Annons
59 posts / 0 new
Last post
2024, May 19 - 09:25
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Nelly - hur går det med läkningen? 😍 hur mår du?
Snart dags för en veckas återbesöket för dig väl? :)

Imorgon smäller det för mig! Min tur att lämna in ansökan till big titty committee 😂 lyckades faktiskt sova bra inatt, och jag är absolut nervös men faktiskt mest taggad?
Vet inte om man inte riktigt fattat än, känns lite overkligt hehe. Ikväll blir det första duschen med descutan och det är väl först då man får sig riktiga verklighetskänslan hehe. Antingen kommer jag storböla och typ kräkas av nervositet imorgon, eller så kommer jag vara kolugn. Oavsett vad ska det blir så jävla skönt att äntligen få det överstökat(!!) skriver och uppdaterar efteråt om måendet tillåter mig. Har fått tid kl 11 så skicka gärna en fin tanke till mig då 😂🫶🏼

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
400 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

2024, May 19 - 22:11
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Heej! Ja precis allt gick bra! storleken känns sååå himla bra men har inte sett hur det ser ut utan tejp än ska på återbesök på onsdag och är typ lite nervös hur det ska se ut efter ett lyft och om det har läkt bra osv..

Guuud så spännande ska självklart heja på dig imorgon kl 11! Ja aså det du känner känner du.. Jag grät faktiskt större delen av vägen in sen så lugnade jag mig. Blev typ också mer taggad någon dag innan och tänkte gud så skönt snart är detta över! Det är typ det jobbigaste med en operation e alla katastrof tankar innan den! Men det kändes verkligen som att man sov i typ 1 minut haha! Och var så lycklig och stolt över mig själv efteråt som vågade så det kommer nog gå sååå bra för dig! Dom gör detta på rullande band hela dagarna och man får verkligen den känslan när man är där med!

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation bokad 14/5/2024.

2024, May 22 - 09:49
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Operationsdags hur har det gått för dig:)?

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation bokad 14/5/2024.

Annons
2024, May 22 - 21:35
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Heej! Ber om ursäkt för bristen på uppdatering. Jag tror att det har gått bra men aj aj aj så ont jag har.
Förväntade mig en träningsvärk (haha) men sitter här och vill gråta av smärta :”) mitt ena bröst är helt ok men det andra, jisses så ont det gör. Värsta jag varit med om! Brutal smärta, svullet och hårt, muskelspasm som är superobehagligt och gör det ännu ondare, på vä sida också som stressar mig för jag blir så rädd att hjärtat sitter på den sidan.. Sitter typ med andan i halsen för det mesta och försöker verkligen att andas med magen men det är svårt 😭 vill inte vara så negativ men jusr nu är känslan verkligen vad fan har jag gjort, inte i min vildaste fantasi trodde jag att det skulle göra så här ont. Var inne på check på kliniken idag, hon sa att hon förstår att jag har ont pga svullnaden och gav mig ett bröstvand och var inte orolig för blödning så det var ändå lite lugnande, men fy fan,
Man känner att man lever, eller knappt lever just nu 😂
Hoppas det kommer vara värt det och att smärtan vänder snart.

Tack för omtanken❤️

Hur mår du? 🤗

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
400 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

2024, May 23 - 08:16
bananacookie
bananacookie's picture
Offline
Last seen: 1 day 13 hours ago
Silver
Joined: 2014-03-26 17:15

Hallå
Mitt första inlägg på forumet efter att slagit till o opat mig i måndags 20/5. Funderade i många år o nu är det gjort. Kan inte säga att jag känner mig på topp utan funderar -vad har jag gjort. Pga att det är så obekvämt, har inte jätteont men bröstband o bh sitter ju så fruktansvärt tight att det är svårt att andas normalt.

39år utan barn. 163 lång o runt 65kg
Sugen på en bröstförstoring och intresserad av, men lite rädd för blygdläppsförminskning.
Nuvarande strl 80B (i de traditionella Lindexstrl)

2024, May 23 - 12:20
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Banana, vi opades samma dag :)
Jag är helt med dig, vad fan har jag gjort 😓
Värsta smärtan jag varit med om och jag maxar verkligen all smärrstillande..
Men jag har ju mer smärta snarare än att jag stör mig på bh och bröstband hehe. Hoppas det känns bättre för oss inom kort. Styrkekram!

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
400 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

Annons
2024, May 23 - 21:23
bananacookie
bananacookie's picture
Offline
Last seen: 1 day 13 hours ago
Silver
Joined: 2014-03-26 17:15

Ja mycket funderingar som snurrar är det. Jag ett lätt illamående hela tiden, trots att jag inte ätit morfin sen jag lämnade kliniken, så jobbigt att få i sig nån mat. Men behöver ju äta annars blir det ju värre, ska bara hitta nåt jag kan få i mig.
Vi kämpar på

49år utan barn. 163 lång o runt 65kg
Sugen på en bröstförstoring
Nuvarande strl 80B (i de traditionella Lindexstrl)

2024, May 24 - 06:38
Nepnep
Nepnep's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 1 day ago
Brons
Joined: 2024-05-24 06:32

Vilken rollg tråd! Jag op också 20/5 och börjar känna mig lite bättre. har dock gått
Upp 7 kg sen operationen och jag fattar inte hur? Någon annan som upplevt/upplever likadant?? Är det medicinerna eller svullnaden efter op?

2024, May 24 - 12:50
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Skönt att du mår bättre nep :) jag mår sakta men säkert också bättre känner jag, men äter fortfarande morfin var 12e rimme och alvedon var 6e samt kompletterar med ipren :”) är jääättesvullen, ser typ ut som i början när jag var gravid haha. Vanligt att man går upp men vet inte varför, vätska, läkemedel?? Not sure men supervanligt str man blir svullen vet jag :)

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
400 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

Annons
2024, May 24 - 16:49
Spindeln
Spindeln's picture
Offline
Last seen: 3 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2021-04-26 15:21

Jag opererades i slutet av april och blev också väldigt svullen. Det såg verkligen ut som att jag var gravid. Svullnaden gick ner nån dag efter att jag tagit den sista antibiotikan. Det är absolut medicinerna som bidrar till svullnaden.

Stressa inte över det utan låt kroppens läkning ha sin gång :)

OP 24/4 2024, Citadellkliniken.

Strl före op: platt 75A
Strl efter op: vill ha ett naturligt resultat med små bröst. 245cc, mini profil, Motiva ergonomix.