Annons
204 posts / 0 new
Last post
2023, July 26 - 11:22
girlypie01
girlypie01's picture
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver

Trainwreck wrote:

girlypie01 wrote:

Trainwreck wrote:

girlypie01 wrote:

Trainwreck wrote:

girlypie01 wrote:

Trainwreck wrote:

girlypie01 wrote:

På Akademikliniken får man med sig en stöd bh efter operationen, men hur gör man när den behöver tvättas eller när man ska på gymmet exempelvis? Räcker det då med en vanlig sport bh? Hur noga är det med just stödbhn och hur länge ska man ha den?

Jag fick med mig information kring operationen efter konsultationen. På ena pappret "checklista bröstop" står det att man ska ha stödbh dygnet runt i 3veckor, och sedan endast under dagtid i ytterligare 3 veckor. Bygelbh få användas först efter 3 månader :) och träna ska man inte göra alls de första 3veckorna. Men att simma, jogga etc ska man vänta till efter 3månader.
Jag ska nog bara köpa till en extra stödbh så man kan byta/tvätta dem

Okej! Jo också fått såna papper men har nog förlagt dom någonstans. Ska du köpa en extra från kliniken eller var ifrån? :)

Ja jag tänkte kolla om man kunde det, annars finns det på apotea så får se vad dem säger :)

Ja men gud så bra! Ska ändå beställa descutan därifrån också, får passa på att beställa en bh samtidigt! Undra bara vilken storlek haha?

Funderat lite på hur man ska göra med kläder innan/efter operationen. När man åker till operationen lär man väl ha nå sköna kläder som är nytvättade. Undra om man ska ta med ett annat ombyte till efter operationen också som även de är nytvättade. Är livrädd för infektion (men också lite skadad av att jobba inom vården xD). Sen har jag igår beställt en pyjamas som man knäpper framtill, eftersom det lär bli svårt att sträcka armarna över huvudet, som jag tänkte ha när jag kommer hem från operationen. Är det lite väl att fundera över om man ska tvätta kläderna i 60 grader eller räcker det med 40 mån tro? Haha låter så överdrivet men undrar bara hur ni andra gör. xD

Ja storlek vette tusan, det kanske man kan luska ut efter operationen.. jag lär inte våga byta bh första 48h eller så ändå, vet inte om jag ens kommer våga titta på brösten, är så rädd att jag blir avskräckt o ledsen när dem är svullna, kantiga o blå typ haha

Jag har nog tänkt att ha nybäddad säng när jag kommer hem, handsprit i väskan ifall det kliar eller så så man kan sprita händerna innan och ha samma, nytvättade kläder till op som hem :) det är typ det.

Det låter alldeles tillräckligt! :) Haha ja visst det kommer bli en så stor chock att se dem nygjorda, de kommer väl antagligen se hemska ut :(( Hoppas det går fort tills de hänger till sig och hittar sin plats.

Tänkte på en till grej, om man skulle behöva göra en omoperation till följd av någon komplikation efter att trygghetsgarantin gått ut, vad kan det tänkas kosta? Inte kan väl det vara lika dyrt som den första operationen när man sätter in implantaten, eller?

Oj, svår fråga! Jag vet faktiskt inte, beror nog på klinik och vilken typ av komplikation tänker jag..? Och om man behöver sövas ner eller ej

Ska fråga kliniken om det när de öppnar igen.

