Annons
59 posts / 0 new
Last post
2024, May 28 - 08:49
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 weeks ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Tillägg, tittade nyss på tuttarna för andra ggn (första ggn igår) och fyfan man blir ju livrädd🥲🥲 mitt vänstra ser verkligen helt fucked up ut alltså bröstvårtan är såå långt ned och det är sååå stort upptill eftersom det ej lagt sig 🥲🥲 man blir ju livrädd för hur man ser ut men hoppas bröstbandet hjälper🙄

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
425 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

2024, May 28 - 09:36
Jisabel
Jisabel's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Brons
Joined: 2019-12-27 02:40

Operationsdags- Tack för de peppande orden. Jag mår än så länge bra. Lite ont i magen under stygnen och lite allmänt stel. 😊

Nelly92- Det slutade upp med 375cc ändå och av vad jag kan se än så länge säger jag bara WOW 😍 Är så himla nöjd med formen och storleken!! De ser redan riktigt bra ut nu. Exakt så som jag hade tänkt mig.
Igårkväll mådde jag ganska bra men mitt högra bröst började bli svullet (stenhårt) och jag hade svårare att röra den armen så har haft kylklamp där hela natten samt extra dropp och mediciner. Calle trodde först det var en blödning så jag preppades inför operation idag men som tur är var det mycket bättre så det blev ingen ny operation 🥳 Nu är min skjuts på väg till kliniken. Ska bli spännande att se hur man klarar sig hemma nu de första dagarna. ☺️

25år, 169 cm, 60 kg

Näsoperation
Op 13/2-2020 Akademikliniken, Jonas Röjdmark.

Bröstförstoring
Konsultation 1/2 Carl-Johan Gustafson, Proforma
Bokad Op 27/5 Carl-Johan Gustafson, Proforma
350 cc Mentor hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2024, May 29 - 22:02
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Operationsdags - Oj va jobbigt att höra, är bröstbandet till för att trycka ned implantaten? Jätte surt att behöva gå runt med det så länge och sen inte veta ifall det droppar eller inte.. men vad säger kliniken? Tänker att det tar väl mkt längre tid att sjunka ner? Tror inte du behöver oroa dig men prata med dom en gång till så du får mer info. mitt högra börjar sjunka lite nu tror jag, känns som det. Är också sjukt glad över att det är gjort och väldigt nöjd med resultatet hittils.

Jisabel - Gud va kul att höra att du är nöjd med resultatet och storleken!😍 Men vad läskigt att tro att man behöver operera sig igen fan! Hur har det gått har svullnaden gått ner?

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation genomförd 14/5/2024. Uttag av implantat med kapsel, bröstlyft och nya implantat Motiva ergonomix 2 380cc bakom muskeln.

Annons
2024, May 30 - 09:43
Jisabel
Jisabel's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Brons
Joined: 2019-12-27 02:40

Nelly92- Ja det känns fantastiskt bra 😍 Svullnaden har lagt sig och jag har mest ont i stygnen. Den jobbigaste känslan enligt mig är när man vaknar på morgonen och reser sig upp. Det är en sån tyngd i brösten. Har fått ganska mycket blåmärken på det bröstet de misstänkte blödningen i men det är inte hårt. Så jag tänker att jag avvaktar lite. Hur känns det för dig?😃

25år, 169 cm, 60 kg

Näsoperation
Op 13/2-2020 Akademikliniken, Jonas Röjdmark.

Bröstförstoring
Konsultation 1/2 Carl-Johan Gustafson, Proforma
Op 27/5 Carl-Johan Gustafson, Proforma
375 cc Mentor hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2024, May 30 - 13:27
Avrils
Avrils's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2020-03-09 19:30

Hello! Jag op:ade mig 14/5 på Nordiska hos Patrik Höijer. Råd till er som är helt nyopade och har panik över lågt sittande bröstvårtor: ta det lugnt! Det är pga svullnad och att implantaten inte sjunkit ner ännu. Mina satt också jättelågt direkt efter op och sitter fortfarande lite lågt men rör sig successivt uppåt allt eftersom svullnad går ner + bröstband. Tror kirurgerna lägger dem lite högt pga att dem ju ska droppa ner å hänga till sig, annars skulle ju vårtorna komma för högt upp istället. Tycker det händer saker varje dag med brösten :) ni kan se bilder i mitt galleri från vecka 1 och nu vecka 2, där ser man redan skillnad på bröstvårtornas placering!

