Motiva round el ergonomix2 (160-230cc)
Hej! Har varit på konsultation för bröstförstoring där jag kommer sätta in 160cc (mini) i ena och 230cc (demi) i andra för att få lika stora bröst. Har A/AA-kupa idag och fyller väl ut en B efter op.
Jag ska välja mellan Motiva round och Ergonomix2 implantat, där det skiljer 4 000kr upp till ergonomix2. Har ni några tips/råd om implantaten mer än att Ergonomix2 "känns skönare att ta på"? Eftersom det rör sig om så små implantat (bakom muskeln) tänker jag att det inte bör kännas någon större skillnad alls, eller tänker jag fel?
Ålder: 30 år, Längd: 163cm, Vikt: 55kg
Intresserad av: Bröstförstoring
Har nu: Osymetriska (A på ena och AA på andra)
Vill ha: Symetriska, fylla ut B-kupa i bhn (160+230cc)
Klinik/Läkare: Patrik Höijer/Nordiska Kliniken
Jag övervägde också mellan round o ergonomix fast i större storlek. Mitt val landade tillslut i round då jag vill ha fylligare överpol samt att jag läste en del om ergonomix här på Pof som gjorde att jag kände att det inte var värt det för lite mjukare känsla. Min man kommer ändå märka att det är silikon så haha. Men sök i forumen på sidan, finns massa trådar om de olika alternativen som kanske gör ditt val lättare.
Vill förstora brösten under sensommaren 2023.
Bokat konsultation på tre olika kliniker
Akademikliniken, Paolo Montemurro
Nordiska Kliniken, Patrik Höijer
Plastikkirurgen, Örjan Gribbe
Hade bokat in Op hos Paolo på Ak den 30 augusti men insåg att jag hellre vill ha runda implantat istället för anatomiska då jag vill få mer klyfta och överpol. Bokat in mig på Op hos örjan på plastikkirurgen den 14e augusti istället
Följer
1 barn, 35 år, 163 cm, 55 kg
• Tidigare gjort explant. FT till bröst och mini BBL
Önskar göra implantat igen då jag inte vart nöjd med FT
Jag funderar på att göra bröstlyft och förstoring samtidigt för att bli av med mitt häng. Vill gärna ha naturliga bröst men något större. Vill ändå se lite skillnad. Men dessa implantat, Ergonomix2, är det något man kan ha om man även gör lyft? Eller är de för naturliga för det? Vill gärna inte ha hårda implantat.
Bröstlyft
Intressant att läsa då jag själv har liknande tankar kring Ergonomix vs Round.
Ser i din signatur att du valde Mentor till slut, har du någon uppfattning vad de motsvarar/liknar i Motiva (Ergonomix eller Round)?
Hur känns det nu när det gått ca ett halvår, tänker när de satt sig?
Jag funderar på mindre inlägg, runt 160cc mini och tänker att Ergonomix kanske inte ge den utfyllnad i överpolen jag skulle vilja ha (har väldigt platt/obefintlig överpol i dagsläget) och vill inte efter känna min lika platt...
Funderat länge på bröstoperation, i synnerhet formförändring men även ev. lättare volymökning.
Vill inta ha eller uppleva stora bröst och är inne på Motiva mini, Ergonomix eller Round.