Annons
204 posts / 0 new
Last post
2023, August 24 - 20:25
Lorelai
Lorelai's picture
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver

@shakenda, jag fick också bröstband (ser att vi har samma kirurg), jag opererades för 2,5 vecka sedan och ska ta bort på måndag. Har också tyckt att det var sjukt jobbigt. Speciellt första veckorna. Sen hade jag så ont så jag bestämde mig för att sova utan en natt, och efter det har jag inte alls känt mig lika besvärad. Men varje gång jag tar av det eller spänner upp är det typ ”åh fan är det såhär det känns att kunna ta ordentliga andetag”. Men jag försöker lita på processen och hoppas brösten blir fina! Men grattis till att du får ta av ditt band snart?

2 barn, tränar mycket
7/8 Bröstförstoring mentor CPG 322 255cc
Önskade jämt och naturligt resultat
Att clinic Göteborg
171 cm, 47 kg
Före op: 70A
Efter op: oklart vad det landat på men just nu 70D

Behandlas med botox mot migrän

2023, August 24 - 20:58
Trainwreck
Trainwreck's picture
Last seen: 13 hours 7 min ago
Silver

Escan wrote:

Trainwreck wrote:

@shakenda jag har inte blivit ordinerad bröstbrand. Däremot ska jag gå topless dagtid 1 vecka nu (v2 sedan OP). Jag har återbesök den 29e så ska bli intressant vad Örjan säger då, känns som att brösten är väldigt högt upp fortfarande haha.

@fräken Har du tagit stygnen redan? Va skönt! Jag gissar på att jag får bort dem 29e på återbesöket.. ska bli intressant att höra vad som sägs då

Men hallå, vad jobbigt att behöva åka så långt igen för återbesök?! Det tänkte jag inte på att ni behöver göra.

Hur känns det förövrigt för dig? Har du börjat jobba? Hur fungerar det med lyft? Och framförallt hur är det att sova på rygg?

Ja jo det är lite drygt, haha. Men ska passa på att shoppa/kolla nya bh:ar ;)

I övrigt mår jag kanon, i princip som vanligt. Jag har tunga lyft i jobbet så ska inte jobba fören 20e september (har semester) har totalt varit sjukskriven 5 dagar så känns OK :)
Jag har inte testat några tyngre lyft, men kan ju lyfta allt vardagligt utan problem.
Sova på rygg funkar faktisk riktigt bra, haha, känner att jag tippar lite mot sidorna eller drar mig ditåt, så har lagt kuddar som ska stoppa mig från å hamna på sidan haha.

Äntligen opererats!
Hade konsultationer hos patrik på NK
Paolo på AK
Och Örjan på Plastikkirurgen.
Landade efter många om och men hos Örjan på Plastikkirurgen den 14 augusti 2023.

Det blev mentor Smooth round HP på 375cc. Än så länge (dag 1 efter op) Skitsnygga!

Stl innan Op. 75A
Stl efter- ingen aning än, men hoppas på max D men är mentalt förberedd på en E kupa!

2023, August 25 - 08:46
Changes
Changes's picture
Last seen: 4 months 2 weeks ago
Silver

Nu är vi ju några stycken som har opats :) Så kul att läsa och följa alla :) Hoppas att ni som mår/mått lite sämre ska känna er bättre snart <3 Tänker att kroppen har ju mer att ta hand om och läka när man gör både bröst och mage. Så det kommer ju säkert bli bra men tar kanske lite längre tid med återhämtningen.

Jag mår bra och det vänstra bröstet har sjunkit mer än det högra och känns väldigt bra, har mjuknat mer och ingen smärta eller något annat. Dock har jag lite ont i det högra bröstet. I nederkanten mot armhålan (klockan 5 typ) så är det liksom platt (som att man skulle lägga ett tryck där) så det blir liksom lite kantigt ut mot armhålan (klockan 3). Precis där när jag känner med handen så känns det som små bubblor/mjuka knölar. Dessa är även ömma... har mailat Örjan om detta idag för upplevde hela bröstet mer ömmande och spänt nu på morgonen. Vet inte alls vad detta kan vara men hoppas att det är något i läkprocessen som kroppen tar hand om till slut.
Jag har återbesök på onsdag den 30:e. Även om man får åka långt så är det ju skönt att få träffa Örjan igen så han får kolla brösten och även detta som jag undrar över.