Kvinna, 32 år. 1 barn. 180 cm. 62 kg.
Op 14/5 2024 Nordiska Kliniken
Kirurg Patrik Höijer
Önskade fylliga bröst med en naturlig känsla med rund form
300 cc Motiva Ergonomix Demi framför muskeln
Storlek innan op: 80B, urammad
Storlek efter op: 80D

2024, May 31 - 10:37
Myyran
Myyran's picture
Offline
Last seen: 1 week 5 days ago
Silver
Joined: 2024-03-25 12:15

Arvils - Skönt att höra! Tittade för första gången igår när jag var på mitt första återbesök och tänkte, vad har jag gjort, det är ju två enorma stenhårda bollar med ett konstigt glapp i mitten?! Men ska försöka ha is i magen, tror ändå det kan bli fint och Patrik är ändå duktig.. Men nu har jag också fått ett riktigt bröstband!

Men fy vad uppstoppad man känner sig, vet inte hur det ska gå att ha tortyr + bröstband när det är så varmt. Har fått hur mycket utslag som helst redan :(

Intresserad av: Bröstförstoring
Konsultation 13/4-24 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation 19/4-24 Örjan Gribbe, Plastikkirurgen Stockholm
Strl just nu: 70A
Vill ha: B/C kupa

Annons
2024, May 31 - 11:52
Avrils
Avrils's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2020-03-09 19:30

Myyran: jag veeet! Har också massa utslag runt armhålorna och skav. Omöjligt att klä sig och så jobbigt med det konstanta trycker över bröstet. Jag mailade lite bilder nu till kliniken för att få lite bekräftelse av dem att det går åt rätt håll med underpoolen och bröstvårtorna.
Jag tror somsagt det gör det då det sakta men säkert blir skillnad, min enda oro är runt att jag har mina implantat framför muskeln. Då brukar dem droppa klart första veckorna så hoppas det händer en hel del mer kommande 2 veckor. Haft bröstband 18 dagar nu.
Har man bakom muskeln tar det ju flera månader innan dem droppar, så har du dina bakom kan du verkligen känna dig lugn att mycket kommer hända!

Kvinna, 32 år. 1 barn. 180 cm. 62 kg.
Op 14/5 2024 Nordiska Kliniken
Kirurg Patrik Höijer
Önskade fylliga bröst med en naturlig känsla med rund form
300 cc Motiva Ergonomix Demi framför muskeln
Storlek innan op: 80B, urammad
Storlek efter op: 80D

2024, June 3 - 10:47
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Avrils- Va sjukt vi båda operera oss samma dag av samma kirurg😂 vilken tid hade du? Hade du en bra upplevelse?

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation genomförd 14/5/2024. Uttag av implantat med kapsel, bröstlyft och nya implantat Motiva ergonomix 2 380cc bakom muskeln.

2024, June 3 - 12:59
Avrils
Avrils's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2020-03-09 19:30

Nelly92: är det sant! :D jag blev op:ad kl 13!
Hade en jättebra upplevelse från start till mål. Var orolig inför narkosen då jag vaknar upp mitt under en operation tidigare vilket var ett trauma. Ove var ju kanon och gjorde en supertrygg och sov så gott! Är supernöjd med resultatet hittills, inväntar bara lite mer underpool och därmed få upp bröstvårtorna lite, men det har börjat hända lite sista dagarna! 9 dagar kvar med helvetes-bröstbandet!
Hade du en bra upplevelse? :)

Kvinna, 32 år. 1 barn. 180 cm. 62 kg.
Op 14/5 2024 Nordiska Kliniken
Kirurg Patrik Höijer
Önskade fylliga bröst med en naturlig känsla med rund form
300 cc Motiva Ergonomix Demi framför muskeln
Storlek innan op: 80B, urammad
Storlek efter op: 80D

Annons
2024, June 6 - 01:05
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Avrils- Okej jag hade tid 9:30😂 Vad skönt jag upplevde det också jätte bra men vart lite missnöjd över uppvaksdelen där det kändes som att man inte fick vila ordentligt utan att man skulle kissa sen kan man åka hem. Var sååå omtumlad efter narkosen och ville bara sova lite men blev så stressad av att de kändes som att de ville att man skulle gå. Så var det inte sist jag opades där men de var ju många år sen nu.
oj va läskigt att du vaknat upp under narkos innan kan inte ens föreställa mig hur det känns!! Jag var otroligt rädd för narkosen men mest för att jag inte skulle vakna upp efter. Men är sååå tacksam för Ove han är så himla lugnande i sitt sett att vara!
Får jag fråga varför man väljer framför muskeln? Har varit lite nyfiken på varför om ena är bättre än andra osv. Ja underpol finns inte mkt här ännu men gjorde ett lyft också så de tar nog ett tag, sedan måste jag äta antibiotika från å med idag då ena bröstet är påväg att kanske bli infekterat! Oj nu blev det super lång text haha

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation genomförd 14/5/2024. Uttag av implantat med kapsel, bröstlyft och nya implantat Motiva ergonomix 2 380cc bakom muskeln.