Annons
101 posts / 0 new
Last post
2023, October 17 - 07:21
blueglue
blueglue's picture
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver

Giwjak wrote:

Jag opererades den 5:e så är ju på dag tio nu, och måste säga att jag fortfarande är väldigt påverkad. Tog samtliga mediciner fram till sjätte dagen (celebra, Oxynorm, oxycodone, och Alvedon), då de tog slut, och tyckte väl att jag mådde helt ok på bara Alvedon dagtid, men nätterna! My god. Vaknade varje timme av smärtan. Var på återbesök i fredags och fick då mer celebra och Oxynorm utskrivet för nätterna.
Man googlar och googlar för att få veta om det är ”normalt” men blir inte riktigt klok på det 😅
Funderar om det kan bero på att jag varit ”igång” ganska mycket, jobbade hemifrån redan dagen efter op, och veckan efter var jag inne på kontoret tre dagar. Går ju bara långsamt och undviker lyft osv, men ändå, kanske borde man vilt hemma 😯
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut 😂

Jag opererades igår och kan inte fatta hur du klarat av att jobba. Jag har sånt tryck och spänningar, känns som den värsta träningsvärken man kan tänka sig ungefär. Men kan du ta någon vecka nu istället och var hemma och chilla?

31 år, 179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

2023, October 17 - 13:39
blueglue
blueglue's picture
Silver

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

Jag opererades den 5:e så är ju på dag tio nu, och måste säga att jag fortfarande är väldigt påverkad. Tog samtliga mediciner fram till sjätte dagen (celebra, Oxynorm, oxycodone, och Alvedon), då de tog slut, och tyckte väl att jag mådde helt ok på bara Alvedon dagtid, men nätterna! My god. Vaknade varje timme av smärtan. Var på återbesök i fredags och fick då mer celebra och Oxynorm utskrivet för nätterna.
Man googlar och googlar för att få veta om det är ”normalt” men blir inte riktigt klok på det 😅
Funderar om det kan bero på att jag varit ”igång” ganska mycket, jobbade hemifrån redan dagen efter op, och veckan efter var jag inne på kontoret tre dagar. Går ju bara långsamt och undviker lyft osv, men ändå, kanske borde man vilt hemma 😯
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut 😂

Jag opererades igår och kan inte fatta hur du klarat av att jobba. Jag har sånt tryck och spänningar, känns som den värsta träningsvärken man kan tänka sig ungefär. Men kan du ta någon vecka nu istället och var hemma och chilla?

Oj läste nu vad jag skrev igen imorse haha, inte meningen att verka kort ❤️❤️❤️ hoppas du mår bättre nu. Hade ont och var hög på morfin imorse. Känns bättre nu. Är iväg på fiket nedanför för en kopp kaffe ☕️

Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

2023, October 17 - 15:25
Giwjak
Giwjak's picture
Last seen: 9 months 4 weeks ago
Silver

blueglue wrote:

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

Oj läste nu vad jag skrev igen imorse haha, inte meningen att verka kort ❤️❤️❤️ hoppas du mår bättre nu. Hade ont och var hög på morfin imorse. Känns bättre nu. Är iväg på fiket nedanför för en kopp kaffe ☕️

Haha.. verkligen ingen fara 😀 tack för omtanken, försöker ta det så lugnt jag kan och är hemma idag tex, imorgon måste jag dock göra jobb.. alltså jag mår bra, det är mest nattetid som jag har sån jäkla smärta?? Men kanske har att göra med att man ligger så still på rygg också..?? 12 dagar sedan operation idag. ”Hugger” också i brösten, och bröstvårtorna gör jätteont? Samt att de känns domnade, är det fler som känner samma..?

