Konsumentverket?
Hej tjejer jag kommer inte överens med min kirurg, jag har fått rippling på mitt vänstra bröst som han vägrar erkänna, har dessutom gjort en bröstförstoring jag e extremt missnöjd med och måste nu göra ett lyft i aug som jag får betala för, trots att han på konsultationen sa att det absolut inte behövdes ett lyft. Jag får ingen respons från han, inga svar på mina mail och när jag ville lägga i 600 cc sa han att han vägrade göra det itan han lägger i max 500 cc på sina patienter för han gillr inte fejk looken.
Hur skaa jag gå tillväga?
Jag måzte ju göra lyftet men tycker att det e hans fel så det kostar mig extra pengar och det e en extra risk med en till op, vilket jag hade kunnat undvika om han sagt något om lyftet från början.
Hur ska jag göra och vad har vi som patienter för rättigheter?
Ta kontakt med patientförsäkringen (tror jag att det hette) det gjorde jag efter att ha mått dåligt pga att en läkare inte förberett mig på tiden efter en operation. Har inte kommit så långt än och vet inte om det spelar någon roll om det är ett estetiskt ingrep eller inte. Men det kan ju vara värt att pröva? De har en hemsida. Google it!
2011: Ankarlyft/Förstoring på Proforma Clinic
2012: Innerlårsplastik på Akademikliniken
2013: Överarmsplastik på Akademikliniken
du hade inte kommit undan med att betala för lyft innan heller. hade du gjort lyft + förstoring kostar de 55 000. nu får du lyft för 10 000 (det var det väl) . alltså betalar du allt som allt 52 000. så du tjänar på det i slutändan om du ska tänka på pengar. däremot förstår jag att det måste vara sjukt jobbigt frustrerande och ledsamt att inte komma överrens med honom. :(
22 år, 163-64 cm, ca 49-50 kg
0 barn
Önskemål, liten bröstförstoring för att ändra form av bröstet + vårtgårdsplastik
Operationsdag 1 mars, Citadellkliniken. 275cc/250cc MX profil, samt vårtgårdslyft+vårtgårdsförminsknin
Patientnämnden är dit du ska vända dig om du nu undrar!!!Kram
Hoppsan! Om du har begärt hem din journal, och om kirurgen har skrivit ner de ni pratade om
på konultationen, alltså hållit sig till sanningen, har du de mesta på din sida. Men jag upplever
att nästan ingen förstår hur VIKTIG journalen är för oss kunder som sedan inte heller
i god tid ifrågasätter de om den skulle vara felaktig. Och därmed blir vi överkörda den dagen som du hamnat i.
De är så tråkigt när ett antal kirurger inte tar större ansvar!
Tack för tipset ska kolla upp det direkt. Vad exakt har du klagat på och sa dom hur länge det skulle ta innan dom kommer med ett beslut.
Hur går sånt till e´gentligen, kontaktar dom kliniken eller?
Ja spec hade jag kunnat undvika att sövas igen och gå igenom smärtan igen. Jag hade 55.000 udanlagt men när Ron sa att det bara skulle bli 42.000 har jag gjort av med resten. Dessutom vill jag byta implantat samtidigt men haringen aning om vad det kostar spec eftersom jag har rippling kirurgen vägrar erkänna.
Rabatten får jag ju för han såg att det var ett fult resultat. Dessutom brydde han sig inte om att ens se elr känna ripplingen, fick intrycket av att man inte får rippling vid framförplacering. Ron von Raath opade mig.
Har inte bett om min jornal, men ska försöka träffa klinikchefen efter semestern, han måste förstå min synpunkt också.
Du har tyvärr ingen chans att få rätt, inte ens den vägen! Du skulle ha haft allt på papper
redan innan ingreppet. Finns de inte i journalen och han inte vill ta sitt ansvar (som du upplever de)
är de kört! Du skulle kunna ödsla den tiden med bästa vänner istället, de ger dig mer "tyvärr"