Trainwreck, flyger du eller hur ska du resa? Jag tänkte flyga men sen gick priserna upp så mycket så jag bokade tåg istället. 4,5 timme enkel resa och reser fram och tillbaka samma dag så det blir några timmar med ljudbok och annat haha.

2 barn, 34år, 170 cm, 66 kg
Genomfört näsplastik 21/11 2013 hos Johannes Arnason, Tereskliniken
Funderar på bröstförstoring
Varit på konsultation hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm
Varit på konsultation hos Said Saidan, Nordiska kliniken Stockholm

Bokad op hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm, den 14 augusti. Motiva ergonomix 500 cc bakom muskeln

Annons
2023, August 25 - 12:24
Escan
Escan's picture
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver

Skönt att höra att ni mår bra och att allt går framåt.

Jag har 12 dagar kvar till OP. Tiden går både extremt fort och extremt långsamt. Häromdagen fick jag panikkänslor och började tänka vad tusen jag gett mig in på. Fick ångest för att sövas igen och tänkte inte på något annat under hela dagen.

Nu kommer det i vågor. Haha. Antar att det är normalt att känna så, eller jag hoppas det iallafall :)

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 25 - 15:32
Trainwreck
Trainwreck's picture
Last seen: 13 hours 7 min ago
Silver

@changes hm, va märkligt. Har du fått nått svar från Örjan vad det kan vara? Dag 4 och 5 hade jag också ondare i just höger bröst, nästan på samma ställe som du beskriver, kändes som ett tryck typ, så trodde det var ett blåmärke, men gick över på ca 2 dagar.. annars har jag mått bra, brösten är hårda svullna o högt upp dock haha men enligt min man så är det stor skillnad.. kanske svårare att se för mig som stirrar på dem jämt känns det som haha!!
Jag åker ner med tåget också, har 6timmar i sthlm så ska passa på att testa bh för att fördriva tiden. Tar ca 5h ner med direkt tåget så ska nog gå fint :)

@Escan det närmar sig! Jag förstår det, jag hade det likadant, var när jag var nere på enkel siffrigt till Op som nervositeten gav med sig och exalteringen tog över!
Kommer gå kanon! Och du kommer få sååå snygga bröst!!

Äntligen opererats!
Hade konsultationer hos patrik på NK
Paolo på AK
Och Örjan på Plastikkirurgen.
Landade efter många om och men hos Örjan på Plastikkirurgen den 14 augusti 2023.

Det blev mentor Smooth round HP på 375cc. Än så länge (dag 1 efter op) Skitsnygga!

Stl innan Op. 75A
Stl efter- ingen aning än, men hoppas på max D men är mentalt förberedd på en E kupa!

2023, August 25 - 16:46
Booobie23
Booobie23's picture
Last seen: 4 weeks 1 day ago
Silver

Grattis till alla som har fått nya titties och hoppas ni mår bra. Styrkekramar till er som haft det lite jobbigt och tack för att ni delar med er av era upplevelser <3

@Escan känner som dig... Fick lite panik och väldigt blandade känslor. Det börjar närma sig nu.. räknar ner dagarna...

162 cm ~ 65 kg ~ 35 år

Konsultation 2 augusti - Akademikliniken Göteborg
Op 6 September - 335 cc bakom muskeln

Stl innan op: urammade 75B?
Stl efter op: ?

Annons
2023, August 26 - 09:38
Lorelai
Lorelai's picture
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver

Hej tjejer!
På måndag har det gått tre veckor sedan min operation, det har hänt så mycket med brösten sedan op, första dagen var de väldigt svullna och såg ut som två strutar men nu har de fått lite underpool och ser mer naturliga och fina ut. Men det spänner fortfarande rätt så mycket i dem och bröstvårtorna är ömma som fan. Hur har ni det andra det? Någon som inte har ömma bröstvårtor? Eller ni som ligger någon vecka före mig (op precis i början av aug) hur känns det för er?