Kan inte tiden gå snabbare, vill få detta gjort nuuu haha :)

22 år
68 kg
166 cm
Strl före op: 75B
Telefonkonsultation Patrik Höijer 26/9-22
Konsultation Paolo Montemurro 21/12-22 rekommenderade 350 cc anatomiska polytech framför muskeln
Operation: 22/8 Paolo Montemurro (velar än mellan 350 cc och 400 cc)

2023, July 26 - 20:52
Trainwreck
Trainwreck's picture
Last seen: 7 hours 41 min ago
Silver

Jag längtar också till att bara få det gjort nu, är så exalterad! Har velat detta så länge, så känns fantastiskt att det äntligen blir av :)

Vill förstora brösten under sensommaren 2023.
Bokat konsultation på tre olika kliniker
Akademikliniken, Paolo Montemurro
Nordiska Kliniken, Patrik Höijer
Plastikkirurgen, Örjan Gribbe

Bokat in oss hos Paolo på akademikliniken 30/8

2023, August 2 - 11:41
TRex
TRex's picture
Last seen: 1 year 4 months ago
Brons

Här är en till med operationstid snart, mer specifikt på måndag 7:e. Är SÅ taggad och ska bli underbart att få bort dessa GIGANT-implantat. Inte ens hunnit bli nervös än, men det kanske kommer... hehe. Ska bli spännande att se hur han får till bröstlyftet också. Läst igenom tråden, och mitt mål är kanske lite annorlunda från er andra efter tre tidigare bröstoperationer. Jag gått upp i storlek och högre profil för varje gång - jag är nu ute efter så små som möjligt, låg profil (eller demi blir det) och kan han skapa TOPPIGA boobs hade det ju varit HEEEEELT fantastiskt! Ni som opererar er för första gången, kommer ju bli toppensnyggt. Lite skillnad här med gamla ärr, man har ingen aning hur mycket egen vävnad man har kvar efter första boobjob gjordes för 23 år sedan, ammat 2 barn, etc etc.

Annons
2023, August 2 - 16:54
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

TRex wrote:

Här är en till med operationstid snart, mer specifikt på måndag 7:e. Är SÅ taggad och ska bli underbart att få bort dessa GIGANT-implantat. Inte ens hunnit bli nervös än, men det kanske kommer... hehe. Ska bli spännande att se hur han får till bröstlyftet också. Läst igenom tråden, och mitt mål är kanske lite annorlunda från er andra efter tre tidigare bröstoperationer. Jag gått upp i storlek och högre profil för varje gång - jag är nu ute efter så små som möjligt, låg profil (eller demi blir det) och kan han skapa TOPPIGA boobs hade det ju varit HEEEEELT fantastiskt! Ni som opererar er för första gången, kommer ju bli toppensnyggt. Lite skillnad här med gamla ärr, man har ingen aning hur mycket egen vävnad man har kvar efter första boobjob gjordes för 23 år sedan, ammat 2 barn, etc etc.

Hej! Va kul, det är ju snart dags! Spännande! Ja, själv är det ju första gången och jag tycker att ju mer det närmar sig ju osäkrare blir jag. Jag ångrade mig här om veckan och ställde in min op med anatomiska, och ska gå för runda istället, och nu börjar jag noja mig över det valet istället, haha. Men på nått sätt känns det här valet mer rätt för mig och vad jag faktiskt vill ha ut av operationen, även om jag tycker anatomiska är skitsnygga också. Så nu blir det runda istället, men osäker på stl, blir 375 eller 400. Övervägde ergonomix också men nja, vill verkligen få en klyfta och överpol så jag håller mig till runda mentor :) har kollat på hur många bilder som helst på sidan för att få ett hum över om det blir stort eller inte, men det är så svårt!
Blir det ditt första lyft?

Bokat in oss hos Paolo på akademikliniken 30/8

2023, August 2 - 18:31
TRex
TRex's picture
Brons

Trainwreck wrote:

TRex wrote:

Hej! Va kul, det är ju snart dags! Spännande! Ja, själv är det ju första gången och jag tycker att ju mer det närmar sig ju osäkrare blir jag. Jag ångrade mig här om veckan och ställde in min op med anatomiska, och ska gå för runda istället, och nu börjar jag noja mig över det valet istället, haha. Men på nått sätt känns det här valet mer rätt för mig och vad jag faktiskt vill ha ut av operationen, även om jag tycker anatomiska är skitsnygga också. Så nu blir det runda istället, men osäker på stl, blir 375 eller 400. Övervägde ergonomix också men nja, vill verkligen få en klyfta och överpol så jag håller mig till runda mentor :) har kollat på hur många bilder som helst på sidan för att få ett hum över om det blir stort eller inte, men det är så svårt!

