut som en uppblåst bimbo, men dom passar perfekt! 😍
Dom är fortfarande stenhårda och ”högt uppe” men oj så fina dom är! Och så kul det är att prova kläder!! 🤩
Kan inte vänta på slutresultatet, är dom såhär fina redan nu, så kan jag inte ens tänka mig hur fina dom blir när dom lagt sig tillrätta. 🥰

GRATTIS! Så härlig känsla när de blir symmetri och det känns som att de alltid har suttit där!

2 barn, tränar mycket
7/8 Bröstförstoring mentor CPG 322 255cc
Önskade jämt och naturligt resultat
Att clinic Göteborg
171 cm, 47 kg
Före op: 70A
Efter op: oklart vad det landat på men just nu 70D

Behandlas med botox mot migrän

Annons
2023, August 30 - 11:10
Escan
Escan's picture
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver

Halloj.

Fick min kallelse idag. Ska vara på kliniken den 7/9 klockan 9.30. Börjar kännas i magen. Haha.

Ni som opererade er hos Örjan, hur länge var ni på kliniken innan själva OP satte igång?

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.