Annons
204 posts / 0 new
Last post
2023, August 3 - 18:20
MT1989
MT1989's picture
Last seen: 2 months 2 weeks ago
Silver

Jag ska operera mig i september på nordiska. Hur gör ni som har lång väg att åka?:)

Bröstförstoring och minilyft
Konsultation 31/7 - Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Op 24/10 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken

455 cc hp bakom bröstmuskeln

2023, August 3 - 19:59
Trainwreck
Trainwreck's picture
Last seen: 7 hours 22 min ago
Silver

MT1989 wrote:

Jag ska operera mig i september på nordiska. Hur gör ni som har lång väg att åka?:)

Va spännande! Blir det första operationen? :)
Jag ska åka ca 50 mil, åker ner dagen innan och bor på hotell, och kommer åka hem direkt efter operationen. Min man följer med ner. Jag resonerar så att jag kommer ha minst ont direkt efter operationen än dagen efter så vill åka hem när jag mår som bäst haha sen om det stämmer eller inte vette tusan :P

Vill förstora brösten under sensommaren 2023.
Bokat konsultation på tre olika kliniker
Akademikliniken, Paolo Montemurro
Nordiska Kliniken, Patrik Höijer
Plastikkirurgen, Örjan Gribbe

Hade bokat in Op hos Paolo på Ak den 30 augusti men insåg att jag hellre vill ha runda implantat istället för anatomiska då jag vill få mer klyfta och överpol. Bokat in mig på Op hos örjan på plastikkirurgen den 14e augusti istället

2023, August 3 - 21:16
TRex
TRex's picture
Last seen: 1 year 4 months ago
Brons

Trainwreck wrote:

Ja men verkligen. Har kikat på massa bilder här på sidan med demi profil som jag tycker sett helt fantastiskt ut, lagom tydligt och ändå fylligt, men upplevde som sagt inte själv känslan med implantatet på utsidan att det skulle bli så i mitt fall hehe. Jag vill också ha bröstvårtan piggt upp och då jag ammat 3 barn så har ett litet häng, känns det som att just HP gör att bröstet kommer se piggare ut :)
Jag tror absolut att Patrik kommer ta mått och sen utefter det och dina önskemål kommer få till det hur bra som helst! Har du kikat på bilder på denna sida med implantat som påminner om dina som du ska sätta in? Kan ju ge en fingervisning visuellt för dig iallafall :)

Jag förstår dig! Jag har varit nervös innan inför narkos och op men nu vill jag bara att det ska hända och bli av haha är bara exalterad och förväntansfull!

Precis då blir nog hp rätt. Kan tyvärr inte se mer än nån enstaka profilbild här ännu :( försökt googla, men är svårt att hitta vettiga och bra bilder, samma sak på RealSelf trots att det finns mängder med bilder där. Undrar just hur mycket själva lyftet kan göra för utseendet också i mitt fall. Jag kommer ju inte kunna prova ut implantat på det sättet :/ Mejlade ändå kliniken, P verkar ha semester men kommer förhoppningsvis få svar innan jag åker ner, och kommer oavsett få tid innan op med honom. Sen verkar det inte vara nån jätteskillnad på projektion mellan demi och full, så kanske ska bara chilla och lita på hans kompetens. ;)
Ja men eller hur. Man vill vara på rätt sida op, allt med narkos och sånt kommer gå hur bra som helst! Få vakna upp och höra att allt har gått bra, och de blev så fina så! :D

Ålder: 45 år, Längd: 186 cm, Vikt: ca: 68kg
Tidigare plastikoperationer: 3x bröstförstoring, 2x näsplastik
Har nu kupstorlek: 70 h/i, 850cc bakom muskel, ultrahög profil
Originalboobs: kanske ca 70 c? Första op för 23 år sedan.
VILL ha: mindre, men fylliga bröst och ett naturligt utseende, goals är definitivt toppiga/skidbacke <3 lite mindre än mina första implantat (hade ungefär en stor d-kupa då), men med lägre profil.
Klinik/Läkare: Nordiska kliniken/Dr Patrik Höijer. Bröstoperation 7/8 23, byte till mindre implantat och bröstlyft. Storleken blir troligtvis ca 280cc, och Motiva Ergonomix 2 demi kommer det bli.

Annons
2023, August 4 - 00:56
Changes
Changes's picture
Last seen: 4 months 2 weeks ago
Silver

Trainwreck wrote:

MT1989 wrote:

Va spännande! Blir det första operationen? :)
Jag ska åka ca 50 mil, åker ner dagen innan och bor på hotell, och kommer åka hem direkt efter operationen. Min man följer med ner. Jag resonerar så att jag kommer ha minst ont direkt efter operationen än dagen efter så vill åka hem när jag mår som bäst haha sen om det stämmer eller inte vette tusan :P

Vad kul, ser att du har bokat om till örjan med :) sabba dag som mig dessutom :) vilken tid har du fått? Jag ska vara på kliniken 10.15 och jag och sambon kör från Kalmar där tidigt på morgonen. Sen bor vi kvar på hotellet till tisdagen har vi tänkt och kör hem efter frukost. Få se hur ont jag har då... men då lär vi ju ses på måndagen ju, så spännande!! Blir det motiva ergonomix för dig med?