Jag tycker det låter klokt att du har tänkt om, om du vill ha lite mer överpol. Blir säkert hur fint som helst runt den storleken du har tänkt! Jag har alltid haft runda, men är mest på sistone jag har lessnat. Är dock mest pga storleken, mindre runda kommer säkert bli hur fint som helst. Det blir första lyftet och minskningen. Man hoppas ju att det går att trolla fram något fint av detta, hahaha! Har även jag velat, men mellan att ta ut implantaten och så små det går. ;) men har haft så länge så vill nog ändå ha något kvar! :D

Ålder: 45 år, Längd: 186 cm, Vikt: ca: 68kg
Tidigare plastikoperationer: 3x bröstförstoring, 2x näsplastik
Har nu kupstorlek: 70 h/i, 850cc bakom muskel, ultrahög profil
Originalboobs: kanske ca 70 c? Första op för 23 år sedan.
VILL ha: mindre, men fylliga bröst och ett naturligt utseende, goals är definitivt toppiga/skidbacke <3 lite mindre än mina första implantat (hade ungefär en stor d-kupa då), men med lägre profil.
Klinik/Läkare: Nordiska kliniken/Dr Patrik Höijer. Bröstoperation 7/8 23, byte till mindre implantat och bröstlyft. Storleken blir troligtvis ca 280cc, och Motiva Ergonomix 2 demi kommer det bli.

2023, August 2 - 20:33
Frida321
Frida321's picture
Last seen: 7 months 1 week ago
Brons

Jag har operationstid 7/8.. så nervös!! Mentor memorygel Xtra. Så nervös hur detta ska bli

Annons
2023, August 2 - 20:47
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

Frida321 wrote:

Jag har operationstid 7/8.. så nervös!! Mentor memorygel Xtra. Så nervös hur detta ska bli

Va spännande! Är det första operationen? Vart ska du operera dig?

Hade bokat in Op hos Paolo på Ak den 30 augusti men insåg att jag hellre vill ha runda implantat istället för anatomiska då jag vill få mer klyfta och överpol. Bokat in mig på Op hos örjan på plastikkirurgen den 14e augusti istället

2023, August 2 - 20:52
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

TRex wrote:

Trainwreck wrote:

TRex wrote:

Jag tycker det låter klokt att du har tänkt om, om du vill ha lite mer överpol. Blir säkert hur fint som helst runt den storleken du har tänkt! Jag har alltid haft runda, men är mest på sistone jag har lessnat. Är dock mest pga storleken, mindre runda kommer säkert bli hur fint som helst. Det blir första lyftet och minskningen. Man hoppas ju att det går att trolla fram något fint av detta, hahaha! Har även jag velat, men mellan att ta ut implantaten och så små det går. ;) men har haft så länge så vill nog ändå ha något kvar! :D

Ja jag tror det med, jag tycker nästan profilen har varit svårast att välja, jag testade moderate plus och HP av mentor, och jag tyckte det var enorm skillnad på mig. HP såg it som riktiga bröst, toppiga och moderate plus såg skit konstigt ut, som ett stort platt bröst bara så jag valde HP direkt, men tänkte aldrig på om moderate plus kanske var större i basen, att det var det som gjorde att det såg så stort ut men ändå platt.. hur känner du med profilen? Såg att du ska ha demi, jag har förstått det som att det är samma som moderate plus..?