Så skönt att operationen är över för din del nu, ta det nu bara lugnt och vila så mycket det går! Låter som att du redan mår bättre, så skönt 😍

42 år, 2 barn, 179 cm, 67 kg

Konsultation 6/7 hos Armin på Akademikliniken i Göteborg

Operation 5/10 på AK

Mentor 275 cc Siltex Round Moderate Plus Profile
bakom bröstmuskeln

Annons
2023, October 17 - 17:27
Softhor
Softhor's picture
Last seen: 9 months 3 weeks ago
Silver

En liten fundering bara, ni som har barn.. vad har ni sagt till dom? Jag har en dotter som är 9, lite för liten för att berätta att det är en skönhetsoperation 😬 vill helst inte att hon funderar över sånna här saker. Har idagslähet bara sagt att jag ska opereras för att jag har ont i bröstet, men det känns ju inte helt rätt 😅 kommer ju vara en rätt lång återhämtningstid och jag är ensam på heltid så svårt att mörka.

2009- mentor medium profile 350cc Sophiahemmet, Leif gylbert
Före op 75a, efter op 75c
1 barn 2014

Konsultation nordiska kliniken Patrik höijer 2/9-23
Bokad operation nordiska kliniken Patrik Höijer 595cc mentor hög profil 27/10-23

2023, October 17 - 23:22
Boobies23
Boobies23's picture
Last seen: 10 months 1 week ago
Silver

Softhor wrote:

En liten fundering bara, ni som har barn.. vad har ni sagt till dom? Jag har en dotter som är 9, lite för liten för att berätta att det är en skönhetsoperation 😬 vill helst inte att hon funderar över sånna här saker. Har idagslähet bara sagt att jag ska opereras för att jag har ont i bröstet, men det känns ju inte helt rätt 😅 kommer ju vara en rätt lång återhämtningstid och jag är ensam på heltid så svårt att mörka.

Jag hade samma dilemma innan och jag sa inget alls att jag skulle iväg eftersom alla barn var i skola/förskola när jag var på operation och jag kom hem i vanlig tid typ som om jag hade varit på jobbet. Sen har jag bara sagt att "oj oj mamma har så ont i ryggen så ni får inte kasta er på mig". De har köpt detta med hull och hår.
Jag har inga problem att berätta för barnen men inte nu då de är för unga (enligt mig) för att förstå. Jag vill inte spä på allt med utseende i den åldern. De matas nog som det är.

Bröstförstoring
Konsultation x 2: Patrik Höijer, NK
Op 11/10 PatrikHöijer, NK
360/380 cc motiva ergonomix demi bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2023, October 17 - 23:29
Boobies23
Boobies23's picture
Last seen: 10 months 1 week ago
Silver

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

Haha.. verkligen ingen fara 😀 tack för omtanken, försöker ta det så lugnt jag kan och är hemma idag tex, imorgon måste jag dock göra jobb.. alltså jag mår bra, det är mest nattetid som jag har sån jäkla smärta?? Men kanske har att göra med att man ligger så still på rygg också..?? 12 dagar sedan operation idag. ”Hugger” också i brösten, och bröstvårtorna gör jätteont? Samt att de känns domnade, är det fler som känner samma..?

Så skönt att operationen är över för din del nu, ta det nu bara lugnt och vila så mycket det går! Låter som att du redan mår bättre, så skönt 😍

Hallå, inne på 6e dagen idag och det är ju fortfarande rätt stelt att ta på jackor osv. Spänner fortfarande en hel del men smärtan i ryggen har släppt.
Jag är ju van att sova helt stilla på rygg så tänker att det kanske underlättar eftersom kroppen är van det för min del.
Har inga hugg eller domningar (än) men uppdaterar löpande här. Ska tillbaka på återbesök på fredag. Ska bli intressant att se mina nya boobies för första gången. 😍

Bröstförstoring
Konsultation x 2: Patrik Höijer, NK
Op 11/10 PatrikHöijer, NK
360/380 cc motiva ergonomix demi bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

Annons
2023, October 18 - 09:09
Sinnes78
Sinnes78's picture
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Brons

Kul att höra om er status efter operation! Jag opererades igår och skulle kunna gjort enklare jobb idag vid datorn om det krävs (som tur är gör det inte det :)) sover alltid på mage eller sida vanligtvis men hade en Borg av kuddar runt mig, två kuddar under axlar och huvud så det blev förhöjt och en kudde i knävecket och sov faktiskt riktigt bra!
Men blir orolig, kollade sent igår (opererades igår på dagen) och tycker att ena bröstet ser avsevärt större ut. Jag tror att det skilde typ 10-15 ml innan mellan dem, dock var det här inget vi diskuterade på konsultationen utan jag utgick ifrån att de hade koll på det och parerar för sånt … eller har någon annan varit med om att det bara är ena bröstet som är mer svullet..? 🙁

2023, October 18 - 10:10
Loppan80
Loppan80's picture
Last seen: 9 months 2 days ago
Silver

Sinnes78 wrote:

Kul att höra om er status efter operation! Jag opererades igår och skulle kunna gjort enklare jobb idag vid datorn om det krävs (som tur är gör det inte det :)) sover alltid på mage eller sida vanligtvis men hade en Borg av kuddar runt mig, två kuddar under axlar och huvud så det blev förhöjt och en kudde i knävecket och sov faktiskt riktigt bra!
Men blir orolig, kollade sent igår (opererades igår på dagen) och tycker att ena bröstet ser avsevärt större ut. Jag tror att det skilde typ 10-15 ml innan mellan dem, dock var det här inget vi diskuterade på konsultationen utan jag utgick ifrån att de hade koll på det och parerar för sånt … eller har någon annan varit med om att det bara är ena bröstet som är mer svullet..? 🙁

Jag hade ca 25-30 ml skillnad på mina bröst innan operationen. Min läkare nämnde det men tyckte inte att det behövdes olika storlekar på implantaten. Det har gått 8 dagar och jag ser ingen skillnad i storlek. Nu vet jag inte vad du hade för förutsättningar och storlek på implantat men förhoppningsvis så är det ena mer svullet än det andra. 🤗
Skönt att du sover bra. Det är det som har varit det jobbigaste för mig, att sova på rygg.

43 år, 168 cm, 69 kg, 2 barn

Storlek innan op: 75B/70C
Op 1: Art Clinic i Jönköping. 11/11-19 Body-Jet + Fettransplantation till bröst.
Storlek efter op1: 75C

Konsultationer 22/23 på Nordiska kliniken (Patrik Höijer), Plastikakademin (Johan Thorfinn) och ArtClinic (Karl Bremer) för bröstförstoring med mindre implantat.

10/10 operation Art Clinic Jönköping. Mentor CPG322 255 cc, framför

2023, October 18 - 11:54
blueglue
blueglue's picture
Silver

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

Jag har full känsel överallt och en sammanhängande smärta, inte så att det plötsligt hugger till det är mer som ett molande tryck och spänningar samt typ sveda vid ”ärret”.

Ja jag tar det lugnt 😃 jag är bara orolig att jag har hög smärttröskel och inte känner av ordentligt men tror ändå jag känner av. Hmm 🤔 svår balansgång men så länge man är medveten e det nog lugnt. Ser fram emot återbesök 😍

Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

Annons
2023, October 18 - 11:57
Softhor
Softhor's picture
Last seen: 9 months 3 weeks ago
Silver

Boobies23 wrote:

Softhor wrote:

Jag hade samma dilemma innan och jag sa inget alls att jag skulle iväg eftersom alla barn var i skola/förskola när jag var på operation och jag kom hem i vanlig tid typ som om jag hade varit på jobbet. Sen har jag bara sagt att "oj oj mamma har så ont i ryggen så ni får inte kasta er på mig". De har köpt detta med hull och hår.
Jag har inga problem att berätta för barnen men inte nu då de är för unga (enligt mig) för att förstå. Jag vill inte spä på allt med utseende i den åldern. De matas nog som det är.

Okej vad skönt, hade helst inte sagt något alls och hade precis som du tänkt att min dotter är i skolan under operationen 😄

2009- mentor medium profile 350cc Sophiahemmet, Leif gylbert
Före op 75a, efter op 75c
1 barn 2014

Konsultation nordiska kliniken Patrik höijer 2/9-23
Bokad operation nordiska kliniken Patrik Höijer 595cc mentor hög profil 27/10-23