Annons
6 posts / 0 new
Last post
#1 2023, September 4 - 22:39
blueglue
blueglue's picture
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver

Operation oktober 2023

Inspirerad och nyfiken på tuttsyskon där ute så startar jag en tråd för alla som ska opereras i oktober 2023.
Tänker att vi här kan bolla och utbyta både tankar och känslor. Tiden innan och efter planerar op är för mig en stor händelse i livet så lets go! E så taggad på att höra allt möjligt om er där ute 😍

31 år, 179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Tidigare bh-storlek 70C
Efter op bh-storlek ~70F

Annons
2023, September 4 - 22:57
blueglue
blueglue's picture
Silver

Jag kan börja med att berätta att jag tänker på allt möjligt. Har förberett och rengjort en låda i garderoben med rena kläder och börjat tvätta fler kläder jag kan ha efter op. Ska väl snart lyfta ur sängen och dammsuga under lådan den står i och tvätta rent filtar och allt annat man kommer vilja mysa med. Min partner är stöttande men tänker ändå på hur det kommer vara att vara hemma efter op. Vad ska man göra alla timmar på dygnet när man inte kommer kunna röra sig så mycket…. Har ni några planer på likande tankar?

179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

2023, September 15 - 13:01
Bea104
Bea104's picture
Last seen: 2 months 3 days ago
Silver

Skulle vilja operera mig i oktober då det passar mitt schema men har inte bestämt storlek än utan velar mellan två så har inte vågat boka än!

2023, September 16 - 10:34
blueglue
blueglue's picture
Silver

Bea104 wrote:

Skulle vilja operera mig i oktober då det passar mitt schema men har inte bestämt storlek än utan velar mellan två så har inte vågat boka än!

Ah jag bokade innan jag bestämt vilket implantat pga passade också mig i livet. Sedan har jag haft nära kontakt med min kirurg och bollat fram och tillbaka kring vilket implantat jag till slut landat i. Plus har varit på konsultationer på flera ställen för att känna mig säker. Vilka implantat velat du mellan? ☺️

179 cm lång, väger 60 kg
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

Annons
2023, September 16 - 19:08
Bea104
Bea104's picture
Last seen: 2 months 3 days ago
Silver

När har du tid för operation? Vart ska du operation dig?
Var på konsultation i veckan och fick möjlighet att boka tid för op nästa vecka men känner att jag behöver processa lite till. Egentligen är det inte så stor skillnad velar bara mellan motivas ergonomix 400 cc eller 425cc. 400 var minsta jag kunde ha för bröstbredden. Ska ringa kirurgen på måndag och processa lite. Blir lite osäker när jag läser på olika formen om att ergonomix blir hängiga men kanske beror det på vilken projektion man väljer tyckte inte full droppande något när man höll upp det och det kändes väldigt behagligt när man klämde på det. Kanske bör man gå på flera konsultationer för att se vad man får rekommenderat.

2023, September 17 - 08:36
blueglue
blueglue's picture
Silver

Bea104 wrote:

När har du tid för operation? Vart ska du operation dig?
Var på konsultation i veckan och fick möjlighet att boka tid för op nästa vecka men känner att jag behöver processa lite till. Egentligen är det inte så stor skillnad velar bara mellan motivas ergonomix 400 cc eller 425cc. 400 var minsta jag kunde ha för bröstbredden. Ska ringa kirurgen på måndag och processa lite. Blir lite osäker när jag läser på olika formen om att ergonomix blir hängiga men kanske beror det på vilken projektion man väljer tyckte inte full droppande något när man höll upp det och det kändes väldigt behagligt när man klämde på det. Kanske bör man gå på flera konsultationer för att se vad man får rekommenderat.

Jag har tid den 16 oktober. Hos Dr Molding i Uppsala :) bokade i somras.
Ja alltså att gå på flera konsultationer har gjort mig så mycket rikare. Att liksom samla på sig flera rekommendationer och erfarenheter, pröva implantat på olika sätt och bli mer trygg med mitt beslut. För mig kändes det viktigt att förstå detaljerna och höra olika kirurger säga samma/olika saker.
Vilken look är du ute efter? :D

179 cm lång, väger 60 kg
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F