2 barn, tränar mycket
7/8 Bröstförstoring mentor CPG 322 255cc
Önskade jämt och naturligt resultat
Att clinic Göteborg
171 cm, 47 kg
Före op: 70A
Efter op: oklart vad det landat på men just nu 70D

Behandlas med botox mot migrän

2023, August 26 - 10:20
Blåbärspaj88
Blåbärspaj88's picture
Last seen: 12 hours 47 min ago
Silver

Rose1984 wrote:

Hej! Jag opererades igår 21 aug i Linköping. Hur har ni andra mått efteråt? Jag får ingen direkt smärtlindring av mina mediciner 😔
Mvh

Hej!
Hur mår du nu några dagar efter? Hoppas att det känns ok iaf med smärtan. Lite frågor..
Var du ute efter naturligt resultat eller viktigast att just få större bröst? Eller båda..
Planerar själv att boka op efter konsultation på plastikakademin med samma kirurg. Är dock lite nojig över bakom muskeln samt storlek och återhämtning pga bakom muskel. Känner inte att jag fick så mycket guidning som jag övertänkande människa hade behövt. Känns det bra med storleken du valde samt val av klinik och kirurg?

3 barn, 168cm, 60kg
Konsultation på plastikakademin aug-23
Önskan att fylla ut urammade bröst med naturligt resultat, ev ergonomix 2 mini 250cc

2023, August 27 - 14:25
Shakenda
Shakenda's picture
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver

Lorelai wrote:

@shakenda, jag fick också bröstband (ser att vi har samma kirurg), jag opererades för 2,5 vecka sedan och ska ta bort på måndag. Har också tyckt att det var sjukt jobbigt. Speciellt första veckorna. Sen hade jag så ont så jag bestämde mig för att sova utan en natt, och efter det har jag inte alls känt mig lika besvärad. Men varje gång jag tar av det eller spänner upp är det typ ”åh fan är det såhär det känns att kunna ta ordentliga andetag”. Men jag försöker lita på processen och hoppas brösten blir fina! Men grattis till att du får ta av ditt band snart?

Min sista bröstbandsdag är på tisdag ) Håller med om att det är skönt att ta av den och ANDAS 😅 Men nu tredje veckan har det ändå varit lite lättare, tror det är för att svullnaden gått ner lite.

Avseende ömmande bröstvårtor: jag tycker att mina har blivit mycket mer känsliga för beröring och gillar det haha. Det är nog inte så sannolikt att denna känsligheten kommer att bestå (tyvärr för min del 😂). Jag var liite orolig för att tappa känsel inför operationen, men verkar inte vara några problem.

Näsplastik 1 misslyckad, av fejklegitimerad kirurg.
Näsplastik 2 den 10/03-2014, av Sven-Olof Wikström
Näsplastik 3 sept 2019 dr Saman
Bröstförstoring konsultation den 14/6-2023 hos Martin Halle på Art Clinic i Göteborg
Planerad bröstförstoring i augusti 2023

Annons
2023, August 27 - 16:36
girlypie01
girlypie01's picture
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver

Lorelai wrote:

Hej tjejer!
På måndag har det gått tre veckor sedan min operation, det har hänt så mycket med brösten sedan op, första dagen var de väldigt svullna och såg ut som två strutar men nu har de fått lite underpool och ser mer naturliga och fina ut. Men det spänner fortfarande rätt så mycket i dem och bröstvårtorna är ömma som fan. Hur har ni det andra det? Någon som inte har ömma bröstvårtor? Eller ni som ligger någon vecka före mig (op precis i början av aug) hur känns det för er?

Hej! Jag opade mig 22 augusti, gjorde framför muskeln. Jag har känsel kvar i båda bröstvårtorna, men har ingen känsel alls under bröstvårtorna på båda brösten. För mig spänner/bränner det mest i ärren, främst när jag står/sitter upp och implantaten trycker mot ärren. Sen är ju brösten stenhårda haha men känner på dem varje dag, känns på något sätt som att de blivit liite mjukare speciellt på sidorna men kan ju vara inbillning.

22 år
68 kg
166 cm
Strl före op: 75B
Telefonkonsultation Patrik Höijer 26/9-22
Konsultation Paolo Montemurro 21/12-22 rekommenderade 350 cc anatomiska polytech framför muskeln
Operation: 22/8 Paolo Montemurro (velar än mellan 350 cc och 400 cc)