Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, December 26 - 16:27
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Silver

Maggieyo wrote:

God fortsättning gänget!

Hur känns det för alla som fått nya boobies i december? Alla nöjda och glada eller är det något som tynger nån?

Jag är rädd att mina kommer att kännas för stora, men försöker att lita på att de hittar sin form och att de kommer bli bra. 😊

Men shit! Känns de så stora alltså?
Blir så rädd av att läsa det då jag ska ha 340 eller 360 demi 😅 men enligt Patrik kan jag inte ha mindre än 300 så då kan ju 40 inte göra varken till eller från känner jag.. men vill ju inte ha några bomber 😂

Jag är så taggad på min operation på torsdag.
Haft halsont och var lite småförkyld ett par dagar men nu är halsontet tack och lov borta och jag är bara lite småsnorig. Så nu vill jag bara ha torsdag så det blir överstökat 😅

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, December 26 - 17:52
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 6 days 23 hours ago
Silver

Maggieyo wrote:

God fortsättning gänget!

Hur känns det för alla som fått nya boobies i december? Alla nöjda och glada eller är det något som tynger nån?

Jag är rädd att mina kommer att kännas för stora, men försöker att lita på att de hittar sin form och att de kommer bli bra. 😊

God fortsättning✨ allt bra här, hoppas att ni alla haft en fin jul!

För mig går det bra, brösten gör inte ont är verkligen jättefina, finare och finare för varje vecka, men, jag känner precis som du angående storleken. Mini hade varit alldeles tillräckligt på min lilla kropp, det var även rekommendationen från min kirurg, men jag stod på mig att ta Demi, det var synd att jag gjorde det om jag ska vara efterklok

Hoppas allt går bra för er andra, och ni känner bättre med storleken o att läkningen går bra 😊

2 barn, 35 år, 170 cm, 60 kg

Hybridbröstförstoring: Motiva Ergonomix2 Demi 325cc + 50g fett
Kirurg: Dr Marie Jaeger, Victoriakliniken
Strl före op: 75B (urammade)
Önskad efter op: 75C/D

2023, December 26 - 17:57
Maggieyo
Maggieyo's picture
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver

Therese_S wrote:

Maggieyo wrote:

God fortsättning gänget!

Blir så rädd av att läsa det då jag ska ha 340 eller 360 demi 😅 men enligt Patrik kan jag inte ha mindre än 300 så då kan ju 40 inte göra varken till eller från känner jag.. men vill ju inte ha några bomber 😂

Haft halsont och var lite småförkyld ett par dagar men nu är halsontet tack och lov borta och jag är bara lite småsnorig. Så nu vill jag bara ha torsdag så det blir överstökat 😅

De är inte stora om man frågar nån annan, men det är min egen känsla. 😅 Prata med Patrik igen och förklara för honom dina tankar. Han kanske har nån lösning. Ska du ha framför eller bakom muskeln? Jag har framför och det kan vara så de upplevs lite större än när implantatet placeras bakom. Jag är ju bara en vecka in i läkningsprocessen så om två veckor kanske allt känns bra. 😊

Hade som du, lite förkylning och halsont dagarna innan. Det onda i halsen försvann så jag körde på trots lite snorig näsa. 😊

30år, 170cm, 58kg
Op 19/12-23
Motiva ergonomix 2, 235cc demi av Mattias Elmér på Nordiska kliniken

Annons
2023, December 26 - 17:52
Maggieyo
Maggieyo's picture
Silver

Emma Emma wrote:

Maggieyo wrote:

God fortsättning gänget!

För mig går det bra, brösten gör inte ont är verkligen jättefina, finaste och finare för varje vecka, men jag känner precis som du angående storleken. Mini hade varit alldeles tillräckligt på min lilla kropp, det var även rekommendationen från min kirurg, men jag stod på mig att ta Demi, det var synd att jag gjorde det om jag ska vara efterklok

Hoppas allt går bra för er andra, och att nya brösten läker bra :)

Jag känner exakt samma, Emma.. blir lite brydd över att jag ändrade mig i sista stund. 🙈 Men jag tänker att allt är finare än innan(på mig alltså) och försöker att bara vara lugn i det. Förhoppningsvis så vänjer vi oss. ❤️

Visst har du också framförplacering?

30år, 170cm, 58kg
Op 19/12-23

2023, December 26 - 18:13
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 6 days 23 hours ago
Silver

Ja verkligen, då känner vi precis lika, brösten är så fina o sexiga, och jag är otacksam😂

Ja, framför här med, det är jag väldigt nöjd med, enkel återhämtning utan muskelpåverkan och fint resultat.
Hoppas att vi vänjer oss vid storleken med tiden❤️

2 barn, 35 år, 170 cm, 60 kg

Hybridbröstförstoring: Motiva Ergonomix2 Demi 325cc + 50g fett
Kirurg: Dr Marie Jaeger, Victoriakliniken
Strl före op: 75B (urammade)
Önskad efter op: 75C/D

2023, December 26 - 18:20
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Maggieyo wrote:

Therese_S wrote:

Maggieyo wrote:

God fortsättning gänget!

De är inte stora om man frågar nån annan, men det är min egen känsla. 😅 Prata med Patrik igen och förklara för honom dina tankar. Han kanske har nån lösning. Ska du ha framför eller bakom muskeln? Jag har framför och det kan vara så de upplevs lite större än när implantatet placeras bakom. Jag är ju bara en vecka in i läkningsprocessen så om två veckor kanske allt känns bra. 😊

Hade som du, lite förkylning och halsont dagarna innan. Det onda i halsen försvann så jag körde på trots lite snorig näsa. 😊

Försöker trösta mig med att jag har ju ammat 3 barn och haft gigantiska bröst och trots att jag är kort och atletiskt bygg så älskade jag att ha stora bröst. Men vill ju inte ha för stora 😂
Jag ska ha bakom (eller delvis bakom är det väl) och då säger Patrik att han brukar lägga på extra. Jag var nöjd med 300cc och då föreslog han 340 eller 360 beroende på mina bröstvårtors placering i sidled. Vilket vi dubbelkollar på operationsdagen skrev han.
Känner att det är ju knappast någon skillnad på 340 och 360.. men frågan är om ja skulle gå på 285 eller 300 istället utan att ta i extra för bakomplacering. Samtidigt vill jag inte gå emot hans rekommendationer. Så nu är jag väldigt utanför min comfortzone, när jag ska fatta ett sådant stort beslut knappt en timma innan jag ska opereras 😂 men nu är de bara att köra haha! Har väntat och längtat i 17 år på det här så känner också lite att allt är bättre än nuläget, jag är verkligen helt platt med ett par bröstvårtor som sticker ut bara.
Var det samma för dig alltså? Herregud vad deppig jag var igår när jag var rivig i halsen. Sa de eller du något angående att du var lite småsnorig?
Tror absolut att du kan känna annorlunda om 2 veckor och framöver när du vänjer dig vid dina nya boobs. Håller tummarna för det.

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.

Annons
2023, December 26 - 18:27
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Emma Emma wrote:

Maggieyo wrote:

God fortsättning gänget!

För mig går det bra, brösten gör inte ont är verkligen jättefina, finare och finare för varje vecka, men, jag känner precis som du angående storleken. Mini hade varit alldeles tillräckligt på min lilla kropp, det var även rekommendationen från min kirurg, men jag stod på mig att ta Demi, det var synd att jag gjorde det om jag ska vara efterklok

Hoppas allt går bra för er andra, och ni känner bättre med storleken o att läkningen går bra 😊

Vad skönt att höra att du inte har ont längre 😍 tejpar man ärren med kirurgtejp eller hur går det till efteråt?
Oftast läser man ju om de som önskar att de tog lite större storlek men senaste tiden tycker jag att jag nästan bara läst om de som önskar att de tagit mindre 😅 hoppas att du vänjer dig med storleken framöver, de är ju ändå väldigt nya än så länge och det händer ju mycket första månaderna. Din kirurg sa ju att det var bra att du kände så för då kommer du bli nöjd i längden, vi får hoppas att det stämmer 🥰

34 år, 3 barn.

2023, December 26 - 19:03
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Känns som vi alla har lite liknande tankar såhär efter operation 😅 jag tycker mina känns bra när jag har kläder på men naken omg vad stora dem känns 😅 sen är dem väldigt limpformade fortfarande så längtar tills dem droppar och mjukar till sig 🥰

För mig går återhämtningen bra, har ingen smärta alls och har nästan full rörlighet i armarna. Märker dock av när jag ansträngt mig för mycket, typ öppnar bildörren som är fastfrusen 😅
Sover dock sjukt dåligt fortfarande så är som en zombie pga dålig sömn i en vecka nu 😩

Men annars upplever jag återhämtningen och smärtnivån efteråt enklare än jag föreställt mig ☺️

God fortsättning till er alla ❤️

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, December 26 - 20:20
Maggieyo
Maggieyo's picture
Silver

Therese_S wrote:

Maggieyo wrote:

Therese_S wrote:

Maggieyo wrote:

God fortsättning gänget!

Försöker trösta mig med att jag har ju ammat 3 barn och haft gigantiska bröst och trots att jag är kort och atletiskt bygg så älskade jag att ha stora bröst. Men vill ju inte ha för stora 😂
Jag ska ha bakom (eller delvis bakom är det väl) och då säger Patrik att han brukar lägga på extra. Jag var nöjd med 300cc och då föreslog han 340 eller 360 beroende på mina bröstvårtors placering i sidled. Vilket vi dubbelkollar på operationsdagen skrev han.
Känner att det är ju knappast någon skillnad på 340 och 360.. men frågan är om ja skulle gå på 285 eller 300 istället utan att ta i extra för bakomplacering. Samtidigt vill jag inte gå emot hans rekommendationer. Så nu är jag väldigt utanför min comfortzone, när jag ska fatta ett sådant stort beslut knappt en timma innan jag ska opereras 😂 men nu är de bara att köra haha! Har väntat och längtat i 17 år på det här så känner också lite att allt är bättre än nuläget, jag är verkligen helt platt med ett par bröstvårtor som sticker ut bara.
Var det samma för dig alltså? Herregud vad deppig jag var igår när jag var rivig i halsen. Sa de eller du något angående att du var lite småsnorig?
Tror absolut att du kan känna annorlunda om 2 veckor och framöver när du vänjer dig vid dina nya boobs. Håller tummarna för det.

Gillar du dig själv med större bröst så tror jag inte du ska vara för rädd att känna samma som jag känner nu. Jag gillade verkligen inte när jag fick större bröst under graviditeten.. 😅 Startade på 75a innan barn och var upp till 85f/g innan det vände neråt igen. Trodde aldrig det var möjligt, men iaf så hade jag PANIK på mina bröst fram tills slutet när det bara ammades liite liite. Sen när mjölkproduktionen slutade så blev det heltomt och plattfall, inte heller kul. ☺️

Men nu är det iaf inte heltomt och plattfall så jag är glad för det. 😄

30år, 170cm, 58kg
Op 19/12-23

Annons
2023, December 26 - 20:28
Maggieyo
Maggieyo's picture
Silver

Lovina wrote:

Känns som vi alla har lite liknande tankar såhär efter operation 😅 jag tycker mina känns bra när jag har kläder på men naken omg vad stora dem känns 😅 sen är dem väldigt limpformade fortfarande så längtar tills dem droppar och mjukar till sig 🥰

För mig går återhämtningen bra, har ingen smärta alls och har nästan full rörlighet i armarna. Märker dock av när jag ansträngt mig för mycket, typ öppnar bildörren som är fastfrusen 😅
Sover dock sjukt dåligt fortfarande så är som en zombie pga dålig sömn i en vecka nu 😩

Men annars upplever jag återhämtningen och smärtnivån efteråt enklare än jag föreställt mig ☺️

God fortsättning till er alla ❤️

Härligt att allt flyter på bra! 😄 Så spännande att varje dag se skillnad tycker jag.

Jag har också full rörlighet, så skönt! Men ibland säger kroppen till när man gör nått man inte borde. 😅

Hoppas sömnen blir bättre snart! Lider med dig!! ❤️

30år, 170cm, 58kg
Op 19/12-23