Annons
59 posts / 0 new
Last post
2024, June 6 - 14:39
Avrils
Avrils's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2020-03-09 19:30

Nelly92: jag valde framför muskeln pga:
1. Jobbar som dansare så kan inte riskera muskelpåverkan
2. Tycker framförbröst ser mer naturligt ut förutsatt att man har tillräckligt med egen vävnad för att dölja implantaten, vilket jag hade
3. Mindre risk för DB
4. Kort återhämtning kan träna överkropp efter 4 eckor vilket behövs i mitt jobb :)

Jag har börjat få mer underpool nu, dem börjar bli riktigt fina! Uppdaterat galleriet med lite bilder :)

Oj stackare med infektion! Men bra att du fått antibiotika då vänder det snabbt :)

Kvinna, 32 år. 1 barn. 180 cm. 62 kg.
Op 14/5 2024 Nordiska Kliniken
Kirurg Patrik Höijer
Önskade fylliga bröst med en naturlig känsla med rund form
300 cc Motiva Ergonomix Demi framför muskeln
Storlek innan op: 80B, urammad
Storlek efter op: 80D

2024, June 10 - 10:09
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Avrils okej tack för svar då förstår jag:) Jaa så segt med antibiotika och man vet inte ens om de hjälper känns det som men riktigt äckliga tabletter å svälja.

Hur har det gått för er andra? Operationsdags? Jisabel?

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation genomförd 14/5/2024. Uttag av implantat med kapsel, bröstlyft och nya implantat Motiva ergonomix 2 380cc bakom muskeln.

2024, June 10 - 10:37
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 weeks ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Nelly, jodå tack det tuffar på här. :)
Men jag är dessvärre smått ångestfylld av mitt val av implantat.. Kände mig helt trygg och lugn med mitt val innan op, men nu har jag helt plötsligt börjat noja över den lilla risken om den här lymfcancern man kopplar till texturerade implantat.. satte ju in mentor siltex, likt många andra, men ja nej jag vet inte.. får katastroftankar. Tänk om jag åker på en svår cancerform om tio år, när min lilla dotter enbart är tio.. känns så dumt på något vis, så ytligt och egoistiskt 😭 men det kanske beror på att det är så himla nytt än(?) risken att något annat händer mig är ju betydligt större men du förstår säkert hur jag menar..
men smärtan är så gott som borta, stramar lite under ena bröstet mest, det högta har droppat ordentligt nu medan det vänstra fortfarande vandrar nedåt betydligt mer långsamt, men det ser bättre och bättre ut. :) bröstband en vecka till, sen slipper jag förhoppningsvis det!

Hur mår du? ❤️

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
425 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

Annons
2024, June 11 - 00:51
Nelly92
Nelly92's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver
Joined: 2015-02-12 00:34

Operationsdags- åh vad ledsen jag blir av att läsa det, för jag vet exakt hur det känns:( Hade mina katastrof tankar i fem år innan jag vågade mig på en operation. Det är som du säger ytterst ovanligt att få det och mycket mindre risk med mentors än allergan. De tog dessutom bort allergan från marknaden men inte mentors texturerade så det säger ju också något för att lugna. Tänkte du denna tanke innan op? alltså visste du om risken? Men förhoppningsvis försvinner dina tankar tillslut och du kan vara glad över nya tittsen😍
skönt att höra att smärtan är borta och att de håller på sätter sig tillrätta:)
Själv mår jag bra men är lite orolig för det var lite sårigt på två ställen och jag äter antibiotika nu, har ett återbesök imorgon så hoppas på goda nyheter men jag tycker det ser likadant ut som förra veckan med läkningen..

2 barn, 32år, 170 cm, 85kg

Bröstförstoring Nordiska Kliniken av Patrik Höijer
450 cc allergan implantat februari 2015
Konsultation av implantatbyte till Motiva ergonomix 2 med ev lyft Mars 2024
Operation genomförd 14/5/2024. Uttag av implantat med kapsel, bröstlyft och nya implantat Motiva ergonomix 2 380cc bakom muskeln.

