Annons
101 posts / 0 new
Last post
2023, October 11 - 10:34
Giwjak
Giwjak's picture
Last seen: 9 months 4 weeks ago
Silver

Boobies23 wrote:

Oj oj nu är det nedräkning! Drygt 12 timmar kvar till operation och jag har precis kört min första dusch med descutan. Är det någon som har koll på om man måste tvätta håret på morgonen också? 🤔
Gissar för övrigt att magen kommer vara i panik imorgon när jag vaknar. Har inte riktigt landat i mitt huvud än tror jag eftersom jag fått boka om tiden redan en gång och nu är det äntligen dags på riktigt.
Ena delen av mig funderar om jag är riktigt klok, andra delen vill bara köra...

Så spännande, lycka till idag! Allt kommer gå bra och snabbt, vips är det över <3 hade exakt samma tankar som du och var nära att bara ställa in allt när jag stog där med operationsmössan på, haha.. blev så sjukt orolig och nervös med allt gick bra! Heja dig, det kommer gå lättare och än du tror!
Och ang schampo så skulle jag ej tvätta med schampo på morgonen, bara kroppen med descutan.

42 år, 2 barn, 179 cm, 67 kg

Konsultation 6/7 hos Armin på Akademikliniken i Göteborg

Operation 5/10 på AK

Mentor 275 cc Siltex Round Moderate Plus Profile
bakom bröstmuskeln

2023, October 11 - 10:37
Giwjak
Giwjak's picture
Silver

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

Jag ska opereras på måndag, är taggad och nervös. Ska lägga in 510 cc, är spänd på att se hur dom kommer att bli 😍 inte orolig för något särskilt men också över allt haha… Hur har ni gjort det med att berätta för familj? Jag har valt att berätta för dom flesta vänner och sen min mamma och syskon. Men liksom hur slänger man bara ur sig det för sin pappa och hans partner? Jag vill berätta för att jag är orolig för att om det skulle hända något så vill jag att han ska veta vad som försiggår typ.

Alltså, jag har faktiskt inte berättat för någon, bara min man då 😄 känner liksom att det här är bara min business och ingen annans.. Vill ju inte heller bidra till skönhetshets osv och i och med att man är mamma så känns det extra viktigt att göra vad man kan 😬

Tycker inte att det är någon hets bara för att man berättar eller gör det. Mer att man är öppen med att man ska opereras och att man ska genomgå en rehabilitering osv. Att det är en plastikoperation ser jag mer som ett intresse för sitt yttre välbefinnande mer än någon hets. Sen är det såklart skillnad att berätta för sina barn än sina föräldrar. Jag vill egentligen inte berätta för mina föräldrar och egentligen har dom inget att göra kring mina bröst men jag önskar att min familj är delaktig i mitt liv och mina tankar och känslor och vise versa så därför vill jag berätta 🙂

Jag ser som sagt inget fel i att andra berättar, bara för min del som jag känner att jag inte vill. Bra att alla får göra det som känns bäst 😌❤️

Operation 5/10 på AK

bakom bröstmuskeln

2023, October 12 - 20:34
jojjo87
jojjo87's picture
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver

Vilken storlek har du lagt in? Vill oxå ha lite mindre. Vet du om läkningstiden är kortare om man lägger i.n mindre eller är det densamma oavsett?

tjej 36 år, 2barn, 157cm/53kg.

75 A, önskar en naturlig B kupa.

Annons
2023, October 12 - 20:36
jojjo87
jojjo87's picture
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver

Oj.. mitt inlägg var till ”loppan80”.. är ny här och fattar visst inte hur man svarar på ett inlägg..

tjej 36 år, 2barn, 157cm/53kg.

75 A, önskar en naturlig B kupa.

2023, October 13 - 17:56
Boobies23
Boobies23's picture
Last seen: 10 months 1 week ago
Silver

Hallå alla!
Nu är jag äntligen "på andra sidan".. 😄

Opererades i onsdags och allt gick bra. Trodde jag skulle vara mer nervös på operationsdagen men det slog aldrig riktigt till. Tror att det har att göra med att allt gick så lugnt till. Det är så lugnt på kliniken och Patrik var lugn och Ove (narkos) var lugn. Mådde toppen när jag vaknade. Spände en hel del men inte ont.
Åkte hem ca 2,5 h efter uppvaket.
Jobbade dagen efter och även idag men tog en liten paus igår på dagen och vilade ca 30 min och gjorde samma idag. Mer mobil i armarna men fortfarande spänd och öm.
Narkosen var hur lugn som helst så har varit orolig och nervös helt i onödan.

Bröstförstoring
Konsultation x 2: Patrik Höijer, NK
Op 11/10 PatrikHöijer, NK
360/380 cc motiva ergonomix demi bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2023, October 14 - 10:17
Loppan80
Loppan80's picture
Last seen: 9 months 2 days ago
Silver

jojjo87 wrote:

Vilken storlek har du lagt in? Vill oxå ha lite mindre. Vet du om läkningstiden är kortare om man lägger i.n mindre eller är det densamma oavsett?

Jag skulle lägga in Mentors anatomiska 215 cc men ändrade till 255 cc. Jag har lagt mina framför och det tillsammans med att det är mindre implantat verkar ge snabbare läkningsprocess. Jag är nöjd än så länge fast de är fortfarande ganska svullna.

43 år, 168 cm, 69 kg, 2 barn

Storlek innan op: 75B/70C
Op 1: Art Clinic i Jönköping. 11/11-19 Body-Jet + Fettransplantation till bröst.
Storlek efter op1: 75C

Konsultationer 22/23 på Nordiska kliniken (Patrik Höijer), Plastikakademin (Johan Thorfinn) och ArtClinic (Karl Bremer) för bröstförstoring med mindre implantat.

10/10 operation Art Clinic Jönköping. Mentor CPG322 255 cc, framför

Annons
2023, October 15 - 07:48
blueglue
blueglue's picture
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver

Boobies23 wrote:

Hallå alla!

Opererades i onsdags och allt gick bra. Trodde jag skulle vara mer nervös på operationsdagen men det slog aldrig riktigt till. Tror att det har att göra med att allt gick så lugnt till. Det är så lugnt på kliniken och Patrik var lugn och Ove (narkos) var lugn. Mådde toppen när jag vaknade. Spände en hel del men inte ont.
Jobbade dagen efter och även idag men tog en liten paus igår på dagen och vilade ca 30 min och gjorde samma idag. Mer mobil i armarna men fortfarande spänd och öm.

Wow va skönt! Kul att läsa din text blir ännu mer taggad på hur det kommer gå för mig. Jag ska opereras imorrn, ska vara där 7.30 ☺️ är inte heller så nervös, mest förväntansfull och lite orolig över narkosen också men verkar vara vanligt att vara det 🥶
Hoppas det fortfarande fortsätter i samma takt för dig ☺️

31 år, 179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

2023, October 15 - 09:57
Boobies23
Boobies23's picture
Last seen: 10 months 1 week ago
Silver

blueglue wrote:

Boobies23 wrote:

Hallå alla!

Wow va skönt! Kul att läsa din text blir ännu mer taggad på hur det kommer gå för mig. Jag ska opereras imorrn, ska vara där 7.30 ☺️ är inte heller så nervös, mest förväntansfull och lite orolig över narkosen också men verkar vara vanligt att vara det 🥶

Stort lycka till imorgon - kommer gå kanon!
Låter helt sjukt men var rätt skönt att bli sövd. 😄
Och som han narkosläkaren förklarade så är man sövd så himla lätt. Man är ju inte intuberad som man är när det är lite mer avancerade operationer och det lugnade mig ytterligare.
Mår fortfarande bra. From 3e dagen efter operationen har jag enbart tagit alvedon och det fungerar bra för mig. Vet inte om det också kan hänga ihop med att jag inte lagt in superstora inplantat men kanske även om de ligger bakom?

Bröstförstoring
Konsultation x 2: Patrik Höijer, NK
Op 11/10 PatrikHöijer, NK
360/380 cc motiva ergonomix demi bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2023, October 15 - 12:21
Giwjak
Giwjak's picture
Silver

Jag opererades den 5:e så är ju på dag tio nu, och måste säga att jag fortfarande är väldigt påverkad. Tog samtliga mediciner fram till sjätte dagen (celebra, Oxynorm, oxycodone, och Alvedon), då de tog slut, och tyckte väl att jag mådde helt ok på bara Alvedon dagtid, men nätterna! My god. Vaknade varje timme av smärtan. Var på återbesök i fredags och fick då mer celebra och Oxynorm utskrivet för nätterna.
Man googlar och googlar för att få veta om det är ”normalt” men blir inte riktigt klok på det 😅
Funderar om det kan bero på att jag varit ”igång” ganska mycket, jobbade hemifrån redan dagen efter op, och veckan efter var jag inne på kontoret tre dagar. Går ju bara långsamt och undviker lyft osv, men ändå, kanske borde man vilt hemma 😯
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut 😂

Operation 5/10 på AK

bakom bröstmuskeln

Annons
2023, October 15 - 16:00
blueglue
blueglue's picture
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver

Boobies23 wrote:

blueglue wrote:

Boobies23 wrote:

Hallå alla!

Stort lycka till imorgon - kommer gå kanon!
Låter helt sjukt men var rätt skönt att bli sövd. 😄
Och som han narkosläkaren förklarade så är man sövd så himla lätt. Man är ju inte intuberad som man är när det är lite mer avancerade operationer och det lugnade mig ytterligare.
Mår fortfarande bra. From 3e dagen efter operationen har jag enbart tagit alvedon och det fungerar bra för mig. Vet inte om det också kan hänga ihop med att jag inte lagt in superstora inplantat men kanske även om de ligger bakom?

Åh tack 🥹 ja för mig känns det bara så sjukt att dom ska in under där och trycka in ett implantat. Men dom sågar ju upp bröstbenet på folk och allt möjligt kirurger hit och dit i narkos så denna operation är ju inte så stor.
Men i alla fall jag ser så mycket fram emot allt och njuter av resan 😍 ahhh så taggad 😊😊😊

31 år, 179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F