Hade bokat in Op hos Paolo på Ak den 30 augusti men insåg att jag hellre vill ha runda implantat istället för anatomiska då jag vill få mer klyfta och överpol. Bokat in mig på Op hos örjan på plastikkirurgen den 14e augusti istället

2023, August 3 - 09:06
TRex
TRex's picture
Brons

Trainwreck wrote:

TRex wrote:

Trainwreck wrote:

TRex wrote:

Ja jag tror det med, jag tycker nästan profilen har varit svårast att välja, jag testade moderate plus och HP av mentor, och jag tyckte det var enorm skillnad på mig. HP såg it som riktiga bröst, toppiga och moderate plus såg skit konstigt ut, som ett stort platt bröst bara så jag valde HP direkt, men tänkte aldrig på om moderate plus kanske var större i basen, att det var det som gjorde att det såg så stort ut men ändå platt.. hur känner du med profilen? Såg att du ska ha demi, jag har förstått det som att det är samma som moderate plus..?

Profilen är ju verkligen superviktig. Dels har man ju olika utgångsläge, dels har man ju olika ideal, så olika profiler kan ju iofs se helt oilka ut så verkligen skönt ändå att du har fått chansen att prova. Ja men precis, det kan nog stämma att det är samma profil. Nu blir jag ju såklart lite nojig, hahaha. Jag har ju bara gjort telefonkonsultation ännu, men utefter mina önskemål jag beskrev så pratade vi egentligen om demi hela tiden. Mini skulle bli "för platt". Så komiskt ändå, när man opererar sig första gången är man ofta kanske mer rädd att de ska bli för små, jag som har stora är livrädd att de ska bli för stora och för höga :D Men då jag bara gjort telefonkonsultation i nuläget, så förutsätter jag att han mäter och lite mer sånt på plats. Jag har nog hela tiden tänkt att jag har full tillit till att Patrik kommer se vilken storlek som blir finast. Men ska definitivt ta upp toppighets-detaljen igen, då det är mitt främsta önskemål! Vill ju dock inte ha någon stor överpol, men får ju absolut inte bli fel åt andra hållet heller. Är öppen att ändra mig även gällande demi, men då måste jag verkligen få något hum om hur det skulle kunna tänkas bli! Gaaah, så svårt det här känns, vet inte heller hur mycket han kan justera formen genom lyftet...? Nej, längtar verkligen bara till måndag nu, haha!

Ålder: 45 år, Längd: 186 cm, Vikt: ca: 68kg
Tidigare plastikoperationer: 3x bröstförstoring, 2x näsplastik
Har nu kupstorlek: 70 h/i, 850cc bakom muskel, ultrahög profil
Originalboobs: kanske ca 70 c? Första op för 23 år sedan.
VILL ha: mindre, men fylliga bröst och ett naturligt utseende, goals är definitivt toppiga/skidbacke <3 lite mindre än mina första implantat (hade ungefär en stor d-kupa då), men med lägre profil.
Klinik/Läkare: Nordiska kliniken/Dr Patrik Höijer. Bröstoperation 7/8 23, byte till mindre implantat och bröstlyft. Storleken blir troligtvis ca 280cc, och Motiva Ergonomix 2 demi kommer det bli.

Annons
2023, August 3 - 18:00
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

Ja men verkligen. Har kikat på massa bilder här på sidan med demi profil som jag tycker sett helt fantastiskt ut, lagom tydligt och ändå fylligt, men upplevde som sagt inte själv känslan med implantatet på utsidan att det skulle bli så i mitt fall hehe. Jag vill också ha bröstvårtan piggt upp och då jag ammat 3 barn så har ett litet häng, känns det som att just HP gör att bröstet kommer se piggare ut :)
Jag tror absolut att Patrik kommer ta mått och sen utefter det och dina önskemål kommer få till det hur bra som helst! Har du kikat på bilder på denna sida med implantat som påminner om dina som du ska sätta in? Kan ju ge en fingervisning visuellt för dig iallafall :)

Jag förstår dig! Jag har varit nervös innan inför narkos och op men nu vill jag bara att det ska hända och bli av haha är bara exalterad och förväntansfull!