Annons
425 posts / 0 new
Last post
2023, December 23 - 08:12
Annajulia
Annajulia's picture
Last seen: 4 days 17 hours ago
Brons

Therese_S wrote:

[
Vad valde du för implantat och storlek? Är du nöjd än så länge?

Ja hoppas du inte mår allt för illa då ☺️ jag gjorde ett lyft samt förstoring. Valde mentor siltex hp runda och la in 375 i ena och 405 i andra. Litade helt på Patrik, hade kollat på större på konsultationen men ändrade mig på plats då jag ville ha naturlig storlek för min kropp. Brösten ser ju absolut ut som två höga limpor men tror att de kommer bli jättebra när de sjunkit ner. Upplever inte att de känns så stora, hade förvisso ganska mycket bröst innan🤓

Tack snälla 🥰 bara jag får hålla mig frisk (är lite småförkyld men enligt Patrik var de ok så länge man inte har halsont eller feber) så känner jag att jag klarar av vad som.. kanske ångrar att jag sagt det sen 😅
Jag har inte heller helt bestämt storlek ännu men ska visa Patrik 2 bilder igen på operationsdagen och så får han fria val utifrån det 😆 det han säger att vi väljer på är Motiva ergonomix 335cc eller 360cc (beroende på mina bröstvårtors placering i nuläget). Kände du att ni hade tid att diskutera storlek en sista gång i lugn och ro?

[/quote]

Spännande! Ja jag hade tid klockan 13 men allt blev försenat en och en halv timma. Men kände ändå att Patrik var lugn och att han inte kändes stressad. Han är ju dock väldigt kort och koncist så viktigt att man ställer alla frågor man har samt berättar om man vill ha mer hjälp/info😄

Anna

2023, December 23 - 08:25
Therese_S
Therese_S's picture
Last seen: 5 months 3 weeks ago
Silver

Ja han är ju verkligen kort och koncist som du skriver 😅 tack för tips! Tänker att jag visar honom 2 bilder jag har som ”målbilder”, säger att jag inte vill ha så mycket sideboob och sen får jag lita på att han väljer det som bäst motsvarar så som jag vill ha 😊

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.
Bh-storlek före: 75aa? (Fyller inte ut en a-kupa på långa vägar)
Bh-storlek efter: Hoppas på en visuellt fyllig b alternativt liten c-kupa.

2023, December 23 - 09:47
Lovina
Lovina's picture
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver

Annajulia wrote:

Lovina wrote:

Välkomna hit Annajulia och Jocelyn, kul att vi blir fler i tråden 🥰

Skönt att höra att det går bättre för dig Jocelyn! Hoppas du kan få hjälp med knölen och att allt håller sig snyggt.

Linosaur, vad jag skrattade åt din historia, kunde riktigt se framför mig hur det gick till 😂 hoppas bröstet lyssnar på dig och snyggar till sig utan massa tortyrmassage 😅 hot om våld brukar väl funka i dem flesta fall? 😂

Någon mer än jag som upplever nätterna jobbiga?
Jag vaknar varje natt runt 2.30-3.00 och kan inte somna om… ryggen värker, jag är hungrig och kroppen smärtar typ.. hittar ingen skön position att sova i 😭

Jag har faktiskt inga problem med att sova, (skriver jag och postat detta mitt i natten😂) första natten var tuff helt klart men annars har det gått bra. Jag har småbarn så vaknar på natten pga av att barnen vaknar men efter att dom har somnat om har jag inga problem att själv somna om 🤗 hoppas att du snart får börja sova hela nätter och inte behöver vakna!

Skönt ändå! Jag har också småbarn (3,5 år och 1 år) så är också van vid att vakna på nätterna, men just nu somnar jag inte om. Får liksom inte till en bra position.. min man tar 1-åringen helt och sover med honom och 3,5åringen har börjat sova hela nätter så (sen 3 dagar tillbaka) har bara behövt hjälpa henne med toabesök typ.

Så frustrerande att ligga vaken i 3-4 timmar mitt i natten 😅

2 barn, 31 år, 169cm, 67kg

Bröstförstoring
Konsultation sept 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic. Konsultation 2 - okt 2023 hos Richard Lewin, Elite Clinic
OP: 19/12-2023.
285 cc - bakom bröstmuskeln. Motiva Ergonomix 2, demi.

Strl före op: osäker, väldigt platt
Strl efter op: återstår att se

Annons
2023, December 23 - 17:10
Shieldhammer
Shieldhammer's picture
Last seen: 9 months 2 weeks ago
Silver

Hej, jag gjorde ett bröstlyft och implantat 325 av märket Mentor i vardera bröst.
Är det någon i tråden som gjort en likadan op.?

63 år, 2 barn, 178 cm - 85 kg.
Dec. 2023. Bröstlyft och implantat.

Tidigare:
2013
Bukplastik (2 kg + 1,8 liter ) + överarmar ( 250g)

2023, December 23 - 21:52
jocelyn1987
jocelyn1987's picture
Last seen: 7 months 3 weeks ago
Silver

Therese_S wrote:

jocelyn1987 wrote:

Är det okej om jag hänger här med er? Opererades i november men november tråden är helt död 😂

Självklart får du det ☺️
Vad skönt att du börjar se ljuset i tunneln nu. Är du nöjd med storleken?
Jag förstår att det är ett dilemma hur du ska göra angående knölen. Har din kirurg sagt att de kan ta bort den? Men då får du betala eller?

Jag är nöjd med storleken, de passar min kropp. 🙂
Hon kan ta bort den men då får jag betala. Vet inte hur mycket, ska fråga vid mitt återbesök i februari. Tänker att man isf kan betala och ta bort knölen och samtidigt göra korrigering. Så blir det 1 op till istället för 2.
Jag känner att jag va inte riktigt mentalt förberedd på det långa uppehållet från träningen som operationen skapade så att göra 1 op till istället för 2 st lockar mycket.

Vad har era kirurger sagt om träning?

36 år, 2 barn, 166 cm, 66 kg

Bröstförstoring - OP 8 nov Novokliniken Katia Gomez
Mentor CPG 323 390cc ergonomisk
Bakom bröstmuskeln
Storlek före op: 75AA
Storlek efter op: 75C

2023, December 24 - 07:29
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

jocelyn1987 wrote:

Therese_S wrote:

jocelyn1987 wrote:

Är det okej om jag hänger här med er? Opererades i november men november tråden är helt död 😂

Självklart får du det ☺️
Vad skönt att du börjar se ljuset i tunneln nu. Är du nöjd med storleken?
Jag förstår att det är ett dilemma hur du ska göra angående knölen. Har din kirurg sagt att de kan ta bort den? Men då får du betala eller?

Jag är nöjd med storleken, de passar min kropp. 🙂
Hon kan ta bort den men då får jag betala. Vet inte hur mycket, ska fråga vid mitt återbesök i februari. Tänker att man isf kan betala och ta bort knölen och samtidigt göra korrigering. Så blir det 1 op till istället för 2.
Jag känner att jag va inte riktigt mentalt förberedd på det långa uppehållet från träningen som operationen skapade så att göra 1 op till istället för 2 st lockar mycket.

Vad har era kirurger sagt om träning?

Skönt att du är nöjd med storleken 😊
Ja då hade jag också försökt ta allt vid en och samma operation om det inte var allt för dyrt.
Jag syter så inför att vara ifrån träningen. Har dock gjort 3 kejsarsnitt och behövt vänta 3 mån med styrketräning så nu känns 6 veckor för att få träna underkropp ändå överkomligt (även om jag kommer klättra på väggarna här hemma) 😅
försöker tänka ”vad är 6 veckor när man har hela livet på sig att träna sen”, en klen tröst men men haha!

34 år, 3 barn.
Ska göra bröstförstoring hos Patrik Höijer i December och troligtvis blir det Motiva Ergonomix eller Ergonomix 2, 335 cc.

Annons
2023, December 25 - 20:44
LisaaB
LisaaB's picture
Last seen: 12 hours 53 min ago
Silver

Så kul👏🏼Jag opererade mig 14/12 på nordiska kliniken hos Patrik. Konsultation och operation samma dag då jag bor 35 mil från Stockholm. Var inne på motiva round men gillar lite skidbacke blev då rekommenderad polyteck anatomisk extra high 480cc. Mjukaste implantatet som väger 30% mindre än de andra på marknaden. Plus sa Patrik är att dessa håller sig kvar medan erogonimix istället kan droppa mer på bara några få år.

2023, December 26 - 09:46
Therese_S
Therese_S's picture
Silver

MaddeB wrote:

Så kul👏🏼Jag opererade mig 14/12 på nordiska kliniken hos Patrik. Konsultation och operation samma dag då jag bor 35 mil från Stockholm. Var inne på motiva round men gillar lite skidbacke blev då rekommenderad polyteck anatomisk extra high 480cc. Mjukaste implantatet som väger 30% mindre än de andra på marknaden. Plus sa Patrik är att dessa håller sig kvar medan erogonimix istället kan droppa mer på bara några få år.

Hade du en bra upplevelse när du opererades? Alltså är du nöjd med personal och omhändertagandet osv?
Så konstigt att en och samma kirurg säger så olika om de olika implantaten. Kan i efterhand önska att jag skulle gått på en till konsultation för att se vad någon annan skulle rekommendera mig men hoppas jag blir nöjd. Polytech nämnde Patrik inte ens för mig så tänker att det måste vara beroende på vad man har för utgångsläge? Men låter ju inte kul om Ergonomix droppar alldeles för mycket efter några år. Ska dubbelkolla med honom på torsdag när det är dags för mig. Han lät så säker i sin sak när jag visade bilder och förklarade vad jag ville ha.
Såg att du gjort bröstlyft med så kanske påverkar lite vad han rekommenderar för implantat?

34 år, 3 barn.

2023, December 26 - 15:20
Maggieyo
Maggieyo's picture
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver

God fortsättning gänget!

Hur känns det för alla som fått nya boobies i december? Alla nöjda och glada eller är det något som tynger nån?

Jag är rädd att mina kommer att kännas för stora, men försöker att lita på att de hittar sin form och att de kommer bli bra. 😊

30 år, 170 cm, 58kg
Inbokad bröstförstoring 19/12 på nordiska kliniken.

Annons
2023, December 26 - 15:47
Linda-Li
Linda-Li's picture
Last seen: 1 month 3 weeks ago
Silver

Läser att du opererat dig nu. Hoppas allt gått bra.
Någorlunda samma utgångsläge i vikt och längd som mig.... Jag är 163cm och väger ca 64-65kg.
Hur känns det med storleksvalet? Jag har valt mellan 295 ccoch 330 cc. Har funderat över profilvalet, låg eller mellan.?
Tog du runda eller anatomiska.?