2 barn, 34år, 170 cm, 66 kg
Genomfört näsplastik 21/11 2013 hos Johannes Arnason, Tereskliniken
Funderar på bröstförstoring
Varit på konsultation hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm
Varit på konsultation hos Said Saidan, Nordiska kliniken Stockholm

Bokad op hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm, den 14 augusti. Motiva ergonomix 500 cc bakom muskeln

2023, August 4 - 08:07
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

Hej! Ja jag bytte, kom fram till att jag inte ville ha anatomiska, så då blev det Örjan :) jag vet inte vilken tid, har inte fått info om det än. Men vi kommer upp till sthlm på söndag den 13e iallafall. Han skulle ta hem ergonomix, 425cc, men jag har läst runt lite om dem hör på pof och beslutat att gå för round istället så blir round HP 400 eller 375, får se när jag är där :)

Hade bokat in Op hos Paolo på Ak den 30 augusti men insåg att jag hellre vill ha runda implantat istället för anatomiska då jag vill få mer klyfta och överpol. Bokat in mig på Op hos örjan på plastikkirurgen den 14e augusti istället

2023, August 4 - 12:37
Changes
Changes's picture
Last seen: 4 months 2 weeks ago
Silver

Trainwreck wrote:

Hej! Ja jag bytte, kom fram till att jag inte ville ha anatomiska, så då blev det Örjan :) jag vet inte vilken tid, har inte fått info om det än. Men vi kommer upp till sthlm på söndag den 13e iallafall. Han skulle ta hem ergonomix, 425cc, men jag har läst runt lite om dem hör på pof och beslutat att gå för round istället så blir round HP 400 eller 375, får se när jag är där :)

Ja okej, få se vilken tid du får då :) hmm jag har velat mellan round och ergonomix hela tiden... said på nordiska som jag också hade konsultation hos sa round. Vad är det som gör att du väljer round? Tänker om jag ska fråga om de kan ha båda alternativen hemma eftersom man har en sista konsultation med örjan på plats strax före.

2 barn, 34år, 170 cm, 66 kg
Genomfört näsplastik 21/11 2013 hos Johannes Arnason, Tereskliniken
Funderar på bröstförstoring
Varit på konsultation hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm
Varit på konsultation hos Said Saidan, Nordiska kliniken Stockholm

Bokad op hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm, den 14 augusti. Motiva ergonomix 500 cc bakom muskeln

Annons
2023, August 4 - 13:01
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

Changes wrote:

Trainwreck wrote:

Ja okej, få se vilken tid du får då :) hmm jag har velat mellan round och ergonomix hela tiden... said på nordiska som jag också hade konsultation hos sa round. Vad är det som gör att du väljer round? Tänker om jag ska fråga om de kan ha båda alternativen hemma eftersom man har en sista konsultation med örjan på plats strax före.

Ja, jag tror jag skulle få den infon nästa vecka, typ den 10e, vilket jag tyckte lät sent men aja, blir nog bra :) Jag tänkte på ergonomix just för att de ska vara mjukare och bli lite mer droppformade vid stående, därför skulle han ta in det alternativet åt mig också, men sen i efterhand har jag läst lite här på sidan om dem. Enligt vissa trådar verkar folk ha bytt efter nått år till round ändå, att de haft problem att implantatet glidit ner, som BO, problem med fickorna bl.a så jag kände bara att nja, kanske är det lite fler risker för komplikationer med dem än round? Den uppfattningen fick jag iallafall och jag som ändå varit inne mest på round innan pga överpol kände att jag inte behöver chansa :) min man vet att det är silikonbröst så han kommer ju märka att dem är hårdare oavsett ergonomix eller round haha :)

2023, August 4 - 22:16
girlypie01
girlypie01's picture
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver

MT1989 wrote:

Kul! Jag har runt 100 mil att åka enkel väg 😆 Hur långt har du?

22 år
68 kg
166 cm
Strl före op: 75B
Telefonkonsultation Patrik Höijer 26/9-22
Konsultation Paolo Montemurro 21/12-22 rekommenderade 350 cc anatomiska polytech framför muskeln
Operation: 22/8 Paolo Montemurro (velar än mellan 350 cc och 400 cc)

2023, August 7 - 14:35
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

1 vecka kvar till operation, nu börjar nerverna smyga sig på igen :) någon som tänkt mer på hur man kan förbereda sig, ordna saker osv? Jag tänkte byta sängkläder o det innan jag åker, och ev göra matlåda för första 2 dagarna.

Annons
2023, August 7 - 16:56
Fräken
Fräken's picture
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver

Jag är sjukt nervös nu jag med. Tänker att jag ska byta sängkläder innan jag åker in. Tvätta och städa hemma innan. Matlådor klarar jag mig nog utan, har nära till både Ica och restauranger.

I övrigt försöker jag vara noga med vad jag äter nu. Inga halvfabrikat, mindre portioner, undviker socker, röra på mig mer. Jag är inte så hälsosam vanligtvis men vill boosta vad jag kan inför operation.

3 barn, 36 år, 166 cm, 80 kg

Bröstförstoring
Konsultation 3/7 Marie Jaeger, Victoriakliniken Konsultation 31/7 Marie Jaeger, Victoriakliniken
Op bokad 17/8 Marie Jaeger, Victoriakliniken
Plan 380 cc framför bröstmuskeln, Motiva round hybrid med fettransplantation

Strl före op:75C/80B