2024, June 11 - 15:06
Operationsdags
Operationsdags's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 weeks ago
Silver
Joined: 2024-05-04 19:18

Åh 😭 riktigt hemska tankar och känslor alltså. Försöker njuta och vara glad men det äts liksom upp av denna oro..
jag hade flera dialoger med min kirurg om det innan, och han var mycket noga med att tala om det flera gånger, men att även tillägga att man inte ska överdriva risken. En annan kirurg nämnde det inte ens på konsultationen och nästan mer viftade bort det när jag öppnade ämnet.
Skrämmer mig lite att jag fått uppfattningen om att texturerade knappt används i vissa länder, men försöker lugna mig med precis det som du skriver, och väldigt många sätter ju faktiskt in dem. Vissa säger att man får cancer av alkohol, som jag dricker ibland, och säkert viss mat, produkter till hår och ansikte.. du förstår, lite sådär har jag bollat med mig själv men det är inte förrän nu när de sitter i mig som jag faktiskt äts upp lite av det. Kan inte ens föreställa mig att operera om mig, ursa. Mått så dåligt över att inte till 100% kunnat varit där för min lilla nu under läkningstiden med haha, känslig som man är :”)
jadu jag blir inte riktigt klok, men förstår att du bytte, och gläds med dig. Hoppas du kommer trivas med dina nya ❤️
Så tråkigt med det du skriver, och att behöva äta antibiotika :/ hoppas verkligen på bra nyheter på ditt besök! Ska hålla tummarna för dig :)

1 barn, 28år, 165cm, 55kg

Bröstförstoring
Konsultation 1) NK mars 2024
Konsultation 2) Plastikakademin april 2024

Op 20/5 Plastikakademin
425 cc mentor siltex hp xtra bakom bröstmuskeln
Strl före op: ingen aning, typ 75B
Strl efter op: -

2024, June 11 - 16:57
bananacookie
bananacookie's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 weeks ago
Silver
Joined: 2014-03-26 17:15

Skönt att höra att det går framåt för oss alla men så klart inte roligt med infektion -Nelly. Även för mig blir det bättre o bättre, har inte direkt ont men klåda på brösten o runt bröstkorgen samt riktigt känsliga vårtor, vill helst inte nudda ens med tyg.
Det som är jobbigast för mig är psykiskt, känner mig nere pga att jag inte kan göra vad o hur mycket jag vill. Vill känna mig normal(som vanligt) o inte handikappad. Tänker ibland att de måste bort så allt blir som innan, även om det ju inte blir det om man går in igen o rotar.

49år utan barn. 163 lång o runt 65kg
Sugen på en bröstförstoring
Nuvarande strl 80B (i de traditionella Lindexstrl)

Annons
2024, June 26 - 23:24
Nepnep
Nepnep's picture
Offline
Last seen: 1 month 4 weeks ago
Brons
Joined: 2024-05-24 06:32

Hej girls! Nu har det gått en tid. Hur mår ni? Har alla läkt fint och börjat leva som vanligt igen? Hur har er omgivning reagerat på förändringen? 😍

2024, June 28 - 22:54
Avrils
Avrils's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2020-03-09 19:30

Nepnep: för mig har det gått super! Känner mig helt återställd och älskar mina nya bröst! Ingen i min omgivning har märkt nått förutom mina närmsta vänner som sett mig i typ bikini ;)
Gjorde ju inga bomber utan en ganska diskret förstoring. Har börjat komma tillbaka ganska bra i jobbet (dansare) också! Så himla nöjd med allt runt operationen.
Hur har det gått för dig? :)

Kvinna, 32 år. 1 barn. 180 cm. 62 kg.
Op 14/5 2024 Nordiska Kliniken
Kirurg Patrik Höijer
Önskade fylliga bröst med en naturlig känsla med rund form
300 cc Motiva Ergonomix Demi framför muskeln
Storlek innan op: 80B, urammad
Storlek efter op: 80D