Annons
59 posts / 0 new
Last post
2024, May 24 - 19:55
Nepnep
Nepnep's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 1 day ago
Brons
Joined: 2024-05-24 06:32

Så gulliga ni är tjejer tack och hoppas att vi alla mår
Bättre snart i våra nya snygga tjejer haha😘😘

Har halvt panik , såret under ena bröstet kliar och ser genom behån nu att de kommer blod. Vet inte vad jag ska ta mig till ;(

2024, May 25 - 14:44
Myyran
Myyran's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 3 days ago
Silver
Joined: 2024-03-25 12:15

Usch, jag råkade sträcka ut armen samtidigt som jag tryckte ifrån med kroppen, fick sån satans strålning av smärta i vänster bröst 4-5 dagar efter op och sedan dess gör brösten ont igen. Innan det har det varit relativt smärtfritt ändå, hade slutat med morfin efter dag 3 men nu tar jag allt igen…

Intresserad av: Bröstförstoring
Konsultation 13/4-24 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation 19/4-24 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Strl just nu: 70A
Vill ha: B/C kupa

2024, May 25 - 18:47
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Operationsdags- åhhh va tråkigt att höra! har det blivit bättre nu när det gått några dagar? Om inte hoppas jag verkligen att du blir bättre inom snar framtid! Läkningen har gått bra sköterskan som jag hade återbesök hos sa att det var jätte bra läkta hittils å att resultatet kommer bli jätte bra. Jag tyckte dock att jag såg katastrof ut helt uppskärd över hela brösten så blev jätte nervös men hade väl endå förväntat mig att se ut så i början men det var absolut ledsamt att se.. Men kan inte säga att jag haft så ont som du haft antagligen för att jag hade implantat i innan men jag får som hugg ibland i vissa rörelser eller när jag ska upp ur sängen å dessa gör såååå ont och känns så läskiga. Men dessa mediciner man får herregud aså man blir ju helt borta. Jag måste ta en nap när jag tagit en sån men tar typ en alvedon och en sån där oxynorm om dagen nu så det är skönt vill bli tabettfri för jag gillar inte alls att ta tabletter.

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation bokad 14/5/2024.

Annons
2024, May 26 - 09:46
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Nelly, jag tror absolut att du kommit undan lite lindrigare för att du haft implantat sen innan <3 läst många som sagt att det inte aaaalls gör lika ont att byta som vid första gången 🤗 ändå hoppfullt om det någon gång skulle bli aktuellt hahah.

Kommer inte ihåg om jag skrev det men jag fick åka in på ett extrabesök på onsdagen så en sköterska tittade på titsen då det ena var så svullet och så högt upp, men jaag vågade då inte ens titta på dom 😂😂 verkligen ansträngde mig för att titta bort när hon öppnade bhn för jag var rädd att det skulle göra ännu mer ont om jag såg hur det såg ut hahah. Men imorgon är det dags för en veckas-återbesöket och det känns otroligt mycket bättre nu även om jag fortfarande känner mycket smärta ☺️ Det tråkiga är att mitt bröst som gjort jääätteont typ vägrar droppa, det högra ligger faktiskt redan riktigt fint, medan det vänstra verkar trivas mycket högre upp så vi får se vad de säger, även kirurgen skulle kika på mig imorgon, men det är säkert bara att fortsätta med bröstbandet för mig :”)

Jag har slutat med morfinet nu och äter fortf antibiotika samt alvedon var 6e/h och ipren 3ggr om dagen. Hoppas du kan sluta med dina nu snart om du tycker det känns obehagligt ❤️ jätteroligt att höra att sköterskan tyckte det såg toppen ut på dig iaf!! 😍🙏🏼

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
400 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

2024, May 26 - 09:51
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Nepnep, fasen vad obehagligt med blod! :(
Håller tummarna för att det inte är något tokigt som hänt! ❤️ vet inte om det är normalt eller ej men hoppas du hör av dig till din kirurg om du är orolig!

Myyran, jag relaterar, höll på att bli attackerad av en geting i förrgår så jag tog en tidning för att vifta bort den jäkeln så kan säga att jag uppplevt samma sak 🥹 man måste veeerkligen tänka sig för 🫶🏼

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
400 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

2024, May 26 - 21:34
Jisabel
Jisabel's picture
Offline
Last seen: 4 months 1 week ago
Brons
Joined: 2019-12-27 02:40

Imorgon är det äntligen dags för mig! Jag ska operera mig hos Calle Gustafson på Proforma. Ska vara där kl 7:45. 😃
Vi kom fram till 350cc på konsultation men jag funderar på om man inte ska köra på 375cc istället. Har verkligen beslutsångest. Hur har ni resonerat kring när man velat mellan två storlekar?

25år, 169 cm, 60 kg

Näsoperation
Op 13/2-2020 Akademikliniken, Jonas Röjdmark.

Bröstförstoring
Konsultation 1/2 Carl-Johan Gustafson, Proforma
Bokad Op 27/5 Carl-Johan Gustafson, Proforma
350 cc Mentor hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

Annons
2024, May 27 - 00:54
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Operationsdags - Ja min kirurg sa också det till mig att det inte kommer göra lika ont denna gång och det har verkligen stämt. Jag tycker bara de obehagliga sticken är jobbiga i vissa rörelser.
Vad sa sköterskan om att ena bröstet inte droppat? för mig är det samma att det högra är högre upp och vänstra har ganska fin form redan och varit så typ lite sen operationen men jag tänker att det är så pass nytt att det tar nog längre tid?
Ja jag har inte tagit något annat än alvedon idag och det är nog mest för att min dotter smittat mig med förskolebakterier😂

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation bokad 14/5/2024.

2024, May 27 - 00:59
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Jisabel - Det där är såååå svårt med storlekar verkligen. Jag litade nog mest på min kirurg första gången men tyckte att det blev lite för stort och sen efter två barn och viktuppgång vart det verkligen för stora. Allt beror på resultatet du vill ha. Jag själv tog nyss ut som stora gjorde lyft och satte in 380cc och är jätte nöjd med den storleken och då väger jag 20 kilo mer än dig med samma längd. Gå på din magkänsla men jag resonerar nog lite som att hellre lite för litet än lite för stort och lycka till imorgon uppdatera oss gärna😍

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation bokad 14/5/2024.

2024, May 27 - 11:14
Jisabel
Jisabel's picture
Offline
Last seen: 4 months 1 week ago
Brons
Joined: 2019-12-27 02:40

Nu har jag vaknat upp från operationen. Det kändes verkligen som en lastbil stod på bröstet. Men fick tabletter och nu känns det lite bättre. Kan verkligen inte sluta titta på dem 😂😍 Det ser såå bra ut vad jag kan se!! Än så länge har jag inte speciellt men det kommer väl 😅

25år, 169 cm, 60 kg

Näsoperation
Op 13/2-2020 Akademikliniken, Jonas Röjdmark.

Bröstförstoring
Konsultation 1/2 Carl-Johan Gustafson, Proforma
Bokad Op 27/5 Carl-Johan Gustafson, Proforma
350 cc Mentor hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

Annons
2024, May 28 - 06:57
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Nelly,
Sköterskan gav mig ett bröstband då redan två dagar efter op, så det använder jag dygnet runt nu och hoppas hoppas hoppas att det kommer hjälpa mig. Tyvärr ingick inte bröstband i min plan här gällande operation inför sommaren så blir ju jädra roligt att gå runt med både denna bh och bröstband typ hela sommaren, särskilt när man för en gångs skull har massor av roliga planer hela juni och juli… 😂😂 känns som jag har skyddsväst på mig men vad gör man inte för ett fint resultat.
Är verkligen toknervös över att bröstet inte ska droppa för det är väldigt stor skillnad på bröstvårtans placering nu eftersom ena protesen sjunkit så mycket mer… menmen, om bröstband inte skulle hjälpa så är det ju först efter ett halvår aktuellt med en eventuell korrigering och att då flytta ned protesen :)
Mår dock så jäävla mycket bättre nu en vecka efter op, går inte ens att jämföra måendet typ haha trodde jag skulle dö på riktigt för en vecka sen 😅😅😅
Däremot, känner jag till skillnad från många andra att oj, de är absolut inte för små nu utan snarare lite stora, men man är ju sååå ovan när man nästintill varit platt innan så kan ju vara det som spökar. Men jag könner mig väldigt glad och tacksam över detta beslut nu trotsallt ❤️

Jisel, gud vad roligt! Grattis till nya tissarna. Lycka till på din läkresa 💕

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
425 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -