Annons
204 posts / 0 new
Last post
2023, August 17 - 18:05
Fräken
Fräken's picture
Last seen: 4 months 22 hours ago
Silver

Då var jag ute på andra sidan. Ondare än jag trodde jag skulle ha och har mått fruktansvärt illa av narkosen/morfinet. Men nu börjar det ge sig med hjälp av mediciner. De känns inte stora, har haft större under amningen men det jag kan de trots bh ser fint ut, jag är nöjd. Magen är svullen men det ser snyggt ut. Återkommer med bilder och berättelse när jag mår bra!

Är så oerhört lättad att jag tog Victoriakliniken mer övernattning. Omhändertagen till max och så skönt att inte behöva klä på mig och åka någonstans.

3 barn, 36 år, 166 cm, 80 kg

Bröstförstoring
Konsultation 3/7 Marie Jaeger, Victoriakliniken Konsultation 31/7 Marie Jaeger, Victoriakliniken
Op bokad 17/8 Marie Jaeger, Victoriakliniken
Plan 380 cc framför bröstmuskeln, Motiva round hybrid med fettransplantation

Strl före op:75C/80B

2023, August 17 - 19:24
Trainwreck
Trainwreck's picture
Last seen: 1 month 2 weeks ago
Silver

Fräken wrote:

Då var jag ute på andra sidan. Ondare än jag trodde jag skulle ha och har mått fruktansvärt illa av narkosen/morfinet. Men nu börjar det ge sig med hjälp av mediciner. De känns inte stora, har haft större under amningen men det jag kan de trots bh ser fint ut, jag är nöjd. Magen är svullen men det ser snyggt ut. Återkommer med bilder och berättelse när jag mår bra!

Är så oerhört lättad att jag tog Victoriakliniken mer övernattning. Omhändertagen till max och så skönt att inte behöva klä på mig och åka någonstans.

Va skönt att ha det gjort! Förstår att det måste vara härligt att bli ompysslad efteråt!
Tråkigt med illamående, hoppas det ger med sig och att du slipper det mer och att läkningen går bra :)
Roligt att du ändå känner dig nöjd så här kort tid efter Op! Kommer nog bli kanon!!

Äntligen opererats!
Hade konsultationer hos patrik på NK
Paolo på AK
Och Örjan på Plastikkirurgen.
Landade efter många om och men hos Örjan på Plastikkirurgen den 14 augusti 2023.

Det blev mentor Smooth round HP på 375cc. Än så länge (dag 1 efter op) Skitsnygga!

Stl innan Op. 75A
Stl efter- ingen aning än, men hoppas på max D men är mentalt förberedd på en E kupa!

2023, August 17 - 22:04
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 17 hours 28 min ago
Silver

Fräken wrote:

Vad härligt att höra att du är på andra sidan o att allt gått bra. Hoppas att smärtan och illamående ger sig snart.
Vad upplever du känts mest/minst, brösten eller magen?

Följer er med glädje här i väntan på min egen op i december. Så fint att ni delar med er av era boobie resor :-)

2 barn, 33 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring
Strl före op: 75A (urammade)
Önskar återskapa fylligheten likt innan barnen

Annons
2023, August 17 - 22:35
Fräken
Fräken's picture
Silver

Jag tycker brösten gör ondast men kombinationen gör mig mer smärtpåverkad och
orörlig. Upplever att tjejerna här som inte gjort mage också är mer rörliga och pigga.

Bröstförstoring hybrid 17/8 Marie Jaeger, Victoriakliniken
380 cc framför bröstmuskeln, Motiva ergonomix2,
70 ml transplanterat fett per bröst,
fettsugning buk 500 ml

2023, August 17 - 22:45
Emma Emma
Emma Emma's picture
Last seen: 17 hours 28 min ago
Silver

Ah förstår, hoppas att det blir bättre snart. Skönt att kunna vara kvar och bli ompysslad lite längre🙏

2 barn, 33 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring
Strl före op: 75A (urammade)
Önskar återskapa fylligheten likt innan barnen

2023, August 18 - 09:04
Changes
Changes's picture
Last seen: 7 months 1 week ago
Silver

@Fräken åh vad härligt att höra att allt har gått bra! Såklart förstår jag att illamåendet är jobbigt, hoppas att du får må bättre snart <3 så himla skönt att få ligga kvar på kliniken till idag då och känna sig trygg med personalen. Gjorde du något med magen eller var det bara för att ta fett därifrån till brösten? Spännande med en hybrid med både implantat och eget fett. Det får du gärna uppdatera mera om sen när du orkar :)
Kul att brösten redan känns så bra med :)

Själv är jag på dag 4 efter op idag. Tycker att det känns bättre för varje dag och idag är jag mycket mer rörlig än vad jag känt mig innan. Spänningarna börjar så smått släppa lite eller om det är en kombination med att man vänjer sig haha. Har också kliat mycket både på och under brösten. Smörjer brösten med aloe vera nu med och tycker det känns bra när huden känns så spänd. Känns som att brösten har mjuknat litegrann med men är ju fortfarande stenhårda egentligen. Åh så spännande, längtar tills de börja bli mer klara. Man är ju så otålig. Sambon tycker det är tråkigt med att han inte redan kan få klämma på dom haha. Men han får snällt vänta ett tag till.
Hur mår ni andra?

2 barn, 34år, 170 cm, 66 kg
Genomfört näsplastik 21/11 2013 hos Johannes Arnason, Tereskliniken
Funderar på bröstförstoring
Varit på konsultation hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm
Varit på konsultation hos Said Saidan, Nordiska kliniken Stockholm

Bokad op hos Örjan Gribbe. Plastikkirurgen Stockholm, den 14 augusti. Motiva ergonomix 500 cc bakom muskeln

Annons
2023, August 18 - 10:35
Fräken
Fräken's picture
Silver

Lovande att du mår bättre redan! Du la under muskeln va? Min kirurg sa att återhämtningen är snabbare framför så jag vågar inte tänka på hur ont jag haft om jag också gjorde det.

Magen tog de 500 ml fett från för att fylla på brösten. De lyckades bara rena 70 ml per bröst, vilket väl blir ca 35 ml klart. Ska fråga varför de inte tog mer sen. Men magen ser ju plattare ut redan om än svullen. Inget formande eller plocka överflödigt dock utan bara ett område.

Nu är det lite för mycket ovanpå för min smak så jag hoppas det blir bra när fettet sjunkit undan och svullnaden går ner.

Hur mådde du dagen efter? Jag kan typ röra mig igen men mår domen överkörd grävling. Har så ont även med smärtstillande och mår illa av morfinet. Svårt också med magen för när jag vill parera att röra armarna så drar det i magen.

fettsugning buk 500 ml

2023, August 18 - 11:04
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

Jag är också på op dag 4 och mår jättebra. Haft lite ont i ryggen sista 2 nätterna dock, men det är nog mest för jag ligger totalt blixtstilla haha.
Kör övningarna som vanligt och känns som det börjar jämna ut sig mellan höger och vänster sida nu, innan var vänstern mycket stelare. Brösten sitter fortfarande vid nyckelbenen typ och är stenhårda så ingen förändring där direkt :)

Äntligen opererats!
Paolo på AK
Landade efter många om och men hos Örjan på Plastikkirurgen den 14 augusti 2023.

Det blev mentor Smooth round HP på 375cc. Än så länge (dag 1 efter op) Skitsnygga!

Stl innan Op. 75A
Stl efter- ingen aning än, men hoppas på max D men är mentalt förberedd på en E kupa!

2023, August 18 - 11:11
Fräken
Fräken's picture
Silver

Vad är det för övningar ni fått? Jag fick mest direktiv om att inte röra armarna för mycket.

fettsugning buk 500 ml

Annons
2023, August 18 - 11:37
Trainwreck
Trainwreck's picture
Silver

Fräken wrote:

Vad är det för övningar ni fått? Jag fick mest direktiv om att inte röra armarna för mycket.

Vi fick 2 övningar att göra, en där vi tar armarna bakom ryggen o stretchar bröstet, samt att föra armarna åt sidan över huvudet :)

Äntligen opererats!
Paolo på AK

Stl innan Op. 75A