Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, December 22 - 23:45
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Silver

Linosaur wrote:

Hej,
Jag har ett bröst som "fortfarande" (bara gått en vecka) sitter riktigt högt upp inte rört sig mycket alls sen "limpbilden".

Va på återbesök idag sköterskan tittade på mina ärr och dom ser fina ut, jag är limmad inte sydd. Kommer falla av under ca 3v tid.
Men sköterskan nämde höger bröstet för Patrik som då kom direkt och tittade..

Sen visste jag inte om jag skulle skratta/gråta eller svimma (min mamma ville kräkas)
Han visade hur jag med extremt kraft ska trycka på implantatet för att försöka tvinga det att börja sjunka..
Han är så seriös och stod med mitt bröst och Tryyyyckte det upp, ner och höger, vänster medans han frågade min mamma om hon ser vad han gör.. mamma ser helt livrädd ut och nickar hysteriskt..
trodde det skulle ploppa ut, glömde andas och knep så hårt med ögat att min egna lösfrans vart lös 😂

Men oavsett är jag så tacksam att se att vid minsta fråga kommer Patrik och tar action.

Pratat med min höger tutte och förklarat att detta är vad som händer när man inte beter sig.. hoppas denna tortyr massage kommer hjälpa 🤭

Tänker att det är bra att dela med sig även när man har ont och allt inte riktigt går som för "alla" andra. Känner mig trygg med att jag ska ha kontakt nästa vecka och följa upp dom lämnar en inte ensam utan är så himla fina.

Hahaha! Alltså jag kan se detta scenario framför mig. Hur han lyckas hålla sig så seriös när en annan bara vill gapskratta typ 😆
Stackare ändå, hoppas du lyckas göra detta hemma nu då och att det hjälper implantatet att komma ner. Du får ringa in experthjälp från din mor annars nu när Patrik frågar om hon sett hur han gör 😆

Skönt att de tar det på allvar iaf och att de vill följa upp, det känns ju tryggt.

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, December 22 - 23:54
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

jocelyn1987 wrote:

Är det okej om jag hänger här med er? Opererades i november men november tråden är helt död 😂

Självklart får du det ☺️
Vad skönt att du börjar se ljuset i tunneln nu. Är du nöjd med storleken?
Jag förstår att det är ett dilemma hur du ska göra angående knölen. Har din kirurg sagt att de kan ta bort den? Men då får du betala eller?

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.

2023, December 22 - 23:50
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Annajulia wrote:

Hoppar också in i tråden. Opererade mig 20/12 hos Patrik på NK. Mår bättre än förväntat, trodde att jag skulle ha riktigt ont. Har dock som alla andra, den obehagliga tryckande känslan över brösten. Hoppas kunna gå på Alvedon from imorgon.

Välkommen hit 😊
Vad skönt att höra att ni är en del som mår bättre än förväntat. Jag ska opereras hos Patrik nästa torsdag och längtar ihjäl mig 🤗 hämtade ut alla mediciner på apoteket idag och det var ju hur mycket som helst, jag tar ju knappt en Alvedon när jag är sjuk i vanliga fall liksom haha. Skönt att höra att du tror att du redan klarar dig utan de starkare tabletterna.
Hur mådde du direkt efter operationen? När kunde du åka hem och så?

34 år, 3 barn.

Annons
2023, December 23 - 03:11
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Välkomna hit Annajulia och Jocelyn, kul att vi blir fler i tråden 🥰

Skönt att höra att det går bättre för dig Jocelyn! Hoppas du kan få hjälp med knölen och att allt håller sig snyggt.

Linosaur, vad jag skrattade åt din historia, kunde riktigt se framför mig hur det gick till 😂 hoppas bröstet lyssnar på dig och snyggar till sig utan massa tortyrmassage 😅 hot om våld brukar väl funka i dem flesta fall? 😂

Någon mer än jag som upplever nätterna jobbiga?
Jag vaknar varje natt runt 2.30-3.00 och kan inte somna om… ryggen värker, jag är hungrig och kroppen smärtar typ.. hittar ingen skön position att sova i 😭

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

2023, December 23 - 03:45
Annajulia
Annajulia's picture
Last seen: 4 days 15 hours ago
Brons

Spännande för dig! Jag mådde väldigt bra efteråt. Mådde inte alls illa så jag var nog bara på uppvaket en drygt en timma innan jag åkte hem. Åt min ”frukostbricka” och drack massor för att kunna kissa och fick då åka hem. Har tur att jag inte mår illa av morfinet. Patrik plus all personal var fantastiska på NK så du behöver inte oroa dig🤗

Anna

2023, December 23 - 03:49
Annajulia
Annajulia's picture
Brons

Annajulia wrote:

Spännande för dig! Jag mådde väldigt bra efteråt. Mådde inte alls illa så jag var nog bara på uppvaket en drygt en timma innan jag åkte hem. Åt min ”frukostbricka” och drack massor för att kunna kissa och fick då åka hem. Har tur att jag inte mår illa av morfinet. Patrik plus all personal var fantastiska på NK så du behöver inte oroa dig🤗

Ny här så inte riktigt förstått hur man ska svara. Detta var ett svar till dig Therese ☺️

Anna

Annons
2023, December 23 - 04:02
Annajulia
Annajulia's picture
Brons

Lovina wrote:

Välkomna hit Annajulia och Jocelyn, kul att vi blir fler i tråden 🥰

Skönt att höra att det går bättre för dig Jocelyn! Hoppas du kan få hjälp med knölen och att allt håller sig snyggt.

Linosaur, vad jag skrattade åt din historia, kunde riktigt se framför mig hur det gick till 😂 hoppas bröstet lyssnar på dig och snyggar till sig utan massa tortyrmassage 😅 hot om våld brukar väl funka i dem flesta fall? 😂

Någon mer än jag som upplever nätterna jobbiga?
Jag vaknar varje natt runt 2.30-3.00 och kan inte somna om… ryggen värker, jag är hungrig och kroppen smärtar typ.. hittar ingen skön position att sova i 😭

Jag har faktiskt inga problem med att sova, (skriver jag och postat detta mitt i natten😂) första natten var tuff helt klart men annars har det gått bra. Jag har småbarn så vaknar på natten pga av att barnen vaknar men efter att dom har somnat om har jag inga problem att själv somna om 🤗 hoppas att du snart får börja sova hela nätter och inte behöver vakna!

Anna

2023, December 23 - 07:12
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

Annajulia wrote:

Skönt att höra 😍 jag brukar må väldigt illa efter operation (gjort 3 kejsarsnitt) så räknar med att göra det nu med men hoppas på det bästa. Ska nämligen sätta mig på en buss vid 18 på op-dagen (opereras vid kl 11) i 4,5 timmar 😅 skönt att höra att de var så fantastiska 😍
Vad valde du för implantat och storlek? Är du nöjd än så länge?

34 år, 3 barn.

2023, December 23 - 07:35
Annajulia
Annajulia's picture
Brons

Therese_S wrote:

Annajulia wrote:

Skönt att höra 😍 jag brukar må väldigt illa efter operation (gjort 3 kejsarsnitt) så räknar med att göra det nu med men hoppas på det bästa. Ska nämligen sätta mig på en buss vid 18 på op-dagen (opereras vid kl 11) i 4,5 timmar 😅 skönt att höra att de var så fantastiska 😍

Ja hoppas du inte mår allt för illa då ☺️ jag gjorde ett lyft samt förstoring. Valde mentor siltex hp runda och la in 375 i ena och 405 i andra. Litade helt på Patrik, hade kollat på större på konsultationen men ändrade mig på plats då jag ville ha naturlig storlek för min kropp. Brösten ser ju absolut ut som två höga limpor men tror att de kommer bli jättebra när de sjunkit ner. Upplever inte att de känns så stora, hade förvisso ganska mycket bröst innan🤓

Anna

Annons
2023, December 23 - 07:42
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

[

Ja hoppas du inte mår allt för illa då ☺️ jag gjorde ett lyft samt förstoring. Valde mentor siltex hp runda och la in 375 i ena och 405 i andra. Litade helt på Patrik, hade kollat på större på konsultationen men ändrade mig på plats då jag ville ha naturlig storlek för min kropp. Brösten ser ju absolut ut som två höga limpor men tror att de kommer bli jättebra när de sjunkit ner. Upplever inte att de känns så stora, hade förvisso ganska mycket bröst innan🤓

[/quote]

Tack snälla 🥰 bara jag får hålla mig frisk (är lite småförkyld men enligt Patrik var de ok så länge man inte har halsont eller feber) så känner jag att jag klarar av vad som.. kanske ångrar att jag sagt det sen 😅
Jag har inte heller helt bestämt storlek ännu men ska visa Patrik 2 bilder igen på operationsdagen och så får han fria val utifrån det 😆 det han säger att vi väljer på är Motiva ergonomix 335cc eller 360cc (beroende på mina bröstvårtors placering i nuläget). Kände du att ni hade tid att diskutera storlek en sista gång i lugn och ro?

34 år, 